کد خبر: 705677
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
مصرف این مواد غذایی بسیار مورد نیاز بدن کودک است که در صورت دوست نداشتن کودک باید والدین آن را شناسایی کنند و به رفع آن بپردازند.

رضا راست منش دکتری تغذیه گفت: بدن ما به تمام مواد غذایی نیاز دارد که مهمترین مواد غذایی مورد نیاز برای رشد استخوان و یادگیری مصرف گوشت است.


وی ادامه داد: خیلی از مواد مغذی مثل آهن، روی و بعضی از غذاها فقط در گوشت یافت می‌شود.


وی بیان کرد: افرادی که گوشت کم مصرف می‌کنند و یا علاقه‌ای به خوردن آن ندارند به جز اینکه از خوردن خود گوشت خود را محروم می‌کنند مواد مغذی مورد نیاز هم به بدنشان نمی‌رسد و دچار مشکلاتی شامل کاهش رشد، کاهش یادگیری و قوه چشایی می‌شوند و از نظر پوست و شکل و رنگ موها دچار مشکل می‌شوند.


این متخصص گفت: کم پیش می‌آید که بچه‌ای به صورت اختیاری گوشت نخورد بلکه یک منشا درونی وجود دارد مثلا خاطره‌ی ذهنی خوبی از گوشت ندارد، بوی نا مناسب گوشت، که والدین می‌توانند با شناسایی از دلیل نخوردن بچه به این مواد غذایی آن را بر طرف کنند.


وی در پایان خاطر نشان کرد: بعضی از بچه‌ها به علت بیماری خاص به ناچار نمی‌توانند گوشت مصرف کنند برای همین این افراد با غذاهایی نزدیک به گوشت مثل سویا، غلات و حبوبات که دارای طعم مناسبی است می‌توانند بخشی از اسید آمینه را به همراه داشته باشد البته این 3 تا 4 گروه تقریبا کیفیت خود گوشت را ندارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار