کد خبر: 1218269
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲
کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم، ۱۲ قانون در حمایت از اقشار کم درآمد تصویب کرده است که در راستای مبارزه با فقر ارزیابی می‌شود.

جوان آنلاین: بابک نگاهداری کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی عصر امروز (چهارشنبه، ۹ اسفندماه) در نشست ارائه برنامه‌های انتخاباتی لیست مشترک نیروهای انقلاب که در خبرگزاری فارس برگزار شد، گفت: درباره انتخابات مجلس دوازدهم که انتخابات آن ۱۱ اسفند برگزار می‌شود برای مشارکت حداکثری مردم از حیث کمک این مشارکت به حل مشکلات مختلف و هم دارای ضریب و کارکرد در مباحث بین المللی و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ضرورت وجود دارد.

فعالیت مجلس یازدهم مبتنی بر نظام مسائل کشور

به گزارش فارس، وی افزود: در این راستا توصیه می‌کنم که هموطنان عزیز مشارکت حداکثری در این انتخابات داشته باشند. اعتقاد دارم که مجلس دوازدهم در امتداد مجموعه فعالیت‌هایی که در مجلس یازدهم اتفاق افتاده می‌تواند با تکمیل این زنجیره نقش موثری در ارتقای وضعیت کشور و پیشرفت آن داشته باشد.

نگاهداری تاکید کرد: اگر نگاهی به عملکرد مجلس یازدهم داشته باشیم این مجلس بر اساس تحلیلی که از نظام مسائل کشور داشت با تدوین و‌ تصویب اولویت‌های یک برنامه ۴ ساله بر روی حل مسائل اصلی کشور تمرکز کرد.

توجه مجلس یازدهم به اشتغال جوانان

وی ادامه داد: با مرور بر مصوبات مجلس یازدهم شاهد خواهید بود که با تصویب کالابرگ الکترونیکی سعی کرده تا دغدغه‌های معیشتی مردم را مرتفع کند. در حوزه مسکن نیز، قوانینی مانند قانون جهش تولید مسکن، تعیین مالیات بر خانه‌های خالی و یا قانون کنترل اجاره‌های مسکن که مراحل تصویب خود را در شورای نگهبان می‌گذراند، توانسته اقداماتی را در این حوزه انجام دهد.

کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حوزه اشتغال جوانان که دغدغه مردم ماست چون اکنون در هر منزل، جوانان جویای شغل حضور دارند. به همین دلیل در کنار معیشت و مسکن مردم به حوزه اشتغال آن‌ها نیز توجه شده و تصویب قوانینی همچون جهش تولید مسکن منجر به ایجاد اشتغالزایی گسترده‌ای در جامعه شده است.

افزایش وام ازدواج به حدود ۳.۵ الی ۴.۵ برای جوانان

وی افزود: تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان سعی کرد که اشتغال دانش بنیان را در کشور دنبال کند و یا با تصویب صدور الکترونیکی و سامانه محور کردن مجوزهای کسب و کار کمک کرد تا بیش از یک میلیون مجوز کسب و کار از طریق این سامانه با سهولت صادر شود به سمت افزایش اشتغال در جامعه حرکت کرد. اگر ازدواج مشکل خانواده‌های ایرانی است شما شاهد هستید که مجلس یازدهم کمک کرد تا وام ازدواج به حدود ۳.۵ الی ۴.۵ برای جوانان افزایش دهد و نظارت‌هایی را انجام داد تا موانع این تسهیلات کاهش پیدا کند.

نگاهداری تاکید کرد: مجلس یازدهم درباره مبارزه با فساد نیز، قانون شفافیت قوای سه گانه را در خرداد ۱۴۰۱ به تصویب رساند که پس از طی مسیر قانونی خود در شورای نگهبان اکنون در مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد تا با رفع ایرادات آن شاهد اجرای این قانون باشیم و تاثیر بسیاری در مقابله با فساد خواهد داشت. هرچند که ۲۲۰ نفر از نمایندگان مجلس یازدهم هم اکنون به صورت داوطلب این قانون را اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: طرح تعارض منافع که در کمیسیون تصویب شده و در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس قرار دارد و یا قانون گزارش دهی فساد که به سوت زنی نیز مشهور شد از اقدامات مهم مجلس یازدهم در حوزه مقابله با فساد به شمار می‌رود.

تصویب ۱۲ قانون در حمایت از اقشار کم درآمد از سوی مجلس

کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مجلس یازدهم در خصوص بحث کاهش جمعیت که یکی از دغدغه‌های کشورمان به شمار می‌رود با تصویب قانون جوانی جمعیت و مجموعه تسهیلاتی که در این قانون برای خانواده‌ها تعیین شده همچون اعطای زمین برای خانواده‌های دارای سه فرزند، اعطای بدون نوبت خودرو به خانواده‌های دارای دو فرزند، اعطای تسهیلات به ازای هر کدام از فرزندان و مباحثی که برای حمایت از زنان باردار, افزایش مرخصی‌های آن‌ها از ۶ ماه به ۹ ماه و کمک‌های دیگری مانند اختیاری شدن شیفت‌های آن‌ها در شب نیز جزو اقدامات این مجلس در حوزه خانواده است.

وی افزود: این اقدامات با عینک نظام مسائل کشور انجام گرفته است، حال اگر شما با عینک دیگری که عینک آرمان‌های انقلابی است به اقدامات مجلس یازدهم نگاه کنید، این مجلس ۱۲ قانون در حمایت از اقشار کم درآمد تصویب کرده است که در راستای مبارزه با فقر ارزیابی می‌شود.

نگاهداری عنوان کرد: همچنین؛ ۹ قانون برای رفع تبعیض و تحقق عدالت، ۸ قانون برای مبارزه با فساد و تحقق شفافیت و ۷ قانون در راستای مقابله با ناکارآمدی‌ها و ارتقای حکمرانی در کشور تصویب کرده است.

وی ادامه داد: اینکه رهبر انقلاب مجلس یازدهم را مجلس انقلابی می‌دانند به اعتقاد بنده بدلیل جهت‌گیری‌هایی است که در راستای مبارزه با فقر، فساد و تبعیض و ارتقای کارآمدی توسط این مجلس اتخاذ شده است. البته ادعا نمی‌کنیم که به نقطه مطلوب رسیده اما جهت‌گیری‌ها صحیح بوده است ولی مطمئناً باید نظارت‌های جدی انجام گیرد تا این موارد به پیش بروند.

اقدامات مجلس یازدهم درباره افزایش حقوق سربازان

کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر عینک آرمان‌های انقلاب را از چشم خود برداشته و عینک محرومیت زدایی را بر چشم گذاشته و به اقدامات مجلس یازدهم نگاه کنیم، این مجلس در خصوص تصویب لوایح بودجه به بودجه‌ریزی نقطه‌زن ویژه مناطق محروم می‌رسیم که بودجه‌های مناطق محروم به شکل مستقیم و بدون طی سلسله مراتب به استان‌های مربوطه واریز می‌شود.

وی افزود: اختصاص 1.5 میلیارد یورو از منابع فروش نفت و گاز به توسعه روستایی و اعشاری در مناطق محروم نیز جزو دیگر اقدامات مدرسه یازدهم در حوزه محرومیت‌زدایی و رفع فقر بوده است.

نگاهداری عنوان کرد: مجلس یازدهم درخصوص افزایش حقوق سربازان مصوباتی را تصویب کرده که موجب شده تا حقوق سربازان مجرد ۱۰ الی ۱۲ درصد افزایش پیدا کند و سربازان متاهل نیز با حداقل درآمد کارمندان دولت هم‌پایه کرده است. همچنین؛ دوره ضرورت خدمت سربازی را از ۱۷ ماه به ۱۴ ماه کاهش داده و حتی کاهش این دوره به ۱۲ ماه نیز در برنامه هفتم توسعه مطرح شده که در حال رایزنی با ستاد کل نیروهای مسلح برای نهایی شدن است.

مجلس یازدهم برای بازنشستگان چه اقداماتی انجام داده است؟

وی ادامه داد: مجلس یازدهم به معلمان و فرهنگیان نیز توجه داشته است و با تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان که چندین سال پس از تصویب طرح تحول آموزش و پرورش در شورای عالی متوقف مانده بود، آن را اجرا و به معلمان توجه کرد. در نتیجه آن ۴۵ تا ۹۰ درصد فوق العاده شغل و مزایای مربوطه به حقوق معلمان عزیزمان افزوده می‌شود.

کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حوزه بازنشستگان نیز، هم‌ترازی بازنشستگان لشکری و کشوری را تصویب کرده که طبق آن، هم‌ترازی ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان را با کارکنان همتراز خود در دولت در انتهای سال سوم برنامه هفتم مقرر شده تا به ۹۰ درصد آن حقوق برسد.

وی افزود: کشاورزان نیز در مجلس یازدهم مورد توجه قرار داشته‌اند. در این راستا؛ خرید تضمینی گندم را به تصویب رسانده است که خود کشاورزان نیز در شورای تصمیم گیری برای تعیین قیمت واقعی خرید تضمینی گندم برای جلوگیری از متضرر شدن آن‌ها حضور دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار