کد خبر: 1196242
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
حنیف غفاری

دولت آلمان، تبدیل به یکی از اصلی‌ترین حامیان نسل‌کشی و جنایت در نوار غزه شده است. طی روز‌های اخیر، مقامات وزارت خارجه دولت ائتلافی و رو به افول اولاف شولتس نه تنها کمترین حمایتی از نوار غزه و کودکان و زنان بی‌پناه این منطقه نکرده‌اند، بلکه با مواضع صهیونیسم‌پسندانه خود درصدد تشدید این جنایات برآمده‌اند. اخیراً اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو بدون محکوم کردن حملات صهیونیست‌ها به اردوگاه جبالیا، بر اهمیت حفاظت از غیرنظامیان و ارائه خدمات بشردوستانه به مردم نوار غزه تأکید کرده است.
اشتفن هبشترایت، سخنگوی دولت آلمان نیز در توصیف خود از این گفت‌وگوی تلفنی گفته است: «شولتس نسبت به «همبستگی تزلزل‌ناپذیر آلمان با اسرائیل» اطمینان خاطر داده است. نتانیاهو در این تماس تلفنی صدر‌اعظم آلمان را از وضعیت کنونی اسرائیل و اقدامات بعدی در نوار غزه مطلع ساخته است.»
همان‌گونه که از لحن و محتوای تماس صدراعظم آلمان و نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس بر می‌آید، برلین تبدیل به یکی از کارگزاران اروپایی کودک‌کشی در نوار غزه شده است. در سپتامبر سال ۲۰۲۲، یک نظرسنجی معنادار از سوی مؤسسه مستقل Bertelsmann Stiftung انجام شد که نتایج آن در نشریه «تایم آو اسرائیل» در اراضی اشغالی نیز منعکس شد. در این نظرسنجی آمده بود که ۳۶ درصد ژرمن‌ها معتقدند رفتار صهیونیست‌ها در قبال فلسطینیان، دست کمی از رفتار نازی‌ها با یهودیان ندارد. ۲۵ درصد از شهروندان آلمانی نیز نظری در این خصوص نداشتند و ۴۰ درصد نیز مخالف این موضوع بودند. انتشار نتایج این نظرسنجی، برای لابی‌های صهیونیستی در دو حزب دموکرات‌مسیحی و سوسیال‌دموکرات آلمان به‌شدت گران تمام شد، تا جایی که مقامات رژیم اشغالگر قدس به دولت سابق آلمان هشدار دادند که جرم‌انگاری بر سر هرگونه صهیونیسم‌ستیزی در این کشور را تشدید کند.
یکی از اقداماتی که دولت سابق و کنونی آلمان صورت داده‌اند، مخالفت با برگزاری و انتشار هرگونه نظرسنجی در خصوص صهیونیسم‌ستیزی در این کشور است. با این حال آژانس امنیتی فدرال و دیگر نهاد‌های اطلاعاتی و تحقیقاتی در آلمان نسبت به رشد انزجار و تنفر عمومی از صهیونیسم در میان افکار عمومی این کشور آگاه هستند. آخرین برآورد‌ها از مخالفت بیش از ۶۰ درصدی ژرمن‌ها با ماهیت صهیونیسم و رژیم برخاسته از آن خبر می‌دهد. برگزاری راهپیمایی‌های گسترده اخیر در حمایت از ساکنان غزه، آن هم به‌رغم حمایت گسترده دولت اولاف شولتس از جنایات صهیونیست‌ها و برخورد شدید با حامیان حماس، به‌خوبی نشان می‌دهد که اقدامات تبلیغاتی و جنگ شناختی احزاب آلمانی و رژیم اشغالگر قدس با هدف تثبیت انگاره‌های دروغین در خصوص فلسطینیان و تطهیر چهره پلید اسرائیل، راه به جایی نبرده است.
حمایت دولت شولتس از کودک‌کشی صهیونیست‌ها در نوار غزه، قطعاً کارنامه دولت ائتلاف آلمان را سیاه‌تر از قبل خواهد ساخت. هرچند زرق‌و‌برق یورو‌های حاصله از درآمد فروش تسلیحات آلمانی به اراضی اشغالی چشمان اولاف شولتس را نسبت به خود خیره ساخته است، اما صدراعظم سرزمین ژرمن‌ها ناچار خواهد بود در آینده‌ای نزدیک هزینه‌هایی چندین برابر بیشتر از سود تسلیحاتی شرکت‌های آلمانی (که یکی از دلایل استقبال ژرمن‌ها از وقوع جنگ در نقاط گوناگون جهان است) را بپردازد. آینده صهیونیسم در آلمان و دیگر کشور‌های اروپایی مشخص است و جرم‌انگاری با ابراز مخالفت با جنایات نتانیاهو و دیگر مقامات رژیم اشغالگر قدس، قطعاً قدرت پیشگیری از موج گسترده صهیونیست ستیزی را در این کشور‌ها نخواهد داشت. در چنین معادله‌ای، سیاستمداران آلمانی نیز سرنوشت و فرجامی جز شکست و ناکامی مطلق ندارند. حقیقتی که صدراعظم آلمان بسیار دیر به آن پی خواهد برد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار