کد خبر: 1220243
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰
هادی محمدی

شاید نتوان نمونه‌ای شبیه نفاق شیطانی بایدن و کاخ سفید را سراغ گرفت که بر استمرار کمک‌های نظامی و تسلیحاتی و همه‌جانبه به رژیم صهیونیستی اصرار و همزمان ماه مبارک رمضان را به مسلمانان تبریک می‌گوید و دستور می‌دهد یک مسیر دریایی از قبرس به بندر غزه با حضور هزار نظامی فعال شود و کمک‌های بشردوستانه به مردم مظلوم غزه برسد. مسئله بسیار روشن است. این ژست فریبکارانه دارای لایه‌های گوناگونی از اهداف خبیثانه و شیطانی است و قرار است این دیو مکار برای خود چهره منجی و نجات‌بخش بسازد. خیلی ساده است می‌توان پرسید وقتی هزاران تن مواد و کالای لازم در رفح و عرش مصر انبار شده، چه نیاز به نمایش رسوای پرتاب هوایی یا مسیر دریایی است؟ 
بله قرار است ارتباط غزه با مصر کاملاً قطع و سؤال اصلی آینده مدیریت غزه از سرپل بندر غزه توسط امریکایی‌ها پاسخ پیدا کند. آنچه در ماه‌های گذشته با تمامی رایزنی‌ها و رفت و آمد‌ها حاصل شده، حالا با ویترین کمک رسانی و توسط نظامیان تروریست امریکایی اداره خواهد شد. البته در بخش میدانی، رژیم صهیونیستی با تعدادی از عناصر ساده‌دل یا جاسوس یا طرفداران محمد دحلان و محمود عباس به عنوان چهره‌های موجه تماس گرفته‌اند تا به جای سیستم آنروا برای کمک رسانی، یک ساز و کار وابسته به امریکا و اسرائیل، توزیع کمک‌ها را به عهده گرفته و تدریجاً، به تصدی تمام امور غزه اهتمام کند و مدیریت اصلی هم به جای اسرائیل در دست امریکا باشد. دلیل این است که تکرار اشغال غزه به دست صهیونیست‌ها همان کابوس گذشته را زنده می‌کرد و برای صهیونیست‌ها مشکلات و دشواری‌های زیادی تولید می‌کرد. با این تدبیر و از نگاه صهیونیست‌ها به موازات استمرار عملیات در جنوب نوار غزه و اعلان پایان عملیات از سوی صهیونیست‌ها، ادامه تسلط بر غزه و شاید سرکوب مقاومت فلسطینی به امریکایی‌ها واگذار می‌شود که البته عقبه هماهنگی‌های آن نیز با صهیونیست‌هاست. 
بایدن با این ژست نمایشی در داخل امریکا هم برای افکار عمومی و پایگاه رأی حزب دموکرات مانور خواهد کرد، ولی عملاً اسب تروای امریکایی با چهره بشردوستانه، قرار است اهداف و نگرانی‌های رژیم صهیونیستی را دنبال و محقق کند. در سیرک دیپلماسی امریکایی آمدن ویلیام برنز به منطقه، شاید نشانه‌ای از این احتمال باشد که مانور آرامش‌خواهی منطقه‌ای را ابراز کنند و از شدت واکنش رمضانی در فلسطین و کشور‌های اسلامی و حتی جهان بکاهند. 
نکته مهمی که نمی‌توان آن را نادیده گرفت این است که سوخت آتش جنگ در غزه با سلاح امریکایی شعله‌ور است. در شرایط پیچیده شدن اوضاع اقتصادی و بحران تورم و سقوط اعتبار دلار، که عنصر برجسته آن بحران امریکا و غرب در دریای سرخ است، برای خروج از بحران‌های گوناگون، دستور کار فرار به جلو و جنگ افروزی جدید از سوی بایدن و کاخ سفید دنبال می‌شود. اسب تروای بایدن در غزه کارگشا نیست و احتمالاً چهره‌گشایی شیطانی از سوی امریکا برای عبور از بحران‌ها و ناکامی‌های مختلف را نباید نادیده گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار