کد خبر: 1092154
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان :
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات اجرایی ساخت طرح گردشگری الماس چغاخور تاکنون ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
رحیمی

آقای جیلان گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح ۱۰۶ واحد ویلایی دو خوابه در سه تیپ به مجموعه های اقامتی چهارمحال و بختیاری افزوده می‌شود.

تیپ یک این واحد‌ها ۱۱۰ متر مربع، تیپ دو در ۱۲۵ متر مربع و تیپ سه با ۱۵۰ متر مربع پیش‌بینی شده است.

احداث یک هتل شش طبقه با امکاناتی مانند ۳۰ واحد سوئیت خدماتی، دو طبقه رستوران، تالار، کافی‌شاپ، یک واحد تجاری و سایر واحد‌های خدماتی، مدیریتی و هتلی در طرح گردشگری الماس چغاخور چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

۳۱ غرفه مختص صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی و سوغات هر استان، مسیر پیاده‌روی سلامت به‌طول ۲ هزار و ۷۰۰ متر، ساخت ۵۰ واحد آلاچیق برای اقامت موقت، رستوران مسافر‌های عبوری، آشپزخانه بیرون‌بر، ساخت تندیس سنگی مشاهیر بختیاری، اجرای افزون‌بر یک‌هزار متر طول آبشار و آب‌ریز و بیش از ۳۰ آب‌نما و فواره جزو امکانات این طرح به‌شمار می‌رود.

سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای اجرای این طرح ۷۰ هزار متر مربع زمین مستثنیات خریداری، مجوز تغییر کاربری از کشاورزی به مجتمع خدمات گردشگری انجام، مجوز‌های قانونی از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرفته و تاکنون زمینه اشتغال‌زایی مستقیم برای ۱۰۰ نفر شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر