کد خبر: 957006
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴
باشکوه‌تر از هر سالی شعار مرگ بر امریکا و اسرائیل سر می‌دهیم
اعلام اجرایی شدن معامله قرن در پایان ماه رمضان این سناریو را تقویت می‌کند که ایجاد تنش در منطقه به سرکردگی امریکا و همپیمانان اروپایی و منطقه‌ای نظیر عربستان علیه ایران، صرفاً فرآیندی برای انصراف ایران از حمایت و رهبریت محور مقاومت و کاهش توجه ایران نسبت به حزب‌الله، سوریه و حماس بوده تا امریکا بدون هیچ مانعی به اهداف خود در توطئه معامله قرن دست یابد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: اعلام اجرایی شدن معامله قرن در پایان ماه رمضان این سناریو را تقویت می‌کند که ایجاد تنش در منطقه به سرکردگی امریکا و همپیمانان اروپایی و منطقه‌ای نظیر عربستان علیه ایران، صرفاً فرآیندی برای انصراف ایران از حمایت و رهبریت محور مقاومت و کاهش توجه ایران نسبت به حزب‌الله، سوریه و حماس بوده تا امریکا بدون هیچ مانعی به اهداف خود در توطئه معامله قرن دست یابد.

در باب معامله قرن آنچه حائز اهمیت است این مسئله است که طی یک سال اخیر تلاش‌هایی برای همراه کردن کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی صورت گرفت، اما هیچ کدام از این تلاش‌ها نتوانسته تضمینی برای همنوایی جامعه عربی با معامله قرن به امریکا و رژیم صهیونیستی ارائه دهد و در چنین شرایطی علاوه بر مخالفت دولت خودگردان فلسطینی، کشور‌های مهم دیگری مانند اردن، مصر، کویت و ترکیه نیز از مخالفان جدی اجرای این طرح به شمار می‌روند. آنچه حائز اهمیت می‌باشد این مسئله است که طرح مشترک امریکا و همپیمانان وی برای ایجاد «ضمانت بقا» برای رژیم صهیونیستی نیز همانند سایر طرح‌های آن‌ها با شکست مواجه خواهد شد.

ضرورت اتحاد مسلمانان علیه اسرائیل

مرتضی صفاری‌نطنزی درباره اهمیت راهپیمایی روز قدس، گفت: از آنجایی که امریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال معامله قرن هستند، راهپیمایی روز قدس امسال نسبت به سال‌های گذشته باید باشکوه‌تر برگزار شود.
وی با تأکید بر اینکه باید راهپیمایی روز قدس امسال در ایران و دیگر کشور‌های اسلامی مقتدرانه باشد، ادامه داد: ضرورت راهپیمایی روز قدس امسال از سال‌های گذشته بیشتر است و مردم با حضورشان باید پاسخ کوبنده‌ای به متجاوزان قدس شریف دهند.

رئیس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به پاسخ نظامی فلسطین به حملات اسرائیل، گفت: پاسخ کوبنده و قاطعانه مقاومت فلسطین به تجاوز‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی نکته‌ای حائز اهمیت و حاکی از آمادگی مطلوب و قدرت دفاعی نیرو‌های مقاومت است.
صفاری‌نطنزی با بیان اینکه نیرو‌های مقاومت با آمادگی کامل خود نشان داده‌اند که دیگر ارتش رژیم صهیونیستی تعیین‌کننده جنگ نیست، خاطرنشان کرد: کشور‌های اسلامی باید مقابل اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی با هم متحد باشند که در صورت انسجام می‌توانند این رژیم منحوس را نابود کنند.

اعزام تجهیزات نظامی امریکا به غرب آسیا در راستای طرح جنایتکارانه معامله قرن

حسین شیخ‌الاسلام نیز اظهار کرد: تمام اقدامات اخیر امریکایی‌ها در زمینه اعزام برخی تجهیزات نظامی‌شان به منطقه، در راستای متوقف کردن اذهان عمومی از اجرایی کردن طرح جنایتکارانه معامله قرن است.
وی با بیان اینکه بعید است جنگی نظامی در منطقه اتفاق بیفتد، گفت: «معامله قرن» علاوه بر آنکه یکی از شعار‌های انتخاباتی ترامپ بود، امروز یکی از دلخوشی‌های او برای انتخاب مجددش نیز محسوب می‌شود.
مشاور وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: حکام مرتجع عرب باید بدانند در صورت به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی، بیش از پیش توسط استکبار جهانی دوشیده خواهند شد.

طرح «معامله قرن» سرنوشتی مشابه «نشست ورشو»

ابوالفضل ظهره‌وند در گفت‌وگو با میزان با اشاره به طرح توطئه‌آمیز معامله قرن که از سوی امریکا طراحی شده است، اظهار کرد: طرح توطئه‌آمیز موسوم به «معامله قرن» از جمله تلاش‌های مذبوحانه محور عبری - عربی - امریکایی است که با توجه به برآیند اتفاقات و تحولات منطقه‌ای به ناکامی منتهی می‌شود.
این دیپلمات پیشین کشورمان، تصریح کرد: طرح‌هایی از قبیل: معامله قرن که روی آن‌ها تبلیغات وسیعی از سوی امریکایی‌ها نیز صورت می‌گیرد در واقع نوعی واکنش انفعالی به شکست‌های محور عبری - عربی - امریکایی در عرصه‌های مختلف سیاسی و نظامی است.

ظهره وند با اشاره به نشست ورشو که در بهمن ماه سال گذشته از سوی امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در لهستان به منظور فشار سیاسی به ایران ترتیب داده شد، گفت: نشست ورشو یکی از پیش‌درآمد‌های طرح موسوم به معامله قرن برای پیشبرد اهداف و اغراض امریکا در منطقه غرب آسیا بود که حتی بدون صدور بیانیه پایانی، خاتمه یافت و به یک فضاحت تمام‌عیار برای بانیان آن تبدیل شد، طرح موسوم به معامله قرن نیز سرنوشتی مشابه نشست ورشو پیدا خواهد کرد.

روز قدس، ژئوپلتیک منطقه و معادلات بین‌المللی را تحت تأثیر قرار داده است

همچنین جواد منصوری با اشاره به اهمیت گرامیداشت روز قدس اظهار داشت: تعیین روزجهانی قدس پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط امام راحل، یک آینده‌نگری بسیار مهم و تعیین کننده در ارتباط با وضعیت جهان اسلام و به‌خصوص منطقه غرب آسیا بود.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: امام راحل در آن زمان با توجه به شرایط موجود اعلام کردند مسلمانان جهان باید در یک روز، در تمام کشور‌ها برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و اعلام آمادگی برای بازگشت فلسطینیان به سرزمین مادری خود، حرکت حمایتی داشته باشند، لذا آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس اعلام کردند، متن سخنرانی و بیانیه امام راحل درباره روز قدس، تاریخی است. کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب، مسئله انتفاضه فلسطین و آزادی قدس را به دنیای اسلام و سلطه قدرت‌های فرامنطقه‌ای ارتباط دادند و گفتند حداقل این کار باید بازتاب جهانی داشته باشد تا مسئله فلسطین به فراموشی سپرده نشود و رژیم صهیونیستی برای همیشه به عنوان یک عنصر محکوم شناخته شود.
اولین فرمانده سپاه پاسداران گفت: شاید در سال ۵۹ تصور نمی‌شد تعیین روز قدس، چنین پیامد‌هایی داشته باشد، چنانچه امروز بعد از۴۰سال شاهدیم، این اقدام همه ژئوپلتیک منطقه و معادلات بین‌المللی را تحت تاثیر قرار داده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار