کد خبر: 1230324
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۵
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه بخش کشاورزی مردمی‌ترین بخش اقتصادی در کشور است، گفت: ۹۵ درصد از تولیدات بخش کشاورزی توسط ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار بهره‌بردار بخش خصوصی انجام می‌شود.

جوان آنلاین: هوشنگ محمدی در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت افزود: انتخاب رئیس سازمان ملی بهره‌وری برای حضور در وزارت جهادکشاورزی نشان از عزم جدی برای تحول ساختاری و اداری است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر توجه بیش از پیش به افزایش بهره‌وری در تولید محصولات کشاورزی اظهارداشت: هر میزان موفقیت در افزایش تولید محصولات کشاورزی، موفقیت بیشتر در جلوگیری از خروج ارز است.

وی با اشاره به هزینه‌بر و زمان‌بر بودن تحقیقات در حوزه کشاورزی در راستای حمایت از جذب محققان و بهره‌برداران جوان گفت: یک محقق علاقمند به حوزه کشاورزی باید بتواند از لحاظ تأمین مالی با متخصصان رشته‌های پزشکی برابری کند، چرا که تامین غذای جمعیت ۸۵ میلیون نفری کشور کمتر از تامین سلامت آنان نیست.

محمدی بهره‌وری را لازمه موفقیت در تولید محصولات کشاورزی اعلام کرد و افزود: قانون افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی و منابع طبیعی را در سال‌های قبل تصویب کردیم که امیدواریم شرایط اجرای آن در دوره جدید فراهم شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: هرگونه تغییر قیمت در سایر بخش‌های اقتصادی به آسانی پذیرفته می‌شود، اما در بخش کشاورزی، چون به سفره مردم گره خورده است نمی‌توان قیمت‌ها را بر مبنای هزینه تمام شده و میزان سرمایه‌گذاری تعیین کرد.

وی تصریح کرد: کارشناسان وزارت جهادکشاورزی در پهنه‌های گسترده در گرما و سرما همواره در میدان و در کنار کشاورزان در اقصی نقاط کشور حضور دارند.

محمدی با ابراز امیدواری برای موفقیت شورای راهبردی توسعه مدیریت در تعیین نقشه راه تحول نظام اداری کشاورزی، بیان کرد: موفقیت‌های اخیر در افزایش تولید محصولات کشاورزی بدون برنامه‌ریزی مناسب امکان‌پذیر نبود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در استانی مانند خوزستان در سه سال گذشته تولید محصولات کشاورزی ۱۵ درصد افزایش داشته و از ۱۵.۷ میلیون تن به ۱۸ میلیون تن رسیده است.

وی با تاکید به این که سطح زیر کشت در تولید محصولات کشاورزی کشور تغییری نکرده، گفت: به طور یقین عمده این موفقیت‌ها ناشی از بهبود عملکرد و افزایش بهره‌وری بوده است.

محمد تصریح کرد: در دولت سیزدهم جهت توزیع موثر و مفید نهاده‌ها و ترویج و آموزش بهره‌برداران، برنامه‌ریزی قابل رصد و پیگیری در حوزه کشاورزی حاکم شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: در تولید برنج هم با روش‌های جدید افزایش بهره‌وری و زهکشی شالیزارها، در راستای خودکفایی جهت تولید برنج گام‌های بزرگی برداشته شده است. این طرح تاکنون در سه استان شمالی آغاز شد و امیدواریم در استان خوزستان هم عملیاتی شود.

وی گفت: طی دو سال اخیر در تولید مرغ و تخم مرغ هم به ثبات در تولید رسیده‌ایم تا حدی که در سال گذشته و سال جاری این دو قلم کالایی صادر هم شده است. صادرات این مواد هم به تعاونی‌های فعال در بخش واگذار شد تا سود صادرات به تولید کننده واقعی برسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار