کد خبر: 888631
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
نماینده مردم لردگان در مجلس
نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: طولانی بودن روند صدور مجوزها در برخی موارد سرمایه‌گذاران را از سرمایه‌گذاری منصرف می‌کند.
محمد خالدی ظهر امروز در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با بیان اینکه امروز اشتغال اصلی‌ترین مشکل کشور است، اظهار داشت: در ایران برای ایجاد اشتغال و کسب و کار حدود 6 ماه زمان لازم است اما این زمان در کشورهای دیگر بسیار کمتر است همین طولانی بودن روند صدور مجوزها در برخی موارد سرمایه‌گذاران را از سرمایه‌گذاری منصرف می‌کند.

وی یکی از عوامل تاثیرگذار در اشتغال را طولانی شدن روند ایجاد کسب و کار دانست و افزود: در کشور ما سود تسهیلات بانکی برای ایجاد کسب و کار و فعالیت‌های تولیدی در مقام مقایسه با دیگر کشورها بسیار زیاد است.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی سود بالای بانکی را مشکلی دانست که باید در سطح کشور، مجلس و هیات دولت حل شود، بیان کرد: متاسفانه استان ما از میانگین 30 استان کشور فقط یک‌سوم تسهیلات را پرداخت کرده است که این موضوع شایسته استان نیست.

خالدی خاطرنشان کرد: باید ‌پرونده‌های معرفی شده به بانک‌ها در خصوص پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی توسط یک کارگروه بررسی و تعیین تکلیف شود.

نعیم امامی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در ادامه این جلسه با اشاره به بررسی مشکلات 5 طرح تولیدی در جلسه امروز ستاد تسهیل، خاطرنشان کرد: شرکت لبنیات فلات کوهرنگ، شرکت 202 پوشاک شهرکرد، شرکت دشتاوند شن، ماسه و آسفالت، شرکت آب معدنی زردکوه بختیاری و شرکت لنت پارسیان زاگرس از واحدهای تولیدی مورد بررسی در این جلسه بودند.

امامی تصریح کرد: مشکلات این واحدهای تولیدی مربوط به دستگاه‌ها و بانک‌هایی همچون خانه و بانک صنعت و معدن، بانک رفاه، شرکت توزیع نیروی برق، اداره‌کل امور مالیاتی، اداره‌کل تامین اجتماعی و فرمانداری کوهرنگ بودند که تصمیمات لازم برای آن‌ها اخذ شد.

وی یادآور شد: مدیران واحدهای تولیدی قیمت متفاوت برق مصرفی واحدهای تولیدی در فصل سرد و گرم سال را مانعی بر سر راه تولید می‌دانند که امکان تولید اقتصادی آن‌ها پایین می‌آورد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار