کد خبر: 1219571
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۰
در یک‌سال گذشته ۱۳ پروژه کلان از سوی کانون‌های مساجد قم در این استان اجرا شد. 

 جوان آنلاین: در یک‌سال گذشته ۱۳ پروژه کلان از سوی کانون‌های مساجد قم در این استان اجرا شد. 
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد قم در همایش گرامیداشت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کشور که در قم برگزار شد با اشاره به عملکرد و فعالیت‌های یک سال و نیم گذشته کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد استان گفت: جلسات متعددی در مساجد برگزار و از عموم مساجد فعال بازدید کردیم که در این راستا نزدیک به ۲۰۰ مسجد بازدید شده و مورد بررسی قرار گرفتند. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حیدری افزود: در این بازدید‌ها نظام مسائلی احصا شد تا برنامه‌ها ناظر به میدان باشد؛ یکی از این مسائل که با آن مواجه بودیم، توانمندسازی مدیران کانون‌ها و مربیان بود که در این راستا اقدامات متنوع و خوبی انجام گرفت. 
وی با اشاره به برگزاری ۱۵ دوره توانمندسازی برای مدیران کانون‌ها ادامه داد: نقش مربی نیز در جذب افراد بسیار مهم است و باید نظام محتوایی مشخصی برای آنان ارائه شود تا خروجی‌های لازم و با کمیت و کیفیت قابل توجهی داشته باشیم. این مسئول پیوند بین طلاب و کانون‌های مساجد در طرح‌های مختلفی همچون طرح امین را یکی از اقداماتی عنوان کرد که در تابستان شکل گرفت و تعداد ۳۰۰ مبلغ در این زمینه فعالیت دارند. حیدری همچنین با اشاره به ارائه گواهینامه سابقه تبلیغی به مربیان فعال در مسجد‌های استان گفت: ستاد کانون‌های مساجد تا پیش از این اقدام، جایگاه تبلیغی نداشت، ولی برای نخستین بار در زمینه تبلیغ نیز فعالیت قابل توجهی را انجام داد. 
وی افزود: بیش از ۵۰۰ گواهینامه در رابطه با سابقه تبلیغی مربیان کانون‌های فرهنگی مساجد قم صادر شده است. مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد استان قم با بیان اینکه ۸۰ کانون فرهنگی مربوط به خواهران در استان دارای هویت و مجوز مستقل هستند، افزود: این کانون‌ها به طور مستقل، شناسه ملی و اساسنامه نیز دارند. 
حیدری ادامه داد: اجرای طرح فعالیت مستقل کانون‌های خواهران یک اتفاق مبارک و بسیار شیرین بوده که پس از اجرا شدن در قم، در هزار و ۵۰۰ مسجد کشور نیز به اجرا درآمده است. وی گفت: پیوند مسجد و مدرسه در سال گذشته تعمیق داده شد و کادر نوجوان در ۱۲ اردیبهشت در مدارس از ۳۰۰ معلم تقدیر کردند و از اجرای این طرح ثمرات خوبی را شاهد بودیم. این مسئول برپایی نمایشگاه توانمندی‌های کانون‌های مساجد، برگزاری دوره‌های هم افزایی کانون‌ها و گسترش ایده‌های نو و همچنین برگزاری اردو‌های زیارتی و سیاحتی برای ۷هزار نفر از اعضای کانون‌ها را از دیگر برنامه برشمرد. حیدری با اشاره به برنامه‌های اوقات فراغت تابستان گفت: طی ۳۱سال گذشته برای اولین بار مدیریت واحد اوقات فراغت استان به ستاد کانون‌های مساجد قم محول شد. 
وی همچنین با بیان اینکه تا به امروز تعداد ۲ هزار نفر نوجوان در مساجد قم به عنوان کادر نوجوان مشغول فعالیت شده‌اند، افزود: حضور فعالانه نوجوانان در کانون‌های مساجد، برای استان یک برکت و یک جهت‌گیری منطقی است. مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد استان قم برگزاری ۹ جلسه هم‌اندیشی بین ستاد کانون‌های فرهنگی- هنری و برخی شخصیت‌های حوزوی به عنوان هیئت اندیشه‌ورز ستاد کانون‌های مساجد کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: نظام‌واره تربیت توحیدی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور، در قالب یک کتاب تهیه شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. حیدری ادامه داد: این کتاب که خروجی هیئت اندیشه‌ورز ستاد کانون‌های مساجد کشور است، برای ۶هزار کانون فرهنگی مساجد کشور به عنوان یک اصل و یک نظام منطقی تربیت محسوب می‌شود. وی از تجهیز ۱۸۰ مسجد در استان خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر ۱۳ کلان پروژه ستاد قم در یک سال و نیم گذشته حدود ۸۰ برنامه نیز اجرا کردیم. این مسئول با بیان اینکه شاکله کانون‌های مساجد بر محوریت مسائل تربیتی است، گفت: در این راستا شاید کمتر از پنج کانون داشتیم که دارای نظام تربیتی بوده باشد، اما توانستیم حدود ۵۰ کانون را در این راستا شکل دهیم تا در راستای مسائل تربیتی، فعالیت‌های میدانی داشته باشیم.

برچسب ها: مساجد ، قم ، فرهنگی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار