کد خبر: 1217217
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
مصاف ساحلی‌بازان ایران با حریف همیشه بازنده
ساحلی‌بازان ایران عصر امروز (ساعت ۱۹) به مصاف امارات می‌روند.
شمیم رضوان 

جوان آنلاین: ساحلی‌بازان ایران عصر امروز (ساعت ۱۹) به مصاف امارات می‌روند. 
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران شروع دشواری را در جام جهانی تجربه کرد. اسپانیا نخستین حریف شاگردان علی نادری بود که هیچ رقمه حاضر به کوتاه آمدن نبود، اما با وجود تمام تلاشی که کرد در نهایت نتیجه را در ضربات پنالتی واگذار کرد تا ایران کارش را با برد آغاز کند. بردی که تا آخرین بازی مرحله گروهی ادامه داشت. 
ساحلی‌بازان ایران بعد از اسپانیا، آرژانتین و هائیتی را هم از سد راه برداشتند تا به عنوان صدرنشین گروه راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شوند، آن‌هم با یک کامبک دیدنی که با درخشش حماسی یزدی‌های تیم همراه بود و مورد توجه فیفا نیز قرار گرفت: «ایران به سومین تیمی در تاریخ تبدیل شد که توانست در دیداری که با سه گل عقب بود به برتری برسد.»
سایت فیفا همچنین قبل از برگزاری دیدار‌های یک‌چهارم نهایی در گزارشی رکورد‌های مرحله گروهی را مرور کرد که براساس آن، دونای اسپانیایی و مسلم مسیگر از ایران رکورد تازه‌ای را در جام جهانی فوتبال ساحلی بجا گذاشتند. این دو ۱۷ سال است در این رقابت‌ها حضور دارند که این یک رکورد در تاریخ این رقابت‌هاست. پیش از این بلچیور، اسطوره پرتغال با ۱۶ سال حضور این رکورد را در اختیار داشت. این گزارش همچنین عملکرد گلر‌ها نیز مورد توجه و تمجید قرار گرفته است: «دروازه‌بان‌ها در دیدار‌های روز دوشنبه به طرز شگفت‌انگیزی چهار گل به ثمر رساندند و رکورد بیشترین گل زده توسط دروازه‌بانان در یک روز را شکستند. آستین کولیر برای امریکا گل زد و سعید میرجلیلی و حمید بهزادپور (دو بار) نیز هر کدام برای ایران گل زدند. در این رقابت‌ها رکورد جدیدی از نظر گلزنی دروازه‌بان‌ها ثبت شده است.»
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران که با درخشش در این دوره از رقابت‌های جام جهانی فوتبال ساحلی، مستحق بالا بردن جام قهرمانی است، در صورت صعود از این مرحله در نیمه‌نهایی جام جهانی باید به مصاف برنده دیدار برزیل- ژاپن برود، اما برای صعود به فینال باید از سد میزبان این رقابت‌ها عبور کند، تیمی که همانند ایران هر سه بازی خود در مرحله گروهی را با برد به پایان برده است. امارات با حساب ۲ بر یک مصر را در وقت‌های قانونی بازی برد، امریکا را در وقت‌های اضافه شکست داد (۳ بر ۲) و مقابل ایتالیا در ضربات پنالتی برنده میدان شد تا برای نخستین بار در جام جهانی مقابل ایران قرار بگیرد. آخرین مصاف ایران و امارات به مرداد سال جاری در تورنمنت چهارجانبه سن‌پترزبورگ برمی‌گردد که ایران این تیم را ۱۰ بر صفر به زانو درآورد. در جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا هم ایران و امارات همگروه بودند که در آن دیدار ایران موفق شد با نتیجه ۷ بر ۲ به برتری برسد و حالا باید دید در سومین مصاف یاران نادری می‌توانند با ادامه موفقیت‌های خود با برد امارات به نیمه‌نهایی راه یابند یا نه.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار