کد خبر: 1214527
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ضمن محکومیت شدید اقدام امریکا علیه مواضعی در عراق، سوریه و یمن و تأکید مجدد بر اینکه جمهوری اسلامی ایران نیروی نیابتی ندارد، از رژیم اشغالگر قدس به عنوان نیروی نیابتی امریکا یاد کرد که در راستای عملی شدن اهداف واشینگتن در منطقه غرب آسیا اقدام به تنش‌آفرینی می‌کند. 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ضمن محکومیت شدید اقدام امریکا علیه مواضعی در عراق، سوریه و یمن و تأکید مجدد بر اینکه جمهوری اسلامی ایران نیروی نیابتی ندارد، از رژیم اشغالگر قدس به عنوان نیروی نیابتی امریکا یاد کرد که در راستای عملی شدن اهداف واشینگتن در منطقه غرب آسیا اقدام به تنش‌آفرینی می‌کند. 
 
در جریان نشست روز دوشنبه ناصر کنعانی با خبرنگاران داخلی و خارجی، عمده سؤالات خبرنگاران حول محور تعدی امریکا و انگلیس به اهدافی در یمن، عراق و سوریه گذشت. از آنجایی که غرب و در رأس آن‌ها امریکا همواره تأکید دارند تا بر موضع خود مبنی بر هدف قرار گرفتن نیرو‌های نیابتی ایران در سایر کشور‌های منطقه پافشاری کنند، کنعانی یک بار دیگر به صراحت گفت: «جمهوری اسلامی ایران هیچ نیروی نیابتی در منطقه ندارد. این رژیم امریکاست که از رژیم صهیونیستی به عنوان یک هویت تروریستی سازمان‌یافته به عنوان نیروی نیابتی خودش برای تحقق اهداف راهبردی‌اش در منطقه و تأمین منافع نامشروع خودش در منطقه استفاده می‌کند.» به گزارش «جوان»، سخنگوی وزارت خارجه یادآور شد: «حمله نظامی امریکا به شهر‌های یمن با همراهی انگلیس نشانگر این است که همچنان این دو کشور در مسیر دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه در حال حرکت هستند و در تلاشند با ایجاد بحران‌های جدید در منطقه و دامن زدن به بی‌ثباتی در دیگر نقاط منطقه فرصت‌های جدیدی را برای رژیم صهیونیستی برای ادامه جنایاتش در سرزمین‌های اشغالی ایجاد کنند. این اقدامات را به شدت محکوم می‌کنیم.» این دیپلمات ارشد ایرانی اضافه کرد: «این ارزیابی ایران به تنهایی نیست. این ارزیابی دولت‌ها و ملت‌های جهان است. آنچه در چهار ماه گذشته شاهد بودیم ناشی از حمایت امریکا از این رژیم است. امریکا در شورای امنیت سازمان ملل نیز نشان داد که متأسفانه به جای کمک به اهداف و مأموریت‌های صلح‌سازی شورای امنیت در مقابل کارکرد اصلی و حقیقی این شورا که تأمین صلح و امنیت بین‌المللی است، ایستادگی کرده و بار‌ها با وتو و حذف بند‌های ناظر بر ضرورت ایجاد آتش‌بس فوری از پیش‌نویس‌های قطعنامه‌های ارائه شده به شورای امنیت، مانع از توقف جنایات جنگی صهیونیست‌ها شده است.»
 
 پیام ما به امریکا رسیده است
در بخش دیگری از این نشست، وی در پاسخ به سؤالی درباره مذاکره مستقیم ایران و امریکا برای کاهش تنش تصریح کرد: «نیازی به مذاکره مستقیم ایران و امریکا نیست. دیدگاه ما روشن است. پیام ما به امریکا رسیده و در مواردی که آن‌ها از طریق واسطه‌ها پیام‌هایی را منتقل کرده‌اند ما از طریق واسطه‌ها پاسخ‌های واضح و صریحی دادیم.» وی ادامه داد: «راه‌های کاهش بحران در منطقه و کاستن از تنش و بی‌ثباتی در منطقه روشن است. دولت امریکا متأسفانه بخشی از راه‌حل نیست و بخشی از بحران است. صلح در منطقه وابسته به توقف جنایت جنگی رژیم صهیونیستی است.»
 کنعانی همچنین در واکنش به اظهارات ضد ایرانی مقامات انگلیسی از جمله دیوید کامرون و وزیر دفاع این کشور که خواستار خویشتنداری ایران در منطقه شده‌اند، گفت: «آن‌هایی که دست‌شان به صورت مستقیم و غیرمستقیم به خون ملت فلسطین و کودکان فلسطین آغشته است نمی‌توانند در خصوص جمهوری اسلامی ایران که همواره به طور عملی و صادقانه حامی ملت مظلوم فلسطین و حامی تقویت صلح و ثبات و امنیت در منطقه بوده اظهارنظر کنند. متأسفانه تلاش برای نادیده گرفتن تعمدی واقعیت‌ها در منطقه بخشی از ویژگی سیاست خارجی امروز رژیم انگلیس است و این ویژگی بر سنت دیرینه فتنه‌انگیزی این رژیم در منطقه اضافه شده است.» کنعانی تصریح کرد: «رژیم انگلیس نباید مسئولیت تاریخی خود را در شکل‌گیری این غده سرطانی و کانون بی‌ثباتی در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی فراموش کند. این از اذهان ملت‌های منطقه هیچ‌گاه پاک نخواهد شد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار