کد خبر: 1210202
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۸
خبرگزاری رویترز با ارایه گزارشی به تشریح شرایط حاکم بر جنگ غزه در ۱۰۰ روزگی این درگیری پرداخته و تاکید کرده که این منطقه هیچگاه به این میزان دچار تنش نبوده است.

جوان آنلاین: در حالی یکصد روز از شروع بمباران نوار غزه و لشکرکشی صهیونیست ها به این باریکه می‌گذرد که از زمان تاسیس این رژیم، اینقدر منطقه دچار ابهام و تنش نبوده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، ده ها هزار فلسطینی کشته و هزاران خانه در نوار غزه ویران شده است. همگی این شرایط موجب غیرقابل پیش‌بینی شدن وضعیت هم برای صهیونیست ها و هم برای فلسطینی‌ها شده است و به نظر می‌رسد درگیری سال‌ها طول بکشد و بی‌اعتمادی بین یهودیان و مسلمانان را عمیق‌تر کند.

ربکا برینزا، سخنگوی خانواده‌های اسرای اسرائیلی اعلام کرده است که هیچ کس در این جنگ پیروز نخواهد شد. مقام های بهداشتی غزه نیز می‌گویند حدود ۲۴ هزار فلسطینی در تهاجم صهیونیست ها کشته و ۶۰ هزار تن زخمی شده اند که بزرگترین تلفات فلسطینی ها در دهه‌های جنگ و درگیری با رژیم اسرائیل از سال ۱۹۴۸ است.

بیشتر بیمارستان‌های نوار غزه ویران شده و گرسنگی هنوز یک تهدید فزاینده در بین مردم فلسطین ساکن این باریکه است و می‌تواند بحران هر روز بدتر شود.

رویترز می افزاید: اسرائیلی‌ها ادعا می‌کنند تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان انجام می‌دهند ولی واقعیت چیز دیگری است. افکار جهانی شوکه شده و مردم در اکثر شهرهای جهان علیه دولت‌های خود تظاهرات می‌کنند و خواستار توقف کشتار مردم فلسطین هستند.

حتی واشنگتن، نزدیکترین متحد اسرائیل، خواستار خویشتنداری شده و آفریقای جنوبی پرونده ای را در دادگاه بین المللی دادگستری مطرح و رژیم صهیونیستی را به نسل کشی متهم کرده است.

تلاش‌ها برای توافق بر سر آتش‌بس تاکنون شکست خورده و آینده غزه که بیش از ۱۵ سال در محاصره بوده، همچنان بدون تکلیف باقی مانده است.

خشونت به شهرهای دیگر فلسطینی مثل کرانه باختری کشیده شده است و همینطور اختلاف ها عمیق‌تر می‌شود. کشورهای جهان خواستار تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی هستند ولی هنوز بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به این درخواست‌ها پاسخ نداده است.

خبرگزاری رویترز با تشریح شرایط حاکم بر سرزمین های اشغالی تاکید می کند که تنش‌های داخلی در بین شهرک‌نشین‌ها آنقدر زیاد است که آنها هم علیه نتانیاهو به خیابان‌ها آمده‌اند.

موران استلا یانایی، یکی از اسرای آزاد شده می‌گوید: جامعه اسرائیل گرفتار آسیب‌های روحی است و ما نمی‌توانیم بدون بازگشت همه اسرا بهبود یابیم.

با ادامه جنگ، فشار فزاینده‌ای بر اقتصاد اسرائیل تحمیل خواهد شد و اضافه شدن نیروهای ذخیره به ارتش اسرائیل هزینه‌های این رژیم را صدچندان می‌کند.

نتانیاهو، که آینده سیاسی اش به نتیجه جنگ بستگی دارد، هیچ نشانه‌ای مبنی بر گوش دادن به درخواست های فزاینده برای پایان دادن به جنگ بروز نداده است و روز شنبه در یک کنفرانس خبری به مناسبت ۱۰۰ روزگی جنگ مدعی شد که «ما جنگ را تا پیروزی کامل ادامه می‌دهیم».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار