کد خبر: 1209554
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
جشنواره اقوام اقوام و عشایر در هفته فرهنگی اسلامشهر با استقبال کم نظیر مردم در حال برگزاری است.
بهاره عشقی صابر

 عبدی مدیر اجرایی نمایشگاه با اشاره به اینکه این نمایشگاه ماکت کوچکی از اقوام ایرانی است، اظهار داشت: نمایشگاه اقوام و عشایر با هدف ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و نشان دادن یک ایران متحد از اقوام متحد و ایجاد نشاط اجتماعی دایر شده است.

وی افزود: در این نمایشگاه گوشه ای از صنایع دستی و سوغاتی‌های اقوام ۲۲ استان مختلف کشور ارائه شده است.

عبدی ضمن دعوت از خانواده ها برای بازدید از این نمایشگاه تاکیدکرد: در نمایشگاه اقوام و عشایر جلوه هایی از ظرفیت‌ها و توانمندی ها اقوام مختلف ایرانی، پوشش کامل و شاد بانوان با لباس محلی مشاهده می شود.

مدیر اجرایی نمایشگاه با بیان اینکه غرفه هایی در اختیار جمعی از هنرمندان نیز قرار گرفته ادامه داد: ۴۰ غرفه در این نمایشگاه به صورت رایگان در اختیار زنان توانمند سرپرست خانوار قرار گرفته تا صنایع دستی و تولیدات خانگی خود را ارائه دهند.

وی بیان کرد: استقبال از نمایشگاه بسیار خوب بوده و بطور میانگین روزانه ۴هزار نفر از تمام اقشار مردم از اسلامشهر و شهرهای دیگر به این نمایشگاه مراجعه کرده اند.

عبدی با تاکید بر اینکه برپایی این نمایشگاه هزینه ای برای ادارلت دولتی نداشته، گفت: برپایی سیاه چادرهایی از اقوام مختلف و اصیل ایرانی، اجرای موسیقی‌های زنده محلی مربوط به استان‌های مختلف، اجرای روزانه گروه‌های سرود، اجرای کارگاه‌های گوناگون، برپایی تئاتر خیابانی، نمایش‌های عروسکی برای کودکان، برگزاری مسابقات محلی و خانوادگی و اهدای جوایز نفیس، اجرای هیئت ورزشی و نشست کتابخوانی در حوزه مقاومت و همچنین تجلیل از مقام خانواده‌های گرانقدر شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و شهدای ورزشکار از بخش‌های مهم جشنواره‌ به شمار می روند که هر روز از ساعت ۱۵ تا ۱۸ اجرا می‌شود. نمایشگاه اقوام و عشایر اسلامشهر از ۱۲دیماه آغاز و تا روز جمعه ۲۲ دی از ساعت ۱۱ تا ۲۰ در میدان نماز، خیابان سلامت، جنب اتوبوسرانی پذیرایی عموم مردم است.

اگر علاقه‌مند شده‌اید که به این نمایشگاه سری بزنید و یک روز را با حال و هوایی متفاوت خوش بگذرانید، هنوز فرصت دارید و می‌توانید از فضای شاد این جشنواره لذت ببرید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار