کد خبر: 1219174
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶
رئیس جمهوری فرانسه در تازه‌ترین اظهارنظرهایش درباره جنگ اوکراین از کشور‌های اروپایی به عنوان متحدان کی‌یف خواست که نسبت به این موضوع بزدلانه عمل نکنند.

جوان آنلاین: امانوئل مکرون روز سه‌شنبه از شرکا و متحدان اوکراینی خواست تا با نزدیک شدن اروپا به مقطع حساسی که جایی برای بزدلی نیست، شجاعت نشان دهند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، وی پس از ورود به پراگ گفت: جنگ به خاک ما بازگشته است، قدرت‌هایی که غیرقابل توقف شده‌اند تهدید را گسترش می‌دهند و هر روز بیشتر ما را تهدید می‌کنند.

رئیس جمهوری فرانسه سه‌شنبه گذشته پس از میزبانی نشستی که با حضور سران و مقام‌های بلندپایه ۲۰ کشور در پاریس برگزار شد، گفت که هیچ اجماعی میان متحدان اوکراین برای اعزام نیروی نظامی به کی‌یف وجود ندارد، اما «هیچ چیزی را نمی‌شود، رد کرد.»

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات مکرون تاکید کرد: لفاظی رئیس دولت فرانسه غیر از تشویق کی‌یف برای تداوم جنگ، اقدام ملموسی برای کمک به اوکراین به‌دنبال نخواهد داشت.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، به همراه چندین کشور اروپایی و ایالات متحده، در واکنش به سخنان مکرون گفتند که هیچ نیروی نظامی به اوکراین اعزام نخواهد شد.

بعد از این سخنان و مخالفت‌های کشور‌های اروپایی، رییس جمهوری فرانسه با تغییر موضع قبلی درباره اعزام نیرو به اوکراین، گفت که پاریس قصد ندارد در آینده نزدیک به کی‌یف نیرو اعزام کند.

وی در پاسخ به واکنش‌های بین‌المللی به اظهاراتش در کنفرانس هفته گذشته در پاریس، گفت: فقط جواب یک سوال را درباره اعزام نیرو دادم و گفتم که هیچ گزینه‌ای را نمی‌توان رد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار