کد خبر: 1230262
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۰
در ادامه ادای احترام به شهادت رئیس جمهور، وزیر خارجه و سایر مقامات ایران در حادثه سقوط بالگرد، نشست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل در بعد از ظهر دوشنبه با یک دقیقه سکوت برگزار شد.

جوان آنلاین: اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد بعد از ظهر دوشنبه به وقت تهران به مناسبت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و هیات همراه در حادثه سقوط بالگرد یک دقیقه سکوت کردند. به گزارش «خبرگزاری فرانسه» «پدرو کومیساریو آفونسو»، سفیر موزامبیک که ریاست دوره‌ای شورا را در ماه مه برعهده دارد، از اعضا خواست تا به یاد جان باختگان حادثه سقوط بالگرد مقامات ارشد ایران از جابرخاسته و یک دقیقه سکوت کنند.

به گزارش فارس، بالگرد حامل آیت‌الله رئیسی و همراهان وی روز گذشته ۳۰ اردیبهشت‌ماه پس از افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» در مسیر بازگشت به تبریز در شرایط نامطلوب آب‌وهوایی دچار سانحه شد. این بالگرد علاوه بر رئیس جمهور، حامل وزیر امور خارجه حسین امیرعبداللهیان، امام جمعه تبریز سید محمدعلی آل‌هاشم و استاندار آذربایجان شرقی مالک رحمتی، جمعی از محافظان و خدمه پرواز نیز بود.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رافائل گروسی نیز امروز دوشنبه در بخشی از اظهارات خود در آغاز کنفرانس بین‌المللی امنیت هسته‌ای در وین اتریش، درگذشت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران و هیأت همراه ایشان را تسلیت گفت و از حضار خواست به احترام جانباختگان یک دقیقه سکوت کنند. گروسی همچنین با سخت خواندن این دوران برای خانواده‌های جانباختگان و مردم ایران، با آن‌ها ابراز همدردی کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار