کد خبر: 1205278
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
در سومین ماه حملات ارتش صهیونیستی به غزه، موج مخالفت‌های جهانی علیه اشغالگران هم ادامه دارد. صد‌ها نفر از مردم امریکا سه‌شنبه شب در وسط ساختمان کنگره تجمع کردند و بنر‌هایی با مضامین «تأمین مالی خشونت را متوقف کنید»، «تسلیح اسرائیل را متوقف کنید» و «اکنون آتش‌بس» در دست داشتند و شعار «دیگر پولی برای جنایات اسرائیل نیست» سر دادند

جوان آنلاین: امریکایی‌ها که بیش از دیگر کشور‌ها پرچم مخالفت با رژیم صهیونیستی را برافراشته‌اند، این بار در داخل کنگره تجمع کرده بودند تا انزجار خود را از جنایات صهیونیست‌ها در غزه اعلام کنند که با مداخله پلیس ده‌ها نفر از معترضان بازداشت شدند تا ثابت شود دولت بایدن همچنان در حمایت از یاغیان صهیونیست استوار و مقاوم ایستاده است.
در سومین ماه حملات ارتش صهیونیستی به غزه، موج مخالفت‌های جهانی علیه اشغالگران هم ادامه دارد. صد‌ها نفر از مردم امریکا سه‌شنبه شب در وسط ساختمان کنگره تجمع کردند و بنر‌هایی با مضامین «تأمین مالی خشونت را متوقف کنید»، «تسلیح اسرائیل را متوقف کنید» و «اکنون آتش‌بس» در دست داشتند و شعار «دیگر پولی برای جنایات اسرائیل نیست» سر دادند. به گزارش راشاتودی، تظاهرکنندگان همچنین در اعتراض به کشتار کودکان در نتیجه بمباران مداوم نوار غزه به دست رژیم صهیونیستی، کفش‌های کودکان را روی زمین گذاشتند. رهبری این تظاهرات را لیندا سرسور، فعال امریکایی فلسطینی ضد صهیونیستی و یکی از چهره‌های برجسته جنبش BDS بر عهده داشت. پلیس کنگره گفت که شرکت‌کنندگان در تظاهرات یک بازرسی امنیتی در ورودی ساختمان گذراندند، اما با شروع تظاهرات بلافاصله برای دستگیری آن‌ها اقدام کردند. وی افزود: تظاهرات در داخل ساختمان کنگره خلاف قانون است و به همین دلیل تعداد بیشتری از افسران پلیس را وارد کردیم تا برای لحظه تخلف این گروه آماده باشند و به محض تخلف حدود ۶۰ نفر در محل دستگیر شدند.»
اعتراضات گسترده امریکایی‌ها در دو ماه گذشته علیه جنایات رژیم صهیونیستی درحالی است که دولت امریکا برخلاف خواست عمومی، حامی اصلی تل‌آویو است و با ارسال کمک‌های تسلیحاتی و وتوی قطعنامه‌ها در شورای امنیت سازمان ملل، مهر تأیید بر جنایات اشغالگران در غزه زده و از دید جهانیان شریک جرم اسرائیل به شمار می‌رود. بر همین اساس میزان نارضایتی مردم امریکا از دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور در حال افزایش است. نظرسنجی نیویورک‌تایمز-سی‌ینا نشان می‌دهد که تنها ۳۳ درصد از پاسخ‌دهندگان با سیاست بایدن در مورد رژیم صهیونیستی موافق هستند، در حالی که ۵۷درصد مخالفت کردند. شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی که با بایدن موافق نیستند هم اختلاف‌نظر دارند و حدود یک‌سوم می‌گویند که ایالات متحده بیش از حد از تل‌آویو حمایت می‌کند، کمتر از یک‌سوم (۲۸درصد) در مورد فلسطینی‌ها همین را گفتند و بقیه پاسخ‌دهندگان (۳۹درصد) گفتند که حمایت‌ها «درست» است.


اقدام تنبیهی مالزی علیه اسرائیل
علاوه بر اعتراضات افکارعمومی در سراسر جهان، برخی کشور‌ها هم در حمایت از مردم مظلوم غزه اقدامات تنبیهی را علیه صهیونیست‌ها در پیش گرفته‌اند. دولت مالزی روز چهارشنبه اعلام کرد که تصمیم گرفته به کشتی‌های رژیم صهیونیستی و نیز کشتی‌هایی که پرچم این رژیم را دارند، اجازه پهلوگیری در بنادرش را ندهد. همچنین دولت کوالالامپور بارگیری کالا در بنادر خود را برای تمامی کشتی‌هایی که در حال حرکت به سمت اراضی اشغالی هستند، ممنوع کرد.
به گزارش شبکه المیادین، انور ابراهیم، نخست‌وزیر مالزی در بیانیه‌ای با اشاره به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه، اظهار کرد: این ممنوعیت پاسخی به اقدامات اسرائیل در نقض اصول انسانی و قوانین بین‌المللی است. کابینه اطمینان دارد این تصمیم هرگز بر فعالیت‌های تجاری مالزی تأثیر نخواهد گذاشت.» از سوی دیگر، در کشور‌های غربی هم موج مخالفت‌ها علیه تل‌آویو رو به فزونی است. پس از آنکه سفیر رژیم صهیونیستی در انگلیس صراحتاً اعلام کرد که بعد از پایان جنگ غزه، راه‌حل دو دولتی را نمی‌پذیرد، «کر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس برای قطع روابط با نماینده صهیونیست‌ها تحت فشار است.
به گزارش ایسنا، گروه «مسلمان کارگر» که نماینده مسلمانان در این حزب است، نامه‌ای به کر استارمر نوشته و خواستار قطع روابط با «تزیپی هوتوولی» سفیر رژیم صهیونیستی در انگلیس به دلیل اظهارات افراطی او شده‌اند. به گزارش اسکای‌نیوز، در این نامه آمده است که ارتباط با سفیر صهیونیست‌ها یا اشخاص دیگری که چنین دیدگاهی دارند، نه تنها «اسلام‌هراسی» را به دنبال خواهد داشت و به لحاظ اخلاقی درست نیست، بلکه خطر قابل‌توجهی برای یکپارچگی حزب کارگر، تعهد ما به حقوق بشر و قوانین جهانی ایجاد می‌کند و حزب مربوط را بدنام خواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار