کد خبر: 1200651
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
بارسلون فعل «ما می‌توانیم» را صرف کرد
پس از موضع‌گیری مقامات بلژیک و اسپانیا علیه دولت رژیم صهیونیستی، نتانیاهو به سخنان آن‌ها واکنش نشان داد و تل‌آویو هم سفرای این دو کشور را احضار کرد.

جوان آنلاین: ۴۸ روز بمباران بی‌امان رژیم صهیونیستی و کشته و مجروح شدن ده‌ها هزار نفر در غزه موجب شد تا پس از برگزاری تظاهرات گسترده ضد صهیونیستی در کشور‌های مختلف اروپایی، این بار دولتمردان قاره سبز، واکنش جدی‌تری نسبت به جنایت‌های جنگی مقامات صهیونیستی در جنگ غزه اتخاذ کنند تا آنجا که دولتمردان اسپانیا و بلژیک با سخنان و صدور بیانیه از تعلیق روابط خود با دولت نتانیاهو سخن گفتند. بارسلون شهرداری دارد چپ‌گرا از حزب پودموس که در زبان اسپانیایی به معنی «ما می‌توانیم» تعبیر می‌شود. این حزب که توانسته دولت قبلی و فعلی را در دست گیرد، بار‌ها اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها را محکوم کرده است؛ اما این‌بار و با گذشت ۴۸ روز از اقدامات جنایتکارانه نتانیاهو در جنگ غزه، روابط خود با این رژیم کودک‌کش را به حالت تعلیق درآورد تا با اعلام آتش‌بس نهایی بتواند مقامات صهیونیستی را متوجه جنایت‌های جنگی خود در غزه کند.

به گزارش صبح نو، چند روز پیش بود که «پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا و «الکساندر دی کرو» نخست‌وزیر بلژیک در سفربه فلسطین اشغالی و مصر، اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در جنگ غزه را محکوم کردند.
نخست‌وزیر اسپانیا در قاهره اعلام کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین را جزو اولویت‌های دولت خود قرار خواهد داد و اگر اتحادیه اروپا، فلسطین را به رسمیت نشناسد، ممکن است کشور اسپانیا خود در این زمینه اقدامی داشته باشد.

پس از آن موضع‌گیری بود که دیروز شورای شهر بارسلون با تأیید اعلامیه، روابط با رژیم صهیونیستی را تا زمان برقراری آتش‌بس دائمی در غزه و احترام این رژیم به حقوق اولیه مردم فلسطین به حالت تعلیق درآورده است. این نخستین باری نیست که بارسلون روابطش با رژیم صهیونیستی را قطع می‌کند. در فوریه ۲۰۲۳، شهردار سابق بارسلون «آدا کولاو» روابط این شهر را با رژیم صهیونیستی و تل‌آویو تعلیق کرد.
وی در جریان انتخابات تابستان سال جاری میلادی موضع خود را باخت و شهردار جدید «خوآمه کویبونی» روابط دیپلماتیک را با رژیم صهیونیستی و تل‌آویو به حالت قبلی برگرداند. اعلامیه روز جمعه در تعلیق روابط بارسلون با رژیم صهیونیستی از سوی حزب چپ افراطی
«Barcelona en Comun» متعلق به حزب خانم کولاو مطرح و مورد حمایت حزب سوسیالیست کویبونی و همچنین حزب جدایی‌طلب ERC قرار گرفت.

بارسلون روابط با رژیم اسرائیل را تعلیق کرد
در این بیانیه، تمامی حملات به جمعیت غیرنظامی و همچنین مجازات جمعی، بی‌خانمانی اجباری، تخریب سیستماتیک منازل و زیرساخت‌های مدنی و همین‌طور توقف ارسال سوخت، آب، غذا و دارو به جمعیت غیرنظامی غزه محکوم شده است. براساس بیانیه تصویب شده بارسلون، موانع اصلی برای حصول یک صلح دائمی شامل اشغال و استعمارگری اراضی فلسطینی و انکار حقوق مردم است.
سایر اعضای عالی‌رتبه دولت ملی اسپانیا شامل «یونه بلارا» وزیر سابق دولت مادرید، از دولت این کشور خواستند روابطش را با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قطع کند. پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا برای دیدار با مقام‌های محلی روز پنجشنبه گذشته به اراضی اشغالی سفر کرده است. وی منتقد واکنش رژیم صهیونیستی به حمله حماس در هفتم اکتبر است و اوضاع در غزه را فاجعه انسانی خوانده و به رژیم صهیونیستی تأکید کرده به زندگی غیرنظامیان به هر قیمتی شده، احترام گذاشته و می‌گوید، تعداد تلفات انسانی غیرقابل‌قبول است.

واکنش نتانیاهو
پس از موضع‌گیری مقامات بلژیک و اسپانیا علیه دولت رژیم صهیونیستی، نتانیاهو به سخنان آن‌ها واکنش نشان داد و تل‌آویو هم سفرای این دو کشور را احضار کرد. البته سخنان و بیانیه دولتمردان اسپانیا و بلژیک، خشم نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را هم به همراه داشت تا آنجا که در واکنش به سخنان نخست وزیران این دو کشور عنوان کرد: «من سخنان نخست وزیران بلژیک و اسپانیا را به دلیل مسئول ندانستن حماس در جنایت‌های مرتکبه محکوم می‌کنم.» به گفته شورای دومین شهر پرجمعیت اسپانیا، «اشغال و استعمار سرزمین‌های فلسطینی» و «نفی حقوق مردم»، موانع اصلی ایجاد صلح درمنطقه است. بارسلون دومین شهر اسپانیا در شمال شرق این کشور است که در سال گذشته خواهرخواندگی خود با تل‌آویو را هم تعلیق کرده بود. قدمت این شهر به سده نخست میلادی می‌رسد و این شهر مثل خیلی از شهر‌های اسپانیا شاهد لشکرکشی مسلمانان بوده است و به دلیل سید مروارید در آن زمان، محل تاخت و تاز یونانیان بوده است و نام بارسلون را هم یونانیان بر این بندر گذاشته‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار