کد خبر: 1149933
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۰
فرمانده سپاه امام صادق (ع) بوشهر در گفتگو با «جوان»:
بوشهر از جمله استان‌هایی است که به دلیل ظرفیت‌های بی‌شمارش می‌تواند علاوه بر تأمین نیاز‌های خود پاسخگوی نیاز‌های دیگر مناطق هم باشد. این استان در طول تعطیلات نوروزی میزبان میلیون‌ها مسافر بود و در کنار آن حضور کاروان‌های راهیان نور شور و حال خاصی به رفت و آمد‌ها داده بود. در این ایام سپاه امام صادق (ع) بوشهر مأموریت‌های مختلفی در جهت حفظ امنیت و آرامش مسافران برعهده داشت. ضمن اینکه برای حمایت از خانواده‌های نیازمند، مثل هر سال توزیع بسته‌های معیشتی را برای ایام عید و ماه مبارک رمضان در دستور کار قرار داد. برای اطلاع از عملکرد این نهاد سراغ سردار علی رزمجو، فرمانده سپاه پاسداران امام صادق (ع) استان بوشهر رفتیم تا گفت‌وگویی با ایشان داشته باشیم.
حوریه ملکی


سردار! از برنامه‌های سپاه بوشهر در جهت حمایت از محرومان در سال ۱۴۰۲ بگویید.
این نیرو علاوه بر مأموریت‌های ذاتی، طرح‌های مهم محرومیت‌زدایی و رسیدگی به نیازمندان را در دستور کار قرار دارد و از همان ابتدای سال و به مناسبت نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان بسته‌های معیشتی و مواد غذایی در قالب ۱۷ هزار بسته به ارزش هر کدام بیش از ۶۰۰ هزار تومان توسط گروه‌های جهادی سپاه امام صادق (ع) در اختیار افراد واجد شرایط قرار گرفت.
از پیش از شروع ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی شد تا بتوانیم سفره خانواده‌های کم برخوردار را رنگین کنیم. در همین راستا توزیع بسته‌های معیشتی آغاز و به همت جهادگران تاکنون در چهار مرحله بیش از ۱۱میلیارد تومان مواد غذایی میان خانواده‌های هدف توزیع شده است. این کار تا پایان ماه مبارک رمضان به صورت هفتگی ادامه خواهد داشت و بسته‌های غذایی شامل برنج، ماکارونی، روغن، رب گوجه‌فرنگی، سویا، حبوبات و شکر است.
در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی به محرومان و نیازمندان کمک‌رسانی به خانواده‌ها و افراد بی‌بضاعت در استان ادامه دارد که به مناسبت‌های مختلف مواد غذایی در قالب بسته‌های معیشتی به دست آن‌ها می‌رسد. در این ایام با فضیلت برنامه ترتیل خوانی قرآن کریم همه روزه در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر تا پایان ماه مبارک رمضان اجرا و قبل از آن تفسیر قرآن کریم انجام می‌شود.
همچنین قرارگاه‌های پیشرفت و آبادانی و محرومیت‌زدایی تحت پوشش سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر بر اساس طرح‌های تدوین شده کار‌ها را اجرایی می‌کند و به نتیجه می‌رساند.
نقش گروه‌های جهادی در پیشبرد اهداف سپاه چطور تعریف شده است؟
این گروه‌های جهادی و تخصصی بر اساس دستورالعمل ابلاغی در اجرای طرح‌های عمرانی، خدماتی و فرهنگی در مناطق محروم و رسیدگی به معیشت و اقتصاد نیازمندان به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند.
سپاه در ایام نوروز و تعطیلات چه برنامه‌های فرهنگی را در دستور کار داشت؟
طی چند هفته اخیر بوشهر میزبان میلیون‌ها گردشگر نوروزی از اقصی نقاط کشور بود که در این ایام مسافران در ابعاد گوناگون برای بازدید‌های زمینی و گشت‌های دریایی به این منطقه سفر کردند.
فعالیت گشت‌های محله‌محور بسیجیان و رضویون استان بوشهر در ایام نوروز یکی از کار‌های مهم بود. همچنین برقراری امنیت پایدار و اجرای برنامه‌های فرهنگی- اجتماعی از دستاورد این گشت‌ها به ویژه در پارک‌ها و نوار ساحلی بود.
در این ایام اتفاق خاصی رخ نداد؟
استان بوشهر از امنیت پایداری در ابعاد گوناگون برخوردار است و بدون حادثه خاصی میزبان بسیار خوبی برای مسافران و گردشگران نوروزی بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد از همه استان‌ها با فرهنگ‌ها و سبک‌های زندگی گوناگون به بوشهر سفر کردند و با رضایت کامل از استان خارج شدند.
باید از هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف برای ارائه خدمات به مسافران در ایام نوروز تقدیر و تشکر کنم و تدبیر استاندار بوشهر در ابعاد گوناگون فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و ایمنی سبب شد به بهترین وجه به گردشگران خدمات ارائه شود. ظرفیت‌های استان بوشهر زمینه جذب گردشگران در فصول مختلف سال را فراهم کرده که برای بهتر شدن اوضاع توسعه زیرساخت‌ها یکی از ضروریات است.
نحوه برگزاری اردو‌های راهیان نور در بوشهر چطور بود؟
فراموش نکنیم هشت سال دفاع مقدس برگ زرینی در دفتر انقلاب است که نباید بی‌تفاوت از کنار آن گذشت. امسال و در قالب برنامه‌های راهیان نور ۲۵ هزار و ۲۹۳ نفر معادل ۷۹ هزار و ۳۸۲ نفر روز از اردوگاه سپاه استان بوشهر در شرق کارون استفاده کردند و خدمات رفاهی، اسکان و مواد غذایی به شرکت‌کنندگان در کاروان‌ها ارائه شد.
آماری از وضعیت تردد‌ها و امنیت بوشهر در طول تعطیلات دارید؟
بر اساس اعلام معاون امور عمرانی استاندار بوشهر از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین ورودی خودرو‌ها به استان بوشهر بیش از یک میلیون خودرو ثبت شد که حدود ۸ درصد بیش از مدت مشابه سال قبل است. در مدت یاد شده یک میلیون و ۲۸ هزار خودرو از استان خارج شد که افزایش ۹ درصدی نسبت به سال قبل دارد. کل تردد در ۶۰ محور استان بوشهر از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین ۱۱ میلیون و ۹۲۵ هزار خودرو بوده است.
در این مدت در مجموع ۶۴۳ تصادف خسارتی، جرحی و فوتی ثبت شده که در این تصادفات ۲۲۴ نفر مجروح و ۲۳ نفر فوت کردند. با اینکه در مجموع تعداد تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸ درصد افزایش یافته، اما تعداد فوتی‌های تصادفی کاهش ۲۶ درصدی داشته است. استان بوشهر با دارا بودن بیشترین مرز دریایی با خلیج فارس از امن‌ترین استان‌ها به شمار می‌آید که بر اساس ارزیابی شاخص‌ها رتبه ۲۹ در سرقت‌ها را داشته است. جایگاه استان در ابعاد شرارت، قتل و نزاع نیز در رتبه آخرین‌هاست. در ایام تعطیلات نوروزی گشت‌های مختلف محسوس و نامحسوس در شهرها، روستاها، تفرجگاه‌ها، سواحل و پارک‌ها فعال بود و هیچ مشکل ناامنی ثبت نشد.
برای تأمین خانه محرومان چه کار‌هایی انجام می‌شود؟
تفاهمنامه‌هایی با سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف از جمله کمیته امداد داریم که بر اساس آن امسال ساخت خانه برای مددجویان در دستور کار است و جهادگران و به‌خصوص متخصصان این حوزه ما را در پیشبرد کار‌ها یاری می‌کنند. در سال گذشته هم این کار جریان داشت و تعداد زیادی خانه تحویل خانواده‌های جامعه هدف شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار