کد خبر: 1212057
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
سردار حسن‌زاده:
یکی از مؤلفه‌های مشترک شهیدان خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم است و این خدمت از خصوصیات مکتب حاج قاسم هم به شمار می‌رود
صبا رهگذر

فرمانده سپاه محمد‌رسول‌الله تهران بزرگ گفت: اگر امروز شاهد امنیت، آسایش و پیشرفت در بسیاری از عرصه‌ها هستیم که ما را به مؤلفه‌های مختلف قدرت رسانده به برکت خون شهیدان است.
سردار حسن حسن‌زاده شامگاه یک‌شنبه در مراسم یادواره شهدای شهرداری که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مؤلفه‌های مشترک شهیدان خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم است و این خدمت از خصوصیات مکتب حاج قاسم هم به شمار می‌رود.
وی افزود: مکتب حاج قاسم چند محور اصلی دارد که محوری‌ترین، مهم‌ترین و اثرگذارترین آن توجه به مردم و خدمت صادقانه و بی‌منت به آنهاست.
سردار حسن‌زاده با بیان اینکه تهران ۲۴هزار شهید تقدیم ایران اسلامی کرده است، گفت: اینکه این شهدا در بسیاری از حوادث و صحنه‌های سخت جان خود را به خطر می‌اندازند تا امنیت مردم تأمین شود، مشی و رویه همه شهدای ما بوده که باید ما هم سرلوحه کارمان قرار دهیم.
علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز در این مراسم ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدا تأکید کرد: اگر امام راحل که قله‌های افتخار را یکی پس از دیگری طی کردند، بیان داشتند من در عمرم دو رکعت نماز آنچنان که بایسته و شایسته است، نخوانده‌ام به این دلیل است که نگاه ایشان به ترازویی است که بناست در آن اقدامات با عمل حضرت علی (ع) مقایسه شود.
وی با بیان اینکه راه سختی فراروی ماست، گفت: هر کسی باید در این میدان بکوشد تا بتواند داشته‌های خودش را به صحنه و عرصه محشر برساند و توفیق این را داشته باشد که بتواند از پل صراط عبور کند.
شهردار تهران با بیان اینکه نظام اسلامی حاصل کار شهداست و شهدا آن را برای ما به عنوان یک میراث گرانبها گذاشته‌اند، یادآور شد: اگر همه عمر تلاش و کوشش کنیم، اما با مرگی غیر از شهادت برویم، به تعبیر حاج قاسم تجارت سودمندی را نداشته‌ایم.
غلامعباس کیانی، مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران نیز در سخنانی عنوان داشت: یادواره شهدا، تجدید میثاق با راه مستقیم، نورانی و با استقامت شهداست. امیدواریم در این برنامه چند لحظه‌ای را با یاد شهدا به سر ببریم و در روز قیامت نیز شرمنده شهدا نباشیم.
یادواره شهدای شهرداری با حضور شهردار تهران، فرمانده سپاه محمدرسول‌الله، نایب رئیس شورای شهر تهران، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، خانواده شهدای شهرداری و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.
اجرای یک نمایش با موضوع شهید و اجرای سرود از دیگر بخش‌های این یادواره بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار