کد خبر: 1213533
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵

جوان آنلاین: کانال تلگرامی امریکانا در مطلبی با عنوان حملات مرگبار اردن، دشمنی آشکار جمهوری خواهان را تشدید کرد به یادداشت نشریه پالیتیکو درباره حملات موشکی به پایگاه آمریکایی پرداخت:

نشریه پالیتیکو در یادداشت قابل توجهی پیرامون حملات موشکی به پایگاه آمریکایی در اردن و کشته شدن ۳ نیروی نظامی آمریکا، تصریح کرد که این حمله شکاف فزاینده بین دو جناح جمهوری‌خواهان در مورد سیاست خارجی را برجسته کرد.

طبق این یادداشت گروه اول، به نام شاهین‌های سیاست خارجی، خواستار پاسخ قاطع ایالات متحده به این حملات هستند. آن‌ها معتقدند که ایالات متحده باید از متحدان خود در منطقه حمایت کند و از نفوذ ایران جلوگیری کند. گروه دوم به نام انزواطلب‌ها، خواستار کاهش مشارکت ایالات متحده در درگیری‌های خارجی هستند. آن‌ها معتقدند که ایالات متحده باید از دخالت در امور داخلی کشور‌های دیگر خودداری کند.

به عقیده نویسنده پالیتیکو، حملات اردن این شکاف را عمیق‌تر کرد. شاهین‌های سیاست خارجی، از جمله سناتور‌های گراهام و کورنین، خواستار تلافی سریع و قاطع ایالات متحده علیه نیرو‌های تحت حمایت ایران هستند. آن‌ها معتقدند که این حملات تهدیدی جدی برای امنیت ملی ایالات متحده هستند. انزواطلب‌ها، از جمله ترامپ، خواستار پاسخی محتاطانه‌تر هستند. آن‌ها معتقدند که ایالات متحده باید از دخالت در درگیری‌های داخلی عراق خودداری کند.

ترامپ در واکنش به این حملات، از ایالات متحده خواست تا "از طریق قدرت" با ایران مقابله کند. با این حال، او پاسخ نظامی خاصی را تایید نکرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار