کد خبر: 1149099
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲
مسئول صنـدوق حضـرت زینـب (س) در گفتگو با «جوان»:
صنـدوق حضـرت زینـب (س) یکـی از هزاران صنـدوق قرض‌الحسـنه‌ای است که در اقصی نقاط ایران مشغول خدمات‌رسانی به مردم است.

صنـدوق حضـرت زینـب (س) یکـی از هزاران صنـدوق قرض‌الحسـنه‌ای است که در اقصی نقاط ایران مشغول خدمات‌رسانی به مردم است. این صندوق در شهرسـتان اسلام‌آباد غـرب در اسـتان کرمانشـاه قرار دارد که چند سالی می‌شود بـه همـت مـردم این منطقه و بـه منظور محرومیت‌زدایی و ایجاد اشـتغال برای جوانان منطقه تأسیس شده است. به گفته مرضیـه احمـدی، مسـئول صنـدوق حضـرت زینـب (س) وام‌های این صندوق توانسته است کمک خوبی در گره‌گشایی از مشکلات مردم باشد، اما عدم‌ثبات قیمت‌ها و گرانی‌ها ارزش وام‌ها را پایین آورده است و باید فکری در این جهت شود.


از چه زمانی و چطور به فکر راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه افتادید؟
تقریباً چهار سال پیش بود که بـا مشـارکت ۳۰ تـن از اهالـی محـل به فکر راه‌اندازی صنـدوق حضـرت زینـب (س) افتادیم و بعد از مدتی به همت دوستان این فکر را عملی کردیم.
در آن زمان هدف از راه‌اندازی صندوق چه بود؟
هـدف از ایجـاد این صندوق، کارآفرینی بوده و است و برای همین در قدم نخست سراغ بانک انصار رفتیم و از این بانک تقاضای وام ۱۰ میلیون تومانی کردیم تا بتوانیم موجودی صندوق را افزایش دهیم. اهالی محل نیز کمک و با آورده‌های نقدی خود سعی کردند شرایط مالی صندوق را بهبـود بخشـند، به همین خاطر وقتـی موضـوع راه‌اندازی صنـدوق را در محـل مطـرح کردیـم، از ایـن پیشـنهاد اسـتقبال شـد و خـدا کمـک کـرد و منابـع ایـن صنـدوق تکمیـل شد.
وضعیت وام‌دهی‌های صندوق به چه صورت است؟
این صندوق وام‌های ۵/۱ میلیون تومانـی را بـه منظـور ایجـاد کارگاه‌های تولیـد صنایـع دسـتی ماننـد قالیبافـی یا مرغداری‌های خانگـی در اختیـار اعضـا قرار می‌دهد که اعضا باید حداکثر این مبلغ را در مدت‌زمان ۱۰ ماه بازگردانند که اقساط این وام‌ها ماهانه ۱۵۰ هزار تومان است، بنابراین ما اصلاً روی این وام‌ها سودی نمی‌گیریم.
اعضای صندوق از نحوه کار راضی هستند؟
بله. کار‌ها خوب پیش می‌رود و مردم هم می‌توانند با این پول کار‌های کوچکی راه‌اندازی کنند، اما هنوز بسیاری از اعضا نتوانسته‌اند از این وام اسـتفاده کنند، به طوری که وام‌ها به صورت چرخشـی در اختیـار اعضـا قـرار می‌گیـرد و اگـر کسـی قبلاً وام دریافـت کـرده باشد، دیگر نمی‌تواند از این وام اسـتفاده کند تا تمامی اعضا یک بار از وام بهره‌مند شوند.
خیرین هم در کنار شما هستند؟
هنـوز از خیریـن در تکمیـل موجـودی ایـن صنـدوق کمـک نگرفته‌ایـم هر چنـد آنهـا خودشـان بـرای کارهـای عام‌المنفعـه ماننـد وام‌های درمانـی و معیشـتی پیشقدم شـده و برای خرید و تکمیل جهیزیه نیز مبالغی را اعطا کرده‌اند.
چه مشکلاتی در طول کار و مدیریت صندوق پیش پای شما وجود دارد؟
یکی از مشـکلاتی کـه ایـن روزهـا با آن مواجه هسـتیم، موضوع عدم‌ثبات قیمت کالاهـای اساسـی اسـت، بـه همیـن دلیـل بیشـتر متقاضیـان ما اکنون دنبال گرفتن وام برای خرید کالا‌های اساسی هستند کـه در سـال‌های گذشـته شـاهد چنیـن وضعـی نبوده‌ایـم بـرای همیـن از مسـئولان اقتصـادی کشـور تقاضـا داریـم فکـری عاجل کنند تا وضعیت اقتصادی مردم بهبود پیدا کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار