کد خبر: 1228817
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۱
رئیس جمهور مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص الزام مراکز آموزشی - تحقیقاتی حوزه پزشکی به کسب مجوز از وزارت بهداشت و درمان را به این وزارت خانه ابلاغ کرد.

جوان آنلاین: آیت الله سید ابراهیم رئیسی مصوبه ۲۸ فروردین شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص الزام مؤسسات آموزشی، تحقیقاتی و حرفه‌ای در حوزه تخصصی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کسب مجوز فعالیت از وزارت مربوطه (وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) را در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ به این وزارت خانه و همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ کرد.

به گزارش مهر، بر اساس ماده واحده مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، به منظور تمرکزبخشی و انسجام لازم در فرآیند نظارت بر نظام آموزش عالی حوزه پزشکی، همه مؤسسات آموزشی، تحقیقاتی و حرفه‌ای در حوزه پزشکی از جمله مراکز آموزش عالی غیر دولتی و همچنین برگزاری دوره‌های آمادگی آزمون‌های علوم پزشکی ملزم به اخذ مجوز مربوطه به از وزارت بهداشت هستند.

همچنین مطابق تبصره یک این ماده واحده، گروه تخصصی علوم پزشکی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نظارت بر نشر کتب علوم پزشکی با استفاده از کارشناسان مورد تأیید وزارت بهداشت تشکیل می‌شود.

بر اساس تبصره ۲ این مصوبه هم مؤسسات طب سنتی مجوز فعالیت خود را از ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی مصوب ۲۵ تیر ۱۳۹۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی اخذ می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار