کد خبر: 1208180
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
آفریقای جنوبی هفته گذشته با ثبت دادخواستی در دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه، پرونده شکایت از رژیم صهیونیستی را به جریان انداخت. موضوع این دادخواست، رسیدگی به اتهامات رژیم صهیونیستی در نقض وظایفش تحت کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی در ارتباط با فلسطینی‌های نوار غزه است

جوان آنلاین: در پی شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به اتهام نسل‌کشی و پاکسازی قومی در غزه، رسانه‌های این رژیم اعلام کردند که اولین جلسه دادگاه هفته آینده برگزار خواهد شد. دولت مالزی و سازمان همکاری اسلامی از این روند استقبال کرده‌اند.

آفریقای جنوبی هفته گذشته با ثبت دادخواستی در دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه، پرونده شکایت از رژیم صهیونیستی را به جریان انداخت. موضوع این دادخواست، رسیدگی به اتهامات رژیم صهیونیستی در نقض وظایفش تحت کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی در ارتباط با فلسطینی‌های نوار غزه است. دولت آفریقای جنوبی اعلام کرد: «اسرائیل در اقدامات مرتبط با نسل‌کشی علیه مردم فلسطین در غزه دست داشته و دارد و خطر ادامه دست داشتنش در این اقدامات وجود دارد.» آفریقای جنوبی، رژیم صهیونیستی را به نقض کنوانسیون نسل‌کشی ۱۹۴۸ سازمان ملل در نوار غزه متهم کرده و خواستار اتخاذ تدابیر موقتی علیه این رژیم شد. بر اساس بیانیه دادگاه لاهه، در شکایت آفریقای جنوبی آمده که رژیم اسرائیل اقداماتی را با هدف پاکسازی قومی در غزه انجام داده است.
به دنبال این شکایت، تل‌آویو در بیانیه‌ای به این اقدام آفریقای جنوبی واکنش نشان داد و مدعی شد که شکایت آفریقای جنوبی «اساس حقوقی» ندارد. بنابر آنچه رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند، آن‌ها در حال بررسی انتصاب یک قاضی به نمایندگی از خود در دیوان دادگستری بین‌المللی در این خصوص هستند. روزنامه هاآرتص نوشت که اولین جلسه دادگاه قرار است هفته آینده برگزار شود و طبق رویه، یک کشور متهم می‌تواند یک قاضی را به ۱۵ قاضی دادگاه اضافه کند. آفریقای جنوبی هم به عنوان مطرح‌کننده این شکایت می‌تواند همین کار را انجام دهد.
المیادین اعلام کرد که تاریخ اولین جلسه دیوان دادگستری بین‌المللی برای رسیدگی به نسل‌کشی رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین در غزه روز پنج‌شنبه هفته جاری تعیین شده است. دولت مالزی با استقبال از شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در دیوان دادگستری بین‌المللی در شهر لاهه به اتهام نقض کنوانسیون نسل‌کشی، این شکایت را یک «گام ملموس» در راستای پاسخگو کردن این رژیم از بابت جنایاتش دانست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار