کد خبر: 1230040
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
وزیر راه و شهرسازی با استناد به مصوبه هیئت وزیران دستور خرید سیمان و فولاد طرح نهضت ملی مسکن را از طریق بورس کالا صادر کرد. 

به گزارش تسنیم، مهرماه سال گذشته وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در کاهش قیمت سیمان و فولاد مصر هستیم و شوخی نداریم، گفته بود: مهار تورم از مسیر تولید مسکن عبور می‌کند و توقع داریم نظام بانکی از این جریان حمایت کند. اگر به دنبال رشد اقتصادی و کمک به خانه‌دار کردن مردم هستیم، باید از برنامه‌های دولت در بخش مسکن حمایت شود. 
بذرپاش با اشاره به اینکه راه‌اندازی نهضت کاهش قیمت تمام‌شده مسکن در کشور دستور رئیس‌جمهوری است، تصریح کرد: قیمت فولاد و سیمان باید کاهش یابد، هر مسیری که قیمت مصالح را افزایش دهد مذموم است و این مسیر باید اصلاح شود. 
وی تأکید کرد: باید فاکتور‌های مؤثر در ساخت‌وساز را کاهش دهیم و دستور ریاست‌جمهوری برای اجرای نهضت ملی مسکن اجرا شود، البته در این باره برخی حرف‌هایی زده‌اند که شوخی است. 
روز گذشته مهرداد بذرپاش در نشست شورای مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به مصوبه هیئت وزیران برای تضمین تأمین فولاد و سیمان برای ساخت‌وساز‌های مسکن حمایتی با نرخ مناسب اظهار کرد: بر این اساس بورس کالا مکلف شد این مصالح را با نرخ‌های حمایتی و مناسب‌تر برای تأمین مسکن حمایتی در اختیار بنیاد مسکن انقلاب قرار دهد. 
وی تأکید کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مکلف به خرید فولاد و سیمان است.

برچسب ها: رشد اقتصادی ، مسکن ، فولاد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار