کد خبر: 1217055
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰

همزمان با جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، وزرای تندرو این رژیم در کرانه باختری هم بر آتش تنش‌ها با فلسطینیان می‌دمند و بن‌گویر در سخنانی جنجالی، اعمال محدودیت برای ورود فلسطینیان به مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان را امری «ضروری» دانست؛ اقدامی که فلسطینیان هشدار داده‌اند اوضاع امنیتی در کرانه باختری را متشنج‌تر می‌کند. 
ایتامار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که با ماجراجویی‌های گاه‌وبیگاه خود امنیت سرزمین‌های اشغالی را به خطر انداخته است، بار دیگر اظهاراتی تحریک‌آمیز علیه فلسطینیان انجام داده است. بن‌گویر روز سه‌شنبه در سخنانی گفت: «یکی از مقامات از من خواست در یکی از اعیاد یهودی به مسجدالاقصی نروم، زیرا ممکن است جنبش حماس فضا را متشنج کند، اما حمله هفتم اکتبر همچنان ادامه دارد.» به گزارش اسپوتنیک، این وزیر تندرو اسرائیل تأکید کرد که مخالفان سیاست‌های او همان کسانی هستند که می‌گویند اگر اجازه داده شود فلسطینیان وارد مسجدالاقصی شوند، اوضاع خوب و آرام می‌شود. بن‌گویر گفت: «ده‌ها هزار نفر از افراد کینه‌توز تجمع کرده و در مسجدالاقصی جشن گرفته و این برای امنیت اسرائیل خطر دارد.» 
 بن‌گویر با بیان اینکه اعمال محدودیت برای فلسطینیان در ماه رمضان ضروری است، تأکید کرد: «پلیس مسئول قانون و انضباط در اسرائیل است و پلیس نهادی است که در مسجدالاقصی مسئول است و هر کسی که این مسئولیت را دارد باید قدرت نیز داشته باشد.» 
شبکه ۱۳ عبری‌زبان گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم بن‌گویر مبنی بر محدود کردن ورود فلسطینیان به داخل مسجدالاقصی در ماه رمضان را قبول کرده است. شبکه ۱۲ صهیونیستی گزارش داد که بن‌گویر از کابینه این رژیم خواسته مانع ورود فلسطینیان زیر ۷۰ سال ساکن کرانه باختری، شهر قدس و داخل سرزمین‌های اشغالی به مسجدالاقصی شود. 
اظهارات تحریک‌آمیز بن‌گویر، خشم رهبران فلسطینی را در پی داشته است. شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجدالاقصی دیروز گفت که محدودیت برای ورود نمازگزاران به این مکان مقدس به انفجار اوضاع در کرانه باختری منجر می‌شود. به گزارش شبکه الجزیره، شیخ رائد صلاح، رئیس جنبش اسلامی در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ نیز هشدار داد: «هیچ طرفی حق ندارد نمازگزاران را از ورود به مسجدالاقصی بازدارد، زیرا این مسجد متعلق به آن‌ها است. اقامه نماز در مسجدالاقصی، حق ابدی ما در همه اوقات است و تقسیم زمانی و مکانی این مکان مقدس، غیرقابل قبول است.» 
اقدامات بن‌گویر علیه مسجدالاقصی، حتی رسانه‌های صهیونیستی را هم به واکنش واداشته است. روزنامه هاآرتص در گزارش روز سه‌شنبه خود نوشت: «تصمیم تل‌آویو مبنی بر محدود کردن ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجدالاقصی طی ماه مبارک رمضان خطرناک‌ترین تصمیمی است که کابینه شکست خورده از زمان آغاز جنگ علیه نوار غزه تاکنون اتخاذ کرده است.» در ادامه این گزارش آمده است: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل یک مرد شکست‌خورده به شمار می‌رود که اسرائیل را به لبه پرتگاه کشانده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار