کد خبر: 1080985
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰
مجموعه دستگاه‌های خدمات‌رسان چهارمحال و بختیاری برای اجرای طرح نوروزی در حالت آماده‌باش قرار دارند.

آقای مالکی سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مجموعه دستگاه‌های خدمات‌رسان استان برای اجرای طرح نوروزی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند، گفت: گشت‌های نظارتی برای رصد و کنترل جابه‌جایی مسافران بین‌راهی در ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان تشکیل می‌شود.

در دوران پیش از شیوع کرونا سالانه به طور متوسط ۱۰ میلیون مسافر از طریق ناوگان استان جابجا می‌شد که این آمار به زیر دو میلیون نفر در سال‌های اخیر رسیده است.

بنا به پیشنهاد پلیس‌راه استان طرحی برای نظارت هر چه بیشتر بر جابجایی مسافران بین‌راهی در ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان اجرایی خواهد شد.

طرح راهداری نوروزی از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ اجرا می‌شود و استقرار امداد خودرو و سه دستگاه جرثقیل در مکان‌های موردنظر، پاک‌سازی حاشیه جاده‌ها، شستشوی تابلو‌های راهنمایی و رانندگی به ویژه در محور‌های اصلی و پرتردد، اصلاح روشنایی محور‌ها و تونل‌ها، تجدید خط‌کشی جاده‌ها و تجهیز ۳۱ راهدارخانه ثابت و ۱۱ راهدارخانه موقت استان برای اسکان اضطراری از اقدامات اجرایی برای استقبال از مسافران نوروزی در استان است.

شیفت‌بندی مراکز معاینه فنی استان به ویژه در شهرستان بروجن به عنوان یکی از پرترددترین مناطق در نوروز از دیگر اقدامات طرح نوروزی است.

تمام کارگاه‌های عملیاتی در حاشیه جاده‌ها نیز از ۲۵ اسفند ملزم به توقف فعالیت‌های خود هستند.

نظارت‌ها برای آماده‌سازی مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین‌راهی برای پذیرایی مطلوب از مسافران نوروزی نیز تشدید می‌شود و همچنین سلامت و واکسیناسیون مسافران این ایام به طور مرتب رصد می‌شود.

آقای کیانی سرپرست اداره کل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۲۵ اسفند تا ۲۰ فروردین هر سال بازه فراوانی رخداد‌های طبیعی خسارت‌زا در استان محسوب می‌شود، گفت: لازم است در این بازه زمانی با توجه به افزایش تردد‌های نوروزی، تمهیدات لازم برای ایجاد حداکثر ایمنی در مناطق مختلف در نظر گرفته شود.

بر اساس این طرح تمامی دستگاه‌های خدمات رسان باید در هر رده مدیریتی سه نفر جایگزین را مشخص نمایند و گزارش‌های عملیاتی را روزانه ارسال کنند تا در مواقع اضطراری بتوان به شکلی منسجم برنامه‌ریزی کرد.

لازم است به منظور افزایش ایمنی حمل‌ونقل، شناسایی نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های استان و رفع آن‌ها در اولویت قرار گیرد و در صورتی که رفع آن زمان‌بر است از طریق نصب علائم هشدار از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.

عملیات لکه‌گیری و خط‌کشی جاده‌ها به ویژه جاده‌های پرتردد در دستور کار قرار گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر