کد خبر: 1215694
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹

جوان آنلاین: احمدحسین شریفی، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم در یادداشتی در کانال خود در ایتا نوشت:

یکی از کارکرد‌های موتور‌های جستجوی اینترنتی این است که علایق، سلایق، مطلوبات و ترجیحات کاربران را با سرعت تشخیص می‌دهند و در ادامه نیز اطلاعات خود را در اختیار شرکت‌ها، موسسات، یا مراکز خاصی که معمولاً خریدار چنان اطلاعاتی از کاربردان هستند، قرار می‌دهند و افزون بر آن، در مراجعات بعدی نیز به صورتی هوشمندانه اطلاعاتی از همان سنخ را در اختیار همان کاربران قرار می‌دهند!

به عنوان مثال، اگر کسی با کلیدواژه جدایی مردم از حاکمیت یا فساد اداری و امثال آن در موتور‌های جستجوی اینترنتی برگردد، همان موتور جستجو در ادامه و در روز‌های بعد نیز اطلاعاتی از همان سنخ در اختیار او قرار می‌دهد! و از اینجا فریب مجازی و اینترنتی شکل می‌گیرد. چنین افرادی گمان می‌کنند که همه مردم نیز به هنگام جستجو در فضای مجازی همان اطلاعاتی را دریافت می‌کنند که او دریافت می‌کند! و تکرار و فراوانی چنان اطلاعاتی را دلیل بر واقعی بودن آن‌ها می‌داند! و در نتیجه آن توهم یا تخیل خود را یک واقعیت فراگیر تلقی می‌کند و بر اساس آن به قضاوت و داوری پرداخته و حتی ممکن است اعمال خود را نیز بر اساس همان پندار سامان دهد!

همین افراد وقتی با فضای واقعی و عینیت اجتماعی مواجهه می‌شوند، حالتی شبیه مستان و مجانین پیدا می‌کنند! گمان می‌کنند که جن زده شده‌اند، زیرا صحنه‌هایی می‌بینند که صددر صد در تقابل با پندار آنهاست.

این واقعیتی است که بسیاری از دشمنان جمهوری اسلامی به آن مبتلایند! آنان هر روز در فضای مجازی همان اطلاعاتی را دریافت می‌کنند که می‌خواهند! و در نتیجه وقتی با صحنه‌هایی واقعی مثل راهپیمایی مردمی خودجوش و با شور و عشق و علاقه‌ی وصف‌ناپذیر میلیون‌ها خانواده ایرانی در جشن ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی مواجهه می‌شوند، به هذیان‌گویی مبتلا می‌شوند!

یکی می‌گوید این‌ها دانش‌آموزانی هستند که اگر نیایند از مدرسه اخراج می‌شوند!

دیگری می‌گوید به خاطر توزیع کیک و ساندیس می‌آیند!

سومی می‌گوید برای آنکه از کار اخراج نشوند حضور پیدا می‌کنند!

چهارمی می‌گوید صرفاً برای مهر زدن شناسنامه‌هایشان می‌آیند و الا با انقلاب مخالف‌اند! و ....

اما حقیقت آن است که علی‌رغم همه کاستی‌هایی که همگان می‌دانیم، انقلاب اسلامی تحت مدیریت نائب‌المهدی و به برکت اخلاص و مجاهدت‌های پیروان ولایت، علیرغم همه توطئه‌های جهانی علیه آن، کارآمدی‌های اعجازگونه‌ای در حوزه‌های مختلف علمی و نظامی و اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و ... داشته است. ما اکنون پیشرفت‌های علمی و بهداشتی و درمانی و اقتصادی و رفاهی و نظامی و سیاسی خود را با زمان طاغوت مقایسه نمی‌کنیم؛ بلکه با پیشرفته‌ترین کشور‌های دنیا مقایسه می‌کنیم و این یعنی پیشرفتی اعجازگونه؛ و حضور میلیونی مردم نیز شکرگزاری عملی بابت همین نعمت بی‌نظیر است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار