کد خبر: 1204106
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۰
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با «جوان»:
باید از این مؤدیان بزرگ و همچنین اصناف پردرآمد و مشاغل خاص به طور کامل مالیات گرفته شود و مبارزه با فرار مالیاتی محور اصلی تحقق درآمد‌های بودجه باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی معتقد است باید بخش اعظمی از مخارج کشور براساس دریافت مالیات‌ها تأمین شود و از همین رو اصلاح ساختاری بودجه و حرکت به سمت تحقق بودجه بدون درآمد‌های نفتی با اصلاح سازوکار نظام مالیاتی و مقابله با فراریان مالیاتی محقق خواهد شد. باید از این مؤدیان بزرگ و همچنین اصناف پردرآمد و مشاغل خاص به طور کامل مالیات گرفته شود و مبارزه با فرار مالیاتی محور اصلی تحقق درآمد‌های بودجه باشد.

رضا آریان‌پور عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با «جوان» با اشاره به اهمیت نظام مالیاتی در حرکت به سمت تحقق بودجه بدون درآمد‌های نفتی و اصلاح ساختاری بودجه گفت: همه ما قبول داریم که باید بخش اعظمی از مخارج کشور براساس اخذ مالیات‌ها تأمین شود و از همین رو اصلاح ساختاری بودجه و حرکت به سمت تحقق بودجه بدون درآمد‌های نفتی با اصلاح سازوکار نظام مالیاتی و مقابله با فراریان مالیاتی محقق خواهد شد.
وی افزود: در این بخش با دو پدیده مواجه هستیم؛ نخست فرار مالیاتی کسانی که درآمد‌های کلان دارند، در حال حاضر بسیاری از افراد مؤدیان بزرگ و همچنین اصناف هستند که درآمد‌های کلانی دارند و این‌ها به درستی مالیات نمی‌دهند که باید جلوی آن‌ها را گرفت.
این نماینده مجلس تأکید کرد: مسئله دوم بی‌عدالتی در نظام مالیاتی بوده که کاملاً غلط است و موجب خواهد شد که بخش شفاف اقتصاد ضربه بخورد و از همین رو باید با فراریان مالیاتی برخورد جدی کرد و نظارت مالیاتی باید روی مؤدیان بزرگ و همچنین اصناف پر درآمد و مشاغل خاص بیشتر و بیشتر باشد.
این نماینده مجلس تصریح کرد: مماشات در زمینه اخذ مالیات از مؤدیان بزرگ و همچنین اصناف پردرآمد باید کنار گذاشته شود، بنابراین باید از این مؤدیان بزرگ و همچنین اصناف پردرآمد و مشاغل خاص به طور کامل مالیات گرفته شود و مبارزه با فرار مالیاتی محور اصلی تحقق درآمد‌های بودجه باشد.
آریان‌پور با بیان اینکه نظارت‌های مالیاتی باید به صورت میدانی باشد، بیان کرد: این اقدامات مالیاتی باید مدنظر قرار گیرد و وقتی این اقدامات انجام نشود ما از کجا متوجه خواهیم شد که چه کسی فرار مالیاتی داشته است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید کمک مالیاتی به اصناف کم‌درآمد لحاظ شود، اظهارکرد: از سوی دیگر باید در زمینه اخذ مالیات از اصناف پردرآمد به اصطلاح مو را از ماست بیرون کشید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار