کد خبر: 650379
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷
يك كارشناس مسائل مذهبي در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين»
حجت‌الاسلام‌والمسلمي ثمري گفت: در صحنه كربلا وقتي نوبت به بني‌هاشم مي‌رسد اولين كسي كه اعلام آمادگي براي حضور در اين ميدان را دارد، حضرت علي‌اكبر (ع) است و بعد هم نسبت به بقيه‌ي شهدا شهادت حضرت شرايط ويژه و خاصي دارد.
حضرت علي‌اكبر(ع) تابع «ولايت» بود
جوان‌آنلاين: حجت‌الاسلام والمسلمن علي ثمري، كارشناس مسائل مذهبي در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين» با اشاره به ولادت پر بركت حضرت علي‌اكبر(ع) و فضائل اخلاقي آن حضرت گفت: حضرت علي‌اكبر(ع) در ميان امام‌زادگان واجب‌التعظيم تنها فردي است كه امام معصوم يعني حضرت سيدالشهدا فرمودند: اَشبَهُ الناسِ خَلقا وَ خُلقاً و مَنطقاً بِرسولِ‌الله. در اين سه ويژگي كه امام حسين (ع)، در خصوص حضرت علي اكبر(ع) مي‌فرمايند، مي‌توان دو نكته‌ از خصوصيات اخلاقي ايشان را طبيعي قلمداد كرد و آنها را متاثر از حضرت رسول دانست.

ثمري ادامه داد: با توجه به روايت حضرت سيدالشهدا، حضرت علي اكبر(ع) در خلق و خلق و منطق شبيه پيغمبر است. نكته جالب توجه كلام سيدالشهدا، خلق وجود نوراني حضرت علي‌اكبر(ع)‌ است كه مي‌فرمايد به پيغمر شباهت دارد. پيغمبر كسي بود كه قرآن در خصوص ايشان مي‌فرمايد: تو تمام وجودت قرآن است. اخلاق، منش و روشت قرآن است، اين تعبيري است كه قرآن براي پيغمبر دارد و حال مشاهده مي‌كنيم كه حضرت امام حسين(ع) مي‌فرمايند حضرت علي‌اكبر (ع) در خلق، خلق و منطق شبيه پيغمبر است، يعني ايشان انسان و فرد وارسته‌اي بوده كه با تمام وجود بندگي خدا در زندگي‌شان مشهود بوده است.

وي با بيان اينكه ولادت حضرت علي‌اكبر (ع) با عنوان روز جوان نام‌گذاري شده است و جوانان بايد در زندگي خود از حضرت الگو بگيرند، گفت: وقتي اين روايت مقدس امام حسين (ع) را در خصوص حضرت علي‌اكبر(ع) مشاهده مي‌كنيم بايد سعي كنيم منش و روش و زندگي‌مان هم از اين حضرت الگو بگيريم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين اظهار داشت: همان‌طور كه حضرت سيدالشهدا اشاره دارند، حضرت علي‌اكبر (ع)  فردي است كه بندگي در نهان و ضمير او آمده و همه فضاي ضمير او را گرفته است. در واقع او بنده تمام عيار است، لذا در حادثه كربلا هم با تمام فراز و فرودهايي كه هست او ويژه و ممتاز است. در ميان شهداي بني‌هاشم اولين شهيد از شهداي بني‌هاشم حضرت علي‌اكبر(ع) است. او هم در صحنه كارزار و هم در جهاد با نفس موفق مي‌شود.

وي يادآور شد: در صحنه كربلا  وقتي نوبت به بني‌هاشم مي‌رسد اولين كسي كه اعلام آمادگي براي حضور در اين ميدان را دارد، حضرت علي‌اكبر (ع) و بعد هم نسبت به بقيه‌ي شهدا شهادت حضرت شرايط ويژه و خاصي دارد. طبق فرمايش حضرت سيدالشهدا(ع) در كربلا قرآن، به دست منافقيني كه تصور مي‌كردند طرفدار دين خدا و پيرو مكتب پيغمبر هستند به گونه‌اي روي زمين ورق‌ورق كردند و حضرت علي‌اكبر(ع) وقتي مي‌خواهد هر قسمت از ورق قرآن را بردارد يك طرف بدن ايشان نقش زمين مي‌شود.

اين كارشناس مسائل مذهبي تاكيد كرد: لذا حضرت علي‌اكبر (ع) با تمام وجود در مسير بندگي خدا و تابع امام زمان خود بود و امروز يكي از نكاتي كه بايد براي جوانان ما حائز اهميت باشد اين است كه بايد توجه داشته باشند، در كارهايي كه انجام مي‌دهند، ولايت چقدر نقش دارد و نقش‌پذيري ولايت در زندگي‌‌شان مناسب و شايسته است كه به بركت اين ولادت پربركت همه بايد يك بازبيني در اين خصوص داشته باشيم.

ثمري عنوان كرد: امروز اسلام، خاصه در ميان شيعيان امير‌المومنين (ع)، به تعبير حضرت آقا امت اسلام در يك پيچ سرنوشت سازي قرار دارد كه ما هم بي‌نصيب از اين معنا نيستيم بايد مراقبت و مواظبت كنيم خصوصا جوانان ما بينند در وادي تبعيت‌پذيري از ولايت چه مقدار در زندگي‌شان تاثيرگذار است و چه مقدار ما مقيد و مواظب هستيم كه مرام و مسلكي كه از آن پيروي مي‌كنيم منطبق با آن چيزي باشد كه مورد توجه اوليا خداوند تبارك و تعالي است.   
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار