کد خبر: 669715
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
با توجه به این که غذاهای سرخ شده حجم بالایی از چربی را به بدن وارد می‌کند، فرد مستعد ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان می‌شود.

حمید عبدی متخصص تغذیه و رئیس بیمارستان دکتر شیخ مشهد در خصوص تغدیه مناسب گفت: در تغذیه مناسب چند نکته را باید اظهار داشت اول این که باید از همه‌ی گروه‌های غذایی سالم استفاده شود که شامل غلات، حبوبات، سبزیجات و میوه جات می‌شود.چرا که هر کدام نقشی را در سلامت ایفا می کند.


وی در ادامه گفت: هر اندازه که ما به سمت مواد غذایی طبیعی برویم طبیعتا تغذیه مناسب‌تری خواهیم داشت، از این رو توصیه می‌شود که تا حد ممکن مواد غذایی را که می‌شود به شکل خام مصرف کرد، مثل سبزیجات، چرا که9 در واقع هر چه مواد غذایی رو به کهنگی برود ارزش غذایی خود را از دست می‌دهد.


عبدی به رعایت یک سری اصول در غذا خوردن اشاره کرد و گفت: غذاهای خیلی داغ و خیلی سرد هم عمر انسان را کم می‌کند و فوت کردن غذا به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.


وی با بیان این که غذاهای سرخ کردنی عمر را کاهش می‌دهند، تصریح کرد: با توجه به این که حجم بالایی از چربی را به بدن وارد می‌کند در نتیجه فرد را مستعد بیماری‌های قلبی و عروقی می‌کند.


این متخصص با اشاره به این که آهسته غذا خوردن یکی از نکاتی است که در جلوگیری از بیماری‌های گوارشی تأکید می‌شود، افزود: هر لقمه غذا بهتر است 28الی 30بار جویده شود چرا که این آهستگی در طول عمر بسیار اهمیت دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار