کد خبر: 1204962
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت
حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت در ایران از سوی گروه هکری به نام «پرنده درنده» به سرعت در ایران مهار شد و جایگاه‌های سوخت با کوچک‌ترین خلل در فرآیند خدمت‌رسانی به مردم به مدار بازگشتند. کاربران شبکه‌های اجتماعی این حمله سایبری را به باد تمسخر گرفتند

جوان آنلاین: حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت در ایران از سوی گروه هکری به نام «پرنده درنده» به سرعت در ایران مهار شد و جایگاه‌های سوخت با کوچک‌ترین خلل در فرآیند خدمت‌رسانی به مردم به مدار بازگشتند. کاربران شبکه‌های اجتماعی این حمله سایبری را به باد تمسخر گرفتند. آن‌ها این حمله را طراحی شده از سوی صهیونیست‌ها دانستند که به جهت جبران شکست‌ترمیم‌ناپذیر عملیات طوفان‌الاقصی طراحی شده بود، اما نشانه دیگری بر ضعف این رژیم است. کاربران همچنین از مسئولان سایبری و پدافند غیرعامل کشور خواستند که بیش از گذشته در تقویت سامانه‌های پدافندی سایبری کوشش کنند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی را مرور کرده‌ایم.


پیام نعمتیان:
‏کشتی‌هاشون جرئت به آب زدن ندارن، کل مردم دنیا ازشون اعلام انزجار می‌کنن، نظامی‌هاشون دو ماهه از عهده گروه کوچک حماس بر نیامدن! اون وقت کل توان جبرانشون این بود که با کمک نفوذی هاشون چهار تا پمپ بنزین موقتاً مختل کنند!
محسن رایجی:
پمپ بنزین هک می‌کنند... هرکاری کنید این شکست ‎غیرقابل ترمیم در ‎طوفان‌الاقصى را نمی‌توانید جبران کنید. #طوفان_الاقصى #فلسطین
رضا رشید‌پور:
آنکه سیستم سوخت را هک می‌کند، می‌داند که ظرف چند ساعت مشکل حل خواهد شد. یعنی هدف بر هم زدن امنیت سیستم سوخت‌رسانی نیست. ذهن و روح و امنیت روانی مردم است. اینجاست که مفاهیمی مانند «ملت» و «افکار عمومی» و «رسانه‌ی معتمد» معنا پیدا می‌کند.
مسلم معین:
طی دو سال اخیر ۳۶ بار جایگاه‌های سوخت اسرائیل به دلیل حملات هکری برای ساعت‌ها از کار افتاده است. نکته اینکه اجازه انتشار هیچ خبری از این اختلال‌ها داده نمی‌شود، اما اکانت‌های اسرائیلی و برخی همراهان داخلی آن‌ها تلاش می‌کنند تا اختلال کوتاه امروز در ایران را بزرگنمایی کنند.
محمد شیروانی:
درحالی که گروه‌های گمنام سایبری بار‌ها سیستم‌های مختلف رژیم از جمله سیستم برق، آب، سد، گنبد آهنین و... را هک کردند، برخی اکانت‌های اسرائیلی امروز با خوشحالی مدعی هک (نفوذ) دوباره در سیستم سوخت‌رسانی کشور شده‌اند! باشه خیلی تأثیرگذار بود، ولی شما به قبل از هفت اکتبر برنمی‌گردید!
ماشاالله ذراتی:
حمله تروریستی راسک و اخلال در سامانه بنزین یک پشت پرده مشترک دارند! تلاش ناکام و مذبوحانه رژیم صهیونسیتی و موساد جهت ضربه و پاسخ به طوفان‌الاقصی! شاید البته به این موارد هم ختم نشود! مانند آنچه در پالایشگاه‌های بیرجند و اصفهان رخ داد، باید هوشیار بود!
محمد حسین میرلوحی:
رفتار اجتماعی مردم اعم از فضای حقیقی و مجازی در قبال مسئله هک سیستم کارت سوخت، کاملاً عقلانی و با کرامت بود. در این نکته ده‌ها مطلب عمیق نهفته.
سبحان برکتی:
قائله بنزین هم در سریع‌ترین زمان ممکن جمع شد! این وسط فقط یه لکه ننگ دیگه موند رو پیشانی رژیم صهیونیستی و عمله‌های داخلی‌اش.
فرید دوستی:
تجربه روز گذشته در همراهی مردم برای مقابله با اختلال ‎بنزین نشان داد که گفتگو با مردم و بیان حقیقت به آنها، بهترین روش برای عبور از مشکلات است. مردم می‌دانند که دوران تضاد میان مصاحبه‌ها با تصمیمات و شنیدن جمله «من هم صبح جمعه فهمیدم» گذشته و دولت با آن‌ها صادق است.
مژگان حقمرادی:
در کمتر از ۱۲ ساعت کل فتنه‌ای که قرار بود بابت بنزین و خرابکاری در جایگاه سوخت انجام بدن جمع شد. اینم بذارید کنار بقیه شکست‌های چند وقت اخیر رژیم صهیونیستی.
رضا امیدوار:
ایجاد اختلال در توزیع بنزین باهدف برهم زدن امنیت روانی جامعه است و هدف ایجاد اختلال در جایگاه پخش گازوئیل آسیب‌رسانی به لجستیک کشور است! اما قطعاً تیرشان به‌سنگ خواهد خورد. ‎#بنزین

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار