کد خبر: 791842
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹
آغاز ليگ جهاني واليبال 2016 با مصاف ايران با برزيل و امريكا
ليگ جهاني واليبال از امروز آغاز مي‌شود و تيم ملي واليبال كشورمان از ساعت 21:40 امشب به مصاف تيم برزيل مي‌رود و 45 دقيقه بامداد شنبه هم در دومين مسابقه رو در روي امريكا قرار مي‌گيرد.
سعيد احمديان
هيجان واليبال دوباره از امشب به خانه‌هاي ايراني‌ها برمي‌گردد، دو هفته پس از پايان انتخابي المپيك كه شاگردان لوزانو با بازي‌هاي درخشان، طلسم 52 ساله را شكستند و المپيكي شدند، مأموريت تازه بلندقامتان واليبال كشورمان از امروز آغاز مي‌شود، اين بار رقابت‌هاي ليگ جهاني 2016 ميدان جديدي براي خط و نشان كشيدن واليبال ايران براي تيم‌هاي ديگر، آن هم پيش از المپيك است. جالب اينكه مأموريت واليبال در ليگ جهاني از ريو آغاز مي‌شود، شهري كه كمتر از 50 روز ديگر ميزبان المپيك است و واليباليست‌هاي ايران بعد از پنج دهه قرار است در اين مسابقات به ميدان بروند. طبق برنامه فدراسيون جهاني واليبال، تيم‌هاي ايران، برزيل، آرژانتين و امريكا در ريو جمع شده‌اند تا در هفته اول ليگ جهاني 2016 كه با سيستمي جديد برگزار مي‌شود، با هم رقابت كنند. کسب سهميه بازي‌هاي المپيک 2016 ريو دوژانيرو تنها نکته مشترک اين چهار تيم است که کيفيت و هيجان مسابقات را بيش از ساير گروه‌ها خواهد کرد.
    ***
تيم ملي واليبال كشورمان در شرايطي به برزيل رفته تا از امروز در ليگ جهاني 2016 كارش را  آغاز ‌كند كه پس از آمدن لوزانو، واليبال كشورمان دوباره روند صعودي را آغاز كرده است. افت واليبال در جام جهاني سال گذشته زمينه ساز تغيير در كادر فني تيم ملي شد تا كواچ جايش را به لوزانو بدهد، مربي‌اي كه توانست در اولين ميدان رسمي با ايران، تيم كشورمان را در انتخابي ژاپن، المپيكي كند و نشان دهد واليبال در راه بازگشت به روزهاي اوج است. برگزاري ليگ جهاني پيش از المپيك باعث شده تا لوزانو، از اين رقابت‌ها به عنوان يك ميدان تداركاتي براي آماده شدن جهت المپيك استفاده كند. با وجود اين فشردگي بازي‌هاي واليبال يكي از دغدغه‌هاي اصلي لوزانو است. ملي‌پوشان كشورمان در حالي به برزيل رفته‌اند كه كمتر از دو هفته از پايان رقابت‌هاي انتخابي المپيك مي‌گذرد و خستگي ناشي از اين مسابقات مي‌تواند يكي از پاشنه‌هاي آشيل تيم لوزانو در ليگ جهاني باشد. مصدوميت امير غفور و فرهاد قائمي كه نتيجه فشردگي مسابقات واليبال در يك ماه اخير است باعث شده لوزانو در ليگ جهاني تصميم بگيرد از سيستم چرخشي و بازيكناني كه كمتر فرصت بازي پيدا كرده‌اند هم استفاده كند تا ميزان آسيب‌ديدگي‌ها به حداقل برسد.
  
ايران – برزيل، امروز 21:40
در اولين بازي كه از امشب ساعت 21:40 در سالن تي‌بي‌سي ريو آغاز مي‌شود، لوازنو تيمش را به مصاف برزيل ميزبان مي‌فرستد. اين براي دومين بار است كه واليباليست كشورمان در چهارمين حضورشان در ليگ جهاني به برزيل مي‌روند. تيم كشورمان سال 2014 در روزهايي كه ولاسكو روي نيمكت ايران مي‌نشست،  در ريو در دو مسابقه به مصاف شاگردان برناردو رزنده رفت و توانست تيم قدرتمند برزيل را با نتايج 3 - يك و 3 - 2 شكست دهد. حالا دو سال بعد از آن روزها بار ديگر، ايران به ريو رفته است تا اين بار در ليگ جهاني 2016 در مسابقاتي كه اين بار به شكل متفاوتي برگزار مي‌شود، در هفته اول به مصاف برزيل برود. برزيل، بيشترين افتخار را در ليگ جهاني دارد. آنها 9 مدال طلا در ليگ جهاني کسب کرده‌اند که آخرين آن در سال 2010 بوده است. برناردو رزنده در نخستين سال فعاليتش به عنوان سرمربي تيم ملي برزيل با اين تيم قهرمان شد و علاوه بر اين توانست در سال‌هاي 2003 تا 2007 جام قهرماني را به خانه ببرد. نوار قهرماني‌هاي برزيل در سال 2008 توسط تيم ملي امريکا پاره شد. امريکايي‌ها در اين سال، قهرمان المپيک هم شدند. زردپوشان امريکاي جنوبي، دو مدال طلاي المپيک و سه عنوان قهرماني جهان را در اختيار دارند و تيم نخست رنکينگ FIVB هستند تا يك شروع سخت در انتظار شاگردان لوزانو باشد، مسابقه‌اي كه مي‌تواند يك محك جدي براي واليبال كشورمان قبل از المپيك به حساب بيايد.
  
ايران – امريكا، شنبه 00:45
27 ساعت پس از بازي با برزيل، تيم ملي واليبال در دومين بازي با‌ امريكا روبه‌رو مي‌شود. امريكايي‌ها كه تيم پنجم رنكينگ جهاني هستند در سال 2015 نتوانستند از عنوان قهرماني ليگ جهاني سال گذشته‌شان دفاع کنند و به مدال برنز قناعت کردند اما در جام جهاني با کسب عنوان قهرماني، جواز حضور در المپيک را به دست آوردند. شاگردان جان اسپروا در ليگ جهاني سال گذشته هم با ايران همگروه بودند و در دو بازي رفت كه در امريكا برگزار شد، ايالات متحده توانست ايران را شكست دهد اما در بازي‌هاي برگشت كه در تهران برگزار شد، تيم كشورمان توانست انتقام شكست دور رفت را بگيرد و در دو بازي رفت و برگشت امريكايي‌ها را شكست دهد. آخرين بازي تيم ملي واليبال كشورمان با امريكا هم به جام جهاني 2015 برمي‌گردد كه ايران با هدايت كواچ مغلوب اين تيم شد. حالا دو تيم در ليگ جهاني 2016 در دومين بازي بامداد شنبه روبه‌روي هم قرار مي‌گيرند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار