کد خبر: 1207428
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
سپاهان یک امتیاز می‌خواهد، پرسپولیس برد پرگل
غول‌کش لیگ اگرچه طی دو بازی آخرش مقابل نفت آبادان و پرسپولیس چهار امتیاز از دست داده و با ۱۷ امتیاز به رتبه نهم جدول رسیده، اما کماکان شمس‌آذر این پتانسیل را دارد که تیم‌های مدعی را به دردسر بیندازد.
شیوا نوروزی

جوان آنلاین: مدعی قهرمانی به رغم محرومیت شش بازیکن کلیدی‌اش برای تصاحب صدرنشینی و قهرمانی نیم‌فصل به میدان می‌رود. دو بازی دیگر از هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال امروز برگزار می‌شود و شمس‌آذر و سپاهان (۱۵:۳۰) در قزوین و مس و پرسپولیس (۱۷:۳۰) در رفسنجان به مصاف هم می‌روند. نتیجه هر دو بازی در جایگاه تیم‌های بالای جدولی تأثیرگذار است. پرسپولیس هم برای گرفتن صدر جدول از استقلال به یک برد پرگل نیاز دارد.

غول‌کش لیگ اگرچه طی دو بازی آخرش مقابل نفت آبادان و پرسپولیس چهار امتیاز از دست داده و با ۱۷ امتیاز به رتبه نهم جدول رسیده، اما کماکان شمس‌آذر این پتانسیل را دارد که تیم‌های مدعی را به دردسر بیندازد. سعید دقیقی و شاگردانش در مصاف با سپاهان کار سختی پیش‌رو دارند. تیم اصفهانی با توجه به بازگشت امتیازاتش ۳۱ امتیازی شده و برای پایین کشیدن استقلال از صدر با یک مساوی نیز به هدفش می‌رسد. این در حالی است که باشگاه برای رفع محرومیت بازیکنانش نامه زده و درخواست صدور اجازه بازی برای پیام نیازمند، اسدی و شکاری را کرده است.
نتایج تیم خوزه مورایس با توجه به حواشی اخیر روند نزولی داشته و سپاهان دو شکست پی‌درپی برابر آلومینیوم و گل‌گهر را ثبت کرده است. از دست دادن شش امتیاز شرایط زردپوشان را بحرانی کرده، اما تیم اصفهانی قصد دارد برای پایان دادن به این بحران، شمس‌آذر را قربانی کند و با شکست حریف قزوینی مقتدرانه به صدر جدول برگردد. شهریار مغانلو با ۹‌گل زده بهترین گلزن طلایی‌پوشان در این فصل است. سپاهان تنها نماینده باقیمانده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان است و در یک‌هشتم نهایی باید به مصاف الهلال برود.

رفسنجانی‌ها منتظرند تا برابر تیم یحیی گل‌محمدی صف‌آرایی کنند. مس در بدترین زمان باید از پرسپولیس پذیرایی کند. تیم ساکت الهامی نتایج ضعیفی کسب کرده و پنج شکست متوالی این تیم را تا رده چهاردهم جدول پایین برده است. مس رفسنجان تنها ۱۰ امتیاز اندوخته و تاکنون نیز هرگز موفق به شکست پرسپولیس نشده است. این تیم دو سال پیش در خانه توانست پرسپولیس را با تساوی یک – یک متوقف کند، اما سایر بازی‌های رودررو را واگذار کرده است.
قرمز‌ها جانی دوباره گرفته و به مثلث قهرمانی اضافه شده‌اند. امتیاز کسر شده پرسپولیس بازگشته و تیم ۲۹‌امتیازی فقط به برد می‌اندیشد. در صورت باخت سپاهان و برد پرسپولیس، تیم تهرانی رده دوم را در اختیار می‌گیرد. همچنین در صورت شکست تیم مورایس، قرمز‌ها با زدن بیش از پنج گل به مس می‌توانند تفاضل گل خود با آبی‌ها را جبران کنند و راهی صدر شوند.
پرسپولیس روز‌های خوبی را سپری می‌کند و در آخرین بازی نیم‌فصل انتظار می‌رود شاگردان گل‌محمدی با ارائه عملکردی خوب به حفظ این شرایط کمک کنند. پس از توقف مقابل استقلال و استقلال خوزستان، دو برد متوالی برابر شمس آذر و نساجی به داد سرخپوشان رسید و آن‌ها هم‌اکنون یکی از مدعیان جدی قهرمانی محسوب می‌شوند. بااین‌وجود مطرح شدن مسائل حاشیه‌ای بار‌ها تمرکز تیم را به‌هم ریخته و کادر فنی باید این چالش را مدیریت کند. گذشتن از سد مس رفسنجان برای شروع تعطیلات نیم‌فصل لازم است و حتی تساوی هم نمی‌تواند هواداران را راضی کند. از دست دادن امتیاز در این شرایط اصلاً به نفع تیم گل‌محمدی نیست. اگر آن‌ها واقعاً به قهرمانی می‌اندیشند نباید فاصله‌شان با صدر جدول افزایش پیدا کند. از طرفی تصمیم سازمان نظام وظیفه برای بازیکنان سرباز تیم‌های لیگ برتر به سود پرسپولیس است. میلاد سرلک و محمد عمری اگرچه سرباز هستند، اما با اعلام نظام‌وظیفه آن‌ها برای بازی تا پایان فصل مشکلی نخواهند داشت. عجیب اینکه گفته می‌شود عمری قصد ادامه همکاری با پرسپولیس را ندارد و دلش می‌خواهد راهی تیم ملوان شود. تقابل پرسپولیس با تیمی که سرمربی‌اش استقلالی است یکی از حساسیت‌های بازی امروز است. حالا باید دید جنگ بین الهامی و گل‌محمدی به سود کدام تیم تمام می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار