کد خبر: 1230039
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

پایگاه ملی رفاه ایرانیان بستری را برای ارائه خدمات عادلانه به مردم مهیا کرده است، به واسطه همین بستر بود که وزارت تعاون توانست طرح کالابرگ الکترونیکی را اجرا کند. 
رصدخانه ملی رفاه ایرانیان که صبح دیروز با حضور وزیر تعاون و معاونان وی در وزارت تعاون افتتاح شد، شبکه‌ای سیاست‌محور است که رصد نظام‌مند و مستمر شرایط و مسائل مربوط به رفاه همه افراد و خانوار‌ها را در پهنه جغرافیایی کشور بر عهده دارد تا از سیاست، برنامه، تصمیم‌گیری و اجرای «کارآمد و مبتنی بر شواهد» حمایت کند. 
به گزارش ایرنا، سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین افتتاح رصدخانه ملی پایگاه رفاه ایرانیان اظهار داشت: در گذشته به واسطه نبود یک پایگاه اطلاعاتی جامع، دقیق و کارآمد از اطلاعات وسع‌سنجی با چالش‌های جدی مواجه بوده‌ایم. با راه‌اندازی پایگاه رفاه ایرانیان و افتتاح رصدخانه این پایگاه، بستری فراهم شده است بتوانیم خدمات مناسب را به آحاد جامعه ارائه دهیم. 
وی تأکید کرد: این پایگاه مظهر عدالت را برای وزارت رفاه هویدا می‌کند. برخی افراد برای اعتراض به دهک‌بندی خود به وزارتخانه مراجعه می‌کنند و تلاش زیادی در جهت قانع‌کردن ما دارند تا بگویند وضع‌شان خوب نیست و باید در دهک پایین‌تری قرار گیرند، اما با وجود پایگاه داده‌های رفاه ایرانیان می‌توان به تمام جزئیات دسترسی داشت و امکان پنهان‌کردن چیزی وجود ندارد. 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این پایگاه بستر عادلانه ارائه خدمت به مردم جامعه را مهیا کرده و راهی است تا خدمات‌رسانی عادلانه به مردم آغاز شود. پایگاه رفاه ایرانیان بستری را مهیا کرد که توانستیم زیرساخت مناسب برای اجرایی شدن طرح کالابرگ الکترونیکی را مهیا کنیم. 
مرتضوی تأکید کرد: طرح‌هایی مانند یارانه مضاعف برای ارتقای امنیت غذایی کودکان پنج ماه تا پنج سال و یارانه برای مادران شیرده و دارای کودک شیرخوار نیز طرح‌های دیگری است که از طریق این بستر مهیا شده است. 
وی خاطرنشان کرد: در گذشته اگر قرار بود در این حجم بسته‌ای در میان مردم توزیع شود، با چالش‌های متعدد روبه‌رو می‌شدند. زمانی که دولت سال ۱۳۹۲ تصمیم گرفت به مناسبت دهه فجر بسته معیشتی به مردم بدهد، وسط کار مجبور شد آن را تعطیل کند، به این دلیل که تجمعات زیادی شکل می‌گرفت و چالش‌های سر راه بسیار زیاد بود. 
 مرتضوی پس از پایان این مراسم در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: پایگاه رفاه ایرانیان به‌روزرسانی می‌شود و اطلاعات را برای استفاده تمام دستگاه‌های دولتی آماده می‌کند. 
 وزارت تعاون از اطلاعات این پایگاه برای وسع‌سنجی در بخش دهک‌بندی جامعه استفاده و از طریق پایش‌های مکرر، اطلاعات درآمدی مختلف جامعه را به‌روز می‌کند. همان‌طور که قانونگذار به به‌روزرسانی شش‌ماه یک بار دهک‌بندی اشاره کرده است، اطلاعات این سامانه نیز هر چند وقت یک‌بار به‌روز می‌شود. 
 مرتضوی افزود: از سوی دیگر بستری برای اعتراض به یافته‌های پایگاه رفاه ایرانیان نیز مهیاست. اگر نسبت به دهک‌بندی و اطلاعاتی که از طریق این مرکز ارائه می‌شود، اعتراض وجود داشته باشد، قابل رصد، پیگیری و اعتراض است.

برچسب ها: وزیر تعاون ، رفاه ، یارانه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار