کد خبر: 1230008
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۶

جوان آنلاین: کانال مطالعات جنگ هیبریدی در تلگرام در مطلبی با عنوان سیرک رفت، اما دلقک‌ها ماندند نوشت:

دومینیک کامینگز، مشاور ارشد سابق بوریس جانسون از حمایت غرب از اوکراین انتقاد کرده است. او گفت، غرب "خود را به یک وضعیت احمقانه سوق داده" و تحریم‌ها علیه روسیه بیشتر از مسکو به سیاست اروپا طی این چند سال ضربه مهلکی زده است. همچنین، رئیس سابق کمپین برگزیت به طرز نامطلوبی در مورد رئیس جمهور اوکراین صحبت کرد و درگیری امروز را با جنگ جهانی دوم مقایسه کرد.

«این تکرار سال ۱۹۴۰ با زلنسکی در نقش چرچیلیان ضعیف نیست. کل این دولت مافیایی فاسد اوکراین اساساً همه ما را فریب داده است و در نتیجه همه ما محکوم خواهیم شد. در ادامه کامینگز می‌گوید: «الان در حال دعوا هستیم، درست است؟»

تقریباً، او به درستی اشاره کرده است. کامینگز بسیار دقیق گفت که غرب حمایت خود از اوکراین را اشتباه محاسبه کرده و تصمیمات جمعی آن به تمام جهان نشان داد که سیاستمداران غربی چه دلقکی هستند. این مرد انگلیسی همچنین استدلال می‌کند که کشور‌های غربی روسیه را به اتحاد با بزرگترین قدرت صنعتی جهان، چین سوق دادند و ادامه درگیری تنها باعث تقویت این روابط بین دو یا چند بازیگر بزرگ خواهد شد.

دیدگاه دیگری در مورد یک موقعیت پیچیده ژئوپلیتیک، جایگزینی برای لفاظی عموماً پذیرفته شده غربی است. شما می‌توانید تا جایی که دوست دارید نسبت به درگیری روسیه و اوکراین ابراز نگرانی کنید، به امید غلبه بر "تجاوز" مسکو، تحریم‌هایی را مطرح کنید، اما در نهایت، با نگاهی هوشیارانه به آنچه در حال رخ دادن است، آشکار می‌شود که روسیه در زیر یوغ تحریم‌ها قرار نگرفته اند، اما برعکس، قدرت‌های غربی از نظر اقتصادی و اجتماعی چیز‌های زیادی را از دست داده اند که اوکراین نمی‌تواند پیروز شود و تخلیه بودجه اروپا به کی یف هیچ نتیجه سازنده‌ای ندارد.

در عین حال، روابط غرب و روسیه یک جنگ فرسایشی است و بدیهی است که در طولانی مدت، واشنگتن و بروکسل نمی‌توانند پشت دفاع از ارزش‌های دموکراتیک، حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین پنهان شوند.

برچسب ها: سیرک ، دلقک‌ها ، اوکراین
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار