کد خبر: 1143962
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: از ابتداي سالجاري تاكنون واحدهاي توليدي صادرات محور مستقر در شهركها و نواحي صنعتي استان به ارزش 250 میلیون دلار توسط 70 واحد صنعتي با حجم صادرات در حدود 300 ميليون تن انجام شده است.
زارع

 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از روابط عمومي شركت شهركهاي صنعتي استان قزوين، "رضا صفاري" با اعلام اين مطلب اظهار داشت: در راستاي توسعه صادرات غیرنفتی و با اجرای برنامه های حمایتی مانند توسعه خوشه های صادراتی،ايجاد كنسرسيوم هاي صادراتي و حمايت از شركتهاي مديريت صادرات(emc) سعی در بهبود صادرات واحدهاي صنعتي داشته و شركتهاي مديريت صادرات با توجه به اينكه بنگاه های کوچک و متوسط برای حضور در بازارهای صادراتی آگاهی کافی ندارند می توانند صدور محصولات این واحدها را تسهیل نمايند. 

وي افزود: انواع كابل برق، مقاطع فولادي، مواد شيميايي، شوينده ها، كشمش، مواد غذايي، لوازم خانگي، نايلون و نايلكس و منسوجات عمده اقلام صاداراتي بوده كه از این مقدار یک میلیون 500 هزار دلار از طریق کنسرسیوم شیرینی و کشمش صادرات انجام شده كه در حال حاضر دو کنسرسیوم فعال کشمش و شیرینی سنتی بعد ازتشكيل خوشه هاي صنعتي فرآوري محصولات انگور تاكستان و شيريني سنتي و باقلواي قزوين شكل گرفته است. 

رئيس هيئت مديره شركت شهرك هاي صنعتي استان افزود: عمده خريداران كالاهاي ايراني کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان، قطر ، تایلند، روسیه ،ترکیه و کشورهای CIS، هند، روماني، هلند، بلغارستان و... مي باشند كه از مهمترین بازارهای صادراتی صنایع کوچک و متوسط استان بشمار می روند. رضا صفاري تصريح كرد: مطالعه بازارهاي هدف بصورت كلي و ارائه آن به واحدهاي صنعتي جهت بهره برداري، كمك به تشكيل كنسرسيوم هاي صادراتي، كمك به ايجاد دفاتر و مراكز فروش كالا، پرداخت 50 درصد از هزینه‌های اخذ غرفه در نمایشگاه‌های بین‌المللی تا سقف 2500 میلیون ریال و حضور هیات های تجاری و بازديد از نمايشگاههاي خارجي به ازای هر نفر تا سقف 600 میلیون ریال ، پرداخت بیش از 70 درصد از هزینه‌های آموزش مدیران بازرگانی و فروش شرکت‌ها و آشناسازی آنها با بازارهای بین‌المللی از جمله برنامه هاي حمايتي براي واحدهاي توليدي كه با هدف صادرات فعاليت ميكنند در دستور کار سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي قرار دارد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار