کد خبر: 1216830
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: عفو بین‌الملل از کشور‌ها خواسته در روابط با رژیم صهیونیستی بازنگری کنند و بیش از ۲۰۰سندیکای کارگری محلی در امریکا هم تشکیل ائتلافی را برای اعمال فشار جهت توقف جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام کردند تا همزمان با اصرار رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح، فشار‌ها علیه آن به سطحی بی‌سابقه برسد. 
سخنان چند روز قبل لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور برزیل در حاشیه نشست اتحادیه آفریقا که گفت آنچه در نوار غزه رخ می‌دهد، در هیچ مرحله دیگری از تاریخ اتفاق نیفتاده است و اسرائیل مثل هیتلر رفتار می‌کند، با واکنش توأم با خشم بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روبه‌رو شد. نتانیاهو روز یک‌شنبه اظهارات «لولا داسیلوا» را «شرم‌آور و عبور از خط قرمز» توصیف کرد و گفت که مقایسه رفتار اسرائیل با هولوکاست نازی‌ها و هیتلر، «عبور از خط قرمز» است. «یسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی هم ضمن احضار سفیر برزیل در تل‌آویو، سخنان داسیلوا علیه اسرائیل را شرم‌آور توصیف کرد. 
به نظر می‌رسد همزمان با اصرار رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح در جنوب غزه که می‌تواند به یک فاجعه انسانی منجر شود، سطح فشار‌های بین‌المللی بر آن در حال تشدید شدن است. عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای خواستار بازنگری تمامی کشور‌های جهان در روابط‌شان با رژیم صهیونیستی شد. به گزارش ایسنا، در بیانیه عفو بین‌الملل در این باره آمده است: اسرائیل باید به اشغال فلسطین پایان دهد تا از دامن زدن به آپارتاید و نقض حقوق بشر جلوگیری کند. در این بیانیه همچنین تأکید شده است: همه کشور‌ها باید در روابط خود با اسرائیل تجدیدنظر کنند تا اطمینان حاصل شود که آن‌ها در تداوم اشغالگری و آپارتاید آن نقشی ندارند. از طرف دیگر شماری از نمایندگان پارلمان اروپا با ارسال نامه‌ای به فیفا و یوفا خواستار تعلیق تیم فوتبال اسرائیل و باشگاه‌های این کشور از حضور در مسابقات بین‌المللی شدند. این نامه در تاریخ ۱۵فوریه ارسال شده است و ۱۳نماینده پارلمان اروپا به نمایندگی از کشور‌های اسپانیا، ایرلند و آلمان آن را امضا کرده‌اند. 
همزمان وزیر خارجه ایرلند هم ضمن ابراز امیدواری درباره مجازات عوامل خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان در کرانه باختری گفت که جهان از غیرانسانی بودن حملات به نوار غزه شوکه شده است. بر اساس گزارش الجزیره، «مایکل مارتین» گفته که امیدواریم اتحادیه اروپا درباره مجازات عاملان خشونت شهرک‌نشینان در کرانه باختری به اجماع برسد. همچنین «احمد عطاف» وزیر خارجه الجزایر در سخنرانی درباره بند مربوط به مسئله فلسطین در اجلاس سران اتحادیه آفریقا در آدیس‌آبابا از دیگر کشور‌های آفریقایی خواست از الان برای مرحله آتی و ارائه پیشنهاد عضویت کامل کشور فلسطین در سازمان ملل که با مسئله تاریخی تشکیل کشور فلسطین بر اساس مرز‌های ۱۹۶۷ و پایتختی قدس شریف مربوط است، آماده شوند. عطاف اظهار کرد: با توجه به شتاب گرفتن سرعت «اسرائیل» در اجرای طرح خود در نابود کردن طرح ملی فلسطین و راه‌حل دو دولتی و احیای پروژه بزرگ «اسرائیل»، مسئله فلسطین امروز به شدت به حمایت ما نیاز داشته و در حال گذراندن حساس‌ترین مراحل تاریخی خود است. همچنین در امریکا هفت سندیکای کارگری ملی و بیش از ۲۰۰سندیکای کارگری محلی تشکیل ائتلافی برای اعمال فشار جهت توقف جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه را اعلام کردند. به نقل از خبرگزاری فلسطینی وفا، این ائتلاف تأکید کرد نماینده بیش از ۹ میلیون عضو در سندیکا‌ها یعنی بیش از نیمی از جنبش کارگری در امریکا است. 
همزمان، جمعیت قابل‌توجهی از مردم در توکیو پایتخت ژاپن در پنجمین ماه از جنگ رژیم صهیونیستی در غزه، در حمایت از مردم فلسطین تظاهراتی برپا کرده و شعار «اسرائیل یک تروریست است» سر دادند. تصاویر منتشر شده از شبکه راشاتودی تظاهرات حمایت از فلسطین در توکیو را نشان می‌دهد درحالی که رژیم صهیونیستی به تجاوز به رفح تهدید کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار