کد خبر: 1221452
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۳
 سازمان اورژانس کشور با ارائه اماری از خدمات حوزه سلامت در طرح سلامت نوروزی سال ۱۴۰۳ اعلام کرد: از ۲۴ اسفند تا دوم فروردین سال جاری کل افراد مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان، یک میلیون و ۷۰۱ هزار و ۹۳۲ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد کاهش داشته است.

جوان آنلاین:  آمار‌های مربوط به مراجعه افراد به اورژانس بیمارستان‌ها در ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا دوم فروردین ۱۴۰۲ در راستای اجرای طرح سلامت نوروزی در کشور به رقم یک میلیون و ۷۸۱ هزار و ۸۶۹ نفر رسیده بود. بر اساس اعلام اورژانس کشور، تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها در این مدت به ۳۰۶ هزار و ۹۹۷ نفر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل سه دهم درصد کاهش نشان می‌دهد. همه اعمال جراحی انجام شده در این مدت ۹۱ هزار و ۵۵۳ مورد با سه درصد رشد و جراحی اورژانسی ۲۳ هزار و ۱۴۵ مورد با هفت درصد کاهش بوده است.

به گزارش ایرنا، براساس این آمارها، در این مدت همچنین پنج هزار و ۱۳۲ نفر به مراکز تخصصی سراسر کشور اعزام شدند که در این بخش نیز ۹ درصد کاهش را شاهد هستیم.

رشد ۱۳ درصدی فعالیت اورژانس هوایی

طبق اعلام سازمان اورژانس کشور، بخش ماموریت اورژانس پیش بیمارستانی ۱۲۱ هزار و ۵۱۴ مورد با هفت درصد کاهش، ماموریت ترافیکی ۲۲ هزار و ۷۱۹ مورد و هشت درصد کاهش و ماموریت غیرترافیکی نیز ۹۸ هزار و ۷۹۵ مورد و هفت درصد کاهش نشان می‌دهد.

تعداد بیماران مصدوم اعزام به مراکز درمانی و بیمارستانی در این مدت ۵۱ هزار و ۴۰۰ نفر با ۱۱ درصد کاهش و مصدوم اعزام شده توسط اورژانس هوایی ۶۲ مورد با ۱۳ درصد افزایش بوده است.

براساس آمار‌های موجود کل بازرسی‌های بهداشتی انجام شده در مدت یادشده ۷۲۱ هزار و ۳۸۹ مورد و ۱۱۲ درصد رشد تعداد بازرسی‌ها بوده است که به واسطه این اقدامات ۷۳۶ هزار و ۵۲۶ مورد موادغذایی معدوم شده که در این بخش نیز ۹۹ درصد رشد را شاهد هستیم.

بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند

همچنین با توجه به بازرسی‌ها انجام شده از فروشگاه‌ها و فروشندگان موادغذایی در کشور ۲ هزار و ۳۶۵ مرکز پلمب شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار