کد خبر: 1203046
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
دولت تلاش می‌کند تا حد امکان نسبت به آغاز پروژه‌های جدید اقدام نکند و طرح‌های نیمه‌تمام را با اولویت ضروری‌بودن‌شان برای زندگی مردم و میزان پیشرفت فیزیکی و اعتبار مورد نیاز، تکمیل کند و در اختیار مردم قرار دهد. 
جوان آنلاین: به فاصله دو هفته از سفر رئیس‌جمهور به غرب تهران برای افتتاح بیمارستان امام خمینی شهریار که ۳۴ سال از کلنگ‌زنی آن گذشته بود و با همت دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید، سیدابراهیم رئیسی در یک «صبح جمعه» دیگر به غرب تهران و این بار به کرج رفت تا بیمارستان فردیس را که با پیشرفت فیزیکی ۵۰درصد تحویل دولت سیزدهم شده بود، افتتاح کند. 
هفتم بهمن ۱۴۰۰ سیدابراهیم رئیسی در دیدار مجمع نمایندگان استان‌های خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری و لرستان، وجود پروژه‌های نیمه‌تمام فراوان را از مشکلات استان‌های مختلف کشور دانسته و گفته بود: دولت تلاش می‌کند تا حد امکان نسبت به آغاز پروژه‌های جدید اقدام نکند و طرح‌های نیمه‌تمام را با اولویت ضروری‌بودن‌شان برای زندگی مردم و میزان پیشرفت فیزیکی و اعتبار مورد نیاز، تکمیل کند و در اختیار مردم قرار دهد. 
روز گذشته، اما در ادامه تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام در دولت سیزدهم، این بار نوبت به بیمارستان ۲۶۰تختخوابی فردیس با نام «شهید سلیمانی» رسید؛ بیمارستانی که دو بار برای عملیات عمرانی آن در دولت گذشته کلنگ‌زنی انجام شد و در نهایت پیشرفت فیزیکی آن تا سال۱۴۰۰ به ۵۰درصد رسیده بود. در سفر ۱۸فروردین رئیس‌جمهور به استان البرز و شهر فردیس، بازدیدی از بیمارستان ۲۶۰تختخوابی انجام گرفت؛ بازدیدی که در روند اجرای آن تأثیر بسزایی داشت و تصویب اعتبار ۶۵۰میلیارد تومانی برای تکمیل بیمارستان فردیس گشایشی دوباره برای شتاب در تکمیل این پروژه به وجود آورد. این بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی دارای بخش‌های مختلف از جمله کودکان، زنان، قلب و بخش‌های ویژه است. کلنگ ساخت این بیمارستان سال ۱۳۸۹ در دولت دهم بر زمین زده شد، اما هیچ عملیاتی روی آن صورت نگرفت تا اینکه دوباره در سال ۱۳۹۲ از سوی دولت یازدهم عملیات اجرایی آن آغاز شد، اما به صورت نیمه‌کاره به دولت سیزدهم رسید. 
 
 افتتاح قطعه نخست آزادراه شهید سلیمانی
 در سفر یک روزه رئیس‌جمهور به استان البرز، همچنین قطعه نخست آزادراه سردار شهید قاسم سلیمانی به بهره‌برداری رسید. 
سیدابراهیم رئیسی صبح دیروز در آغاز دومین سفر دولت مردمی به استان البرز، از طرح احداث بزرگراه شمالی کرج و نیز پروژه پل بیلقان به عنوان بزرگ‌ترین پل غرب آسیا و پیچیده‌ترین عملیات مهندسی کشور بازدید کرد و با توضیحات دست‌اندرکاران از جزئیات اجرای این طرح مطلع شد. 
شهردار کرج در بازدید رئیس‌جمهور از طرح برگزاره شمالی شهید حاج قاسم سلیمانی و آیین گشایش این قطعه گفت: این قطعه به طول ۶/۷ کیلومتر عظیمیه کرج را به شمال غرب این کلانشهر متصل می‌کند. 
مهرداد کیانی افزود: با گشایش این قطعه بخش زیادی از ترافیک شمال کلانشهر کرج روان‌سازی شده است. وی ادامه داد: تکمیل قطعه نخست آزاد‌راه شهید سلیمانی در مدت‌زمان ۲۰ماه به صورت جهادی انجام شده است. عملیات احداث آزاد‌راه شمالی کرج که پس از شهادت سردار دل‌ها به نام این شهید والامقام مزین شد، در تیرماه سال۱۳۹۵ آغاز شد و قرار بود سه سال بعد بهره‌برداری شود. طول آزاد‌راه شهید سلیمانی ۱۸کیلومتر است که آزاد‌راه شهید همت در شرق کرج را به آزاد‌راه کرج- قزوین در غرب این کلانشهر متصل می‌کند. با تکمیل آزاد‌راه شهید سلیمانی ۴۰درصد ترافیک استان البرز به این آزاد‌راه منتقل می‌شود. این پروژه به علل مختلف مانند کمبود اعتبار و وجود املاک معارض سه سال با تعطیلی و رکود مواجه شد تا اینکه دولت سیزدهم و شورای ششم روی کار آمد. پس از سفر فروردین ماه سال۱۴۰۱ رئیس‌جمهور به استان البرز اعتبار مورد نیاز تکمیل آزاد‌راه شهید سلیمانی حدود ۷۰هزارمیلیارد ریال برآورد شد. در این سفر ۳۵هزارمیلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای تکمیل آزادراه شهید سلیمانی تصویب شد و مابقی آن‌ها از سوی مدیریت شهری کرج پرداخت خواهد شد. 
مرتفع‌ترین پل خاورمیانه به ارتفاع ۱۳۶متر و به طول ۹۰۰متر روی رودخانه کرج در این آزاد‌راه در حال ساخت است. اکنون در مجموع آزاد‌راه شهید سلیمانی ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به گفته مهرداد کیانی، شهردار کرج این پروژه با حمایت دولت سیزدهم تا شهریورماه سال۱۴۰۳ به طور کامل تکمیل و زیربار ترافیک می‌رود. 
 
 گازرسانی به روستا‌های صعب‌العبور البرز
 در حوزه گازرسانی نیز دولت سیزدهم اقدامات ویژه‌ای برای استان البرز طی دو سال گذشته انجام داده است. برای مثال طی مدت یک سال ۱۲۰روستای فاقد گاز استان از موهبت گاز برخوردار شدند. همچنین هزارو۱۵۰میلیارد تومان اعتبار برای گازرسانی به روستا‌های استان البرز اختصاص یافته است. اقدام ویژه و بزرگی که در راستای گازرسانی به روستا‌های صعب‌العبور استان البرز انجام شده است، با مجموع اقدامات ۴۰ سال گذشته برابری می‌کند. شهرستان کوهستانی و سردسیر طالقان با جمعیت شناور حدود ۱۰۰ هزارنفری و داشتن یک شهر و بیش از ۷۵ روستا از جمله مناطقی بود که ساکنان آن، سال‌ها و در دولت‌های متوالی، مطالبه برخورداری از شبکه گاز طبیعی را داشتند که این مطالبه در دولت کنونی محق شد. به ۵۵ روستای حاشیه جاده کرج- کندوان با جمعیتی حدود ۶۰هزار نفر هم تا پیش از دولت سیزدهم از نعمت گاز بی‌بهره بودند، گازرسانی شد. 
 
 بهره‌برداری از کارخانه ۱۱هزار تنی شیرخشک
بهره‌برداری از طرح صنایع تبدیلی شرکت «آکام پودر سپهر» با ظرفیت تولید ۱۱هزار تن شیرخشک با حضور وزیر جهاد کشاورزی در شهرک صنعتی سپهر نظرآباد، از دیگر طرح‌های عمرانی دولت سیزدهم در سفر استانی رئیس‌جمهور به البرز بود. 
این کارخانه که در زمینی به گستره ۸ هزارو۲۰۰مترمربع ساخته شده است، ظرفیت تولید ۱۶هزار تن انواع فرآورده‌های دامی همچون ۱۱هزار تن شیر خشک، هزار تن خامه، هزار تن پودر کازئینات و ۳ هزار تن پودر آب پنیر دارد. این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ۳ هزارو۶۲۸میلیاردو۶۰۰میلیون ریال برای ۴۸ به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است. در صورت فراهم‌شدن مؤلفه‌های سرمایه‌گذاری امکان توسعه این واحد در آینده نزدیک وجود دارد. 
 
 اجرای ۹۵طرح اولویت‌دار آب  و فاضلاب
مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور هم روز گذشته در بازدید از طرح آبرسانی به شهرستان نظرآباد از سد طالقان گفت: تاکنون افزون بر ۹۵طرح اولویت‌دار، ویژه و اضطراری در حوزه آب و فاصلاب کشور در دولت سیزدهم اجرا شده است. 
هاشم امینی به ایرنا گفت: خوشبختانه این طرح‌ها با برنامه‌ریزی و پیگیری در دولت سیزدهم به پیشرفت خوب حدود ۵۰درصدی رسیده و با برنامه زمانبندی و تأکید وزیر نیرو در نشست‌های هفتگی بر شتاب در اجرای آن‌ها تأکید شده است. مجموعه وزارت نیرو تلاش می‌کند این پروژه‌های اولویت‌دار را تا پایان کار دولت سیزدهم به چرخه بهره‌برداری وارد کند. در مجموع در دومین سفر استانی دولت سیزدهم به البرز ۴۳ پروژه به ارزش ۹ هزارو ۵۹۰ میلیارد تومان افتتاح شد. 
 
 رئیسی: در برخورد با فساد به هیچ‌کس رحم نمی‌کنم
رئیس‌جمهور سپس در جمع پرشور مردم استان البرز در مصلای نماز جمعه شهر کرج با تأکید بر اینکه تلاش برای از بین بردن بستر‌های فساد از تعهدات دولت است، گفت: به عنوان خادمی کوچک با مردم عهد کردم که در دوران مسئولیت، تمامی بستر‌ها و روزنه‌های فساد در کشور را از بین ببرم و در برخورد با فساد به هیچ احدی رحم نخواهم کرد. تأکید می‌کنم که باید جلوی پارتی‌بازی، رشوه و فساد گرفته شود و بر همین اساس روابط نباید جای ضوابط را بگیرد. 
وی گفت: به عنوان طلبه‌ای خدمتگزار با مردم عهد بسته‌ام که به عنوان خادمی کوچک در این دوره تلاش کنم بستر‌های فساد از بین برود و این عهدی است که با مردم داشته‌ام و به آن وفا دارم. 
رئیسی افزود: با هر اقدامی که زمینه بروز رانت و پارتی‌بازی و ناحق کردن حقی را ایجاد کند، قاطعانه برخورد خواهیم کرد.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: ما باهم پیمان بستیم که یک نظام اداری عادلانه داشته باشیم و برای تحقق این مهم، مردم را یار و یاور خود بدانیم چراکه وجود یک نظام اداری عادلانه موجب افزایش اعتماد مردم می‌شود. 
رئیسی تأکید کرد: هر موفقیتی در این کشور حاصل می‌شود به برکت هدایت‌های رهبری حکیم و فرزانه انقلاب و برکت حضور مردم در صحنه‌های مختلف است. 
 
 سفر‌های استانی تشریفاتی نیست
رئیسی در ادامه اظهار داشت: سفر‌های استانی و حضور در شهرستان‌های مختلف کشور برای من به عنوان رئیس دولت یک برکت وصف‌ناشدنی و فرصتی بی‌نظیر برای آشنایی دقیق و مناسب با مسائل، مشکلات، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مناطق مختلف است. 
رئیس‌جمهور افزود: سفر‌های استانی برای دولت سیزدهم یک امر تشریفاتی نیست، حضور دولت در استان‌های مختلف به میزان رفع مشکلات آن مناطق بستگی دارد. تا زمانی که مشکل وجود داشته باشد، خود را موظف می‌دانم به همه استان‌ها و شهر‌ها سفر کنم. وی تأکید کرد: البرز استانی با ویژگی‌های خاص و قابل توجه است که باید به صورت دقیق برای استفاده بهینه از آن‌ها برنامه‌ریزی شود. 
 
 پایان انتظار ۱۲ساله مردم شهرستان فردیس
رئیسی افزود: استان البرز هنوز کاستی‌هایی دارد که در این زمینه ایجاد و توسعه راه‌های ارتباطی یکی از نیاز‌های جدی این استان است و بر همین اساس در آغاز سفر امروز (جمعه) از روند اجرای پروژه آزادراهی سردار سلیمانی در کرج بازدید می‌کنیم و برنامه‌ریزی مناسب برای تسریع در تکمیل طرح را انجام خواهیم داد. 
رئیس‌جمهور همچنین به حضور خود در شهرستان فردیس اشاره و تصریح کرد: اینکه شهرستانی با ۷۰۰هزار نفر جمعیت فاقد یک مرکز درمانی مجهز باشد، بسیار ناراحت کننده است و امروز (جمعه) انتظار ۱۲ساله مردم این منطقه با افتتاح یک بیمارستان مجهز و توسعه‌یافته به پایان رسید. 
رئیسی ادامه داد: موضوع اشتغال همواره در کشور مهم است و البرز به دلیل نزدیکی به واحد‌ها و شهرک‌های صنعتی درصد بیکاری بالایی ندارد، اما آنچه باید در این استان انجام شود، اشتغال‌زایی برای نیرو‌های تحصیلکرده است. 
وی افزود: موضوع مسکن در استان البرز به رغم کار‌هایی که انجام شده هنوز به صورت کامل حل‌وفصل نشده است و رفع مشکل مسکن یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های جدی دولت سیزدهم است. 
 
 ساخت یک‌میلیون‌و۹۰۰هزار مسکن
رئیس‌جمهور گفت: امروز در کشور شاهد ساخت‌وساز یک‌میلیون‌و‌۹۰۰هزار واحد مسکونی هستیم، اما همچنان باید در مراکز استان‌ها تلاش کنیم این موضوع با سرعت رفع و مشکلات پیگیری و اجرا شود. 
وی افزود: ۵۲هزار هکتار زمین در کشور آماده واگذاری به مردم در طرح نهضت ملی مسکن شده که به واقع کار بسیار بزرگی است. 
رئیسی اظهار داشت:‌دولت سیزدهم زمانی که کار خود را آغاز کرد میزان تعهد دولت ۲۴۰هزار واحد مسکونی بود که از دولت‌های گذشته مانده بود که ما در این مدت ۱۰۷هزار واحد مسکن مهر مانده از تعهد دولت‌های گذشته را تکمیل و به مردم واگذار کردیم و مابقی هم تا پایان سال یا اوایل سال آینده واگذار می‌شود. 
 
 تصمیم ملت ایران برای تبدیل تهدید‌ها به فرصت
رئیس‌جمهور اظهار داشت: مردم ایران تصمیم گرفته‌اند تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنند. اگر می‌خواستیم با این قبیل تهدید‌ها متوقف شویم، قطعاً شاهد رشد اقتصادی در کشور نبودیم، اما امروز همه شاهد رشد و توسعه اقتصادی کشور هستند. 
وی تصریح کرد: دشمن می‌خواست در کشور ما تولید را متوقف کند، اما نه تنها روند تولید متوقف نشده است بلکه روز‌به‌روز شاهد افزایش کار و تولید در کشور هستیم که افزایش ۲۲درصدی تولیدات کشاورزی در بخش کالا‌های اساسی نیز از نتایج مهم آن و شکست دسیسه‌های دشمن است. 
رئیسی اظهار داشت: امروز تلاش در حوزه تولید و عرصه‌های مختلف با قوت و قدرت ادامه دارد و اعتقاد داریم توجه به اصل اقتصاد مقاومتی برای کشور یک ضرورت است. 
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود افزود: مردم عزیز و بزرگوار ایران امروز نه صرفاً به خود که به همسایگان و مسلمانان عالم فکر می‌کنند؛ ملتی که امروز برای رفع ظلم از مردم مظلوم فلسطین هستند؛ مردمی که امروز با همه وجود نسبت به ظلمی که به مردم فلسطین می‌شود، رنج می‌کشند. 
رئیسی گفت: مردم عزیز، همچنانی که رهبر معظم انقلاب فرمودند، ما تردید نداریم، همچنانی که در عراق، سوریه، یمن، لبنان، منطقه، افغانستان و جای‌جای این منطقه شاهد شکست امریکا بوده‌ایم، در عرصه فلسطین و ایستادگی نیرو‌های مقاومت هم حتماً امریکا و اسرائیل شکست خواهند خورد. وی تصریح کرد: جریان مقاومت که نیروی هوایی، دریایی و زمینی ندارد، رژیم‌صهیونیستی را با تمام ادعا و کمک‌های امریکا زمینگیر کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار