کد خبر: 1198494
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰
هادی محمدی

بایدن و کابینه وی از همان ابتدا بر ماهیت و تفکر صهیونیستی خود و حمایت از رژیم صهیونیستی آشکارا تأکید کرده و بی‌محابا از رژیم صهیونیستی حمایت مطلق کردند و شکست رژیم صهیونیستی را شکست امریکا و غرب دانستند و بر همین اساس، اداره امور سیاسی، نظامی و اطلاعاتی را عهده‌دار شدند تا سرافکندگی و تحقیر رژیم صهیونیستی در شکست طوفان‌الاقصی را جبران کنند. آن‌ها به رژیم صهیونیستی در همه اقدامات جنایتکارانه چراغ سبز داده و سازمان‌های بین‌المللی را با دستورات اکید بی‌خاصیت کردند تا این رژیم «معادله قدرت» را با «معادله جنایت» جبران کند. اگرچه در پیام‌های مخفیانه به حزب‌الله و ایران اصرار دارند که حضور و عملکرد آن‌ها برای جلوگیری از گسترش جنگ است و در اسرائیل کارکرد مستشاری دارند، ولی وقایع میدانی اثبات می‌کند درکنار پهپاد‌های شناسایی و عملیاتی، ماهواره‌های جاسوسی برای شناسایی دقیق صحنه عملیات و حضور خلبانان و هواپیما‌های جنگی، نیرو‌های کماندویی دلتا نیز در به‌ثمر نشاندن اقدامات ارتش صهیونیستی در غزه حضور داشته و تلفات داده‌اند. به‌جز عملیات‌های اولیه در رفح و خان یونس و محور صوفا، اکنون در محور‌های جنوب غربی شهر غزه هم با امید به دستیابی به تونل‌های منتهی به محل نگهداری اسرای اسرائیلی و غربی، تلفات داده و اعلام نمودند که هلیکوپتر آن‌ها در مدیترانه سقوط کرده است. محتوای پیام‌های امریکا، در درون خود، خط و نشان‌های تلویحی هم دارد تا مقاومت منطقه‌ای، منفعل شده و اسرائیل را برای تکمیل همه جنایات علیه مردم عادی غزه تنها بگذارند. اقدامات روز گذشته رژیم صهیونیستی در غزه و صحنه‌های گوناگون جنایت ضدبشری و جنایات جنگی، یک خیزش وسیع جهانی را در افکار عمومی و حتی برخی کشور‌ها و در درون امریکا به‌وجود آورده که به‌جز ننگ شراکت در جنایت‌های رژیم صهیونیستی و رسوایی در جهان، جو بایدن از هم‌اکنون خود را بازنده انتخابات سال آینده ارزیابی می‌کند. با اینکه دستگاه‌های امنیتی سرکوبگر امریکا، با فشار‌های گوناگون تلاش دارند تظاهرکنندگان و گردانندگان آن را مرعوب کنند، ولی خشم در افکار عمومی همه هزینه‌های اجتماعی و سیاسی و امنیتی و بیکار شدن از شغل را پذیرفته و بایدن را عامل نسل‌کشی در غزه می‌دانند. بایدن و کاخ سفید برای فرار از پیامد‌های این جنایات و رسوایی حمایت از اسرائیل و حضور مستقیم امریکا در ارتکاب جرائم ضدبشری، در ژست تلاش برای اقدامات انساندوستانه قرار گرفته‌اند، ولی چراغ سبز استمرار قتل و ویرانی و جنایت را به اسرائیل داده‌اند تا بتواند برای خود پیروزی بسازد.
حتی رایزنی‌های آتش‌بس انساندوستانه و محدود در قاهره و قطر که با حضور مقامات امنیتی امریکا، اسرائیل و مصر انجام شده، در اختیار بایدن است، ولی منافع امریکا در ادامه و تکمیل جنایات در غزه است، چرا که پایان جنگ و شکست اسرائیل در غزه، مصیبتی مضاعف و ویرانگر برای رژیم صهیونیستی، امریکا و غرب است؛ لذا در چند روز گذشته هم بایدن و کاخ سفید و هم اتحادیه اروپا و برخی کشور‌های اروپایی برای موجه کردن استمرار جنایت و حمله اسرائیل به بیمارستان‌های غزه، موضع و ادعای نتانیاهو را تکرار می‌کنند.
در عین حال این باتلاق و رسوایی و همه پیامد‌های این شراکت موجب شده امریکا ژست پلیس خوب را به‌عهده گرفته تا نتانیاهو پلیس بد باشد و کارنامه بایدن در آستانه رقابت‌های انتخاباتی، سیاه مطلق نباشد.
درواقع بایدن، نتانیاهو و حکومت وی را پایان یافته و کارت سوخته می‌داند و تلاش برای نشان دادن اینکه نتانیاهو درحال تمرد از امریکاست و به توصیه‌های بایدن بی‌توجه است، یک بازی کثیف جدید امریکاست تا نتانیاهو تا پایان خط و تکمیل جنایت به پیش برود

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار