کد خبر: 1212725
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲

جوان آنلاین: کانال تلگرامی مطالعات اروپا و بریتانیا در مورد ‏جنگ دولت تگزاس و بایدن بر سر مرز نوشت:

گارد ملی تگزاس کنترل بخشی از مرز ایالات متحده با مکزیک را به دست گرفته و دسترسی ماموران گشت مرزی فدرال را مسدود کرده است.

در پاسخ به خواسته‌های بایدن، معاون فرماندار تگزاس، دن پاتریک، توصیه کرد که رئیس جمهور "کنار برود" و به مجریان قانون ایالت اجازه دهد از مرز در برابر مهاجران محافظت کند.

تد کروز، سناتور تگزاس، وضعیت مرز‌های جنوبی را بدترین وضعیت تاریخ خواند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا از همه ایالت‌های مربوطه خواست تا نیرو‌های خود را به تگزاس بفرستند تا از مرز‌های جنوبی این کشور در برابر نفوذ مهاجران محافظت کنند.

کوین استیت، فرماندار اوکلاهاما حمایت خود را از تگزاس و اعزام گارد ملی این ایالت برای کمک به امنیت مرز اعلام کرد. فرماندار داکوتای جنوبی نیز همین کار را کرد.

تگزاس علیرغم درخواست واشنگتن برای حذف سیم خاردار بیشتری در مرز خود با مکزیک نصب کرده است.

فرماندار تگزاس گفت ۱۰ ایالت دیگر واحد‌هایی را برای کمک به حفاظت از مرز با مکزیک اعزام کرده اند.

فرماندار اوکلاهاما ممکن است گارد ملی را برای حمایت از امنیت مرزی تگزاس بفرستد.

ران دیسانتیس حمایت خود را از قانونی برای گسترش عملیات گارد ملی فلوریدا در تگزاس در جریان بن بست با مقامات فدرال اعلام کرد.

کاروانی از کامیون داران که گفته می‌شود تعداد آن‌ها به هزاران نفر می‌رسد در حال آماده شدن برای جمع شدن در مرز ایالات متحده و مکزیک در هفته آینده هستند.

گفتنی است اختلافات بین دولت فدرال آمریکا با ایالت تگزاس پس از تصمیم اخیر دیوان عالی فدرال آمریکا برای برداشتن موانع مرزی بین تگزاس و مکزیک، بالا گرفته و هشتگ «تگزیت» بین حامیان استقلال تگزاس از ایالات متحده آمریکا پرتکرار شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار