کد خبر: 1165337
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی:
حجت الاسلام و المسلمین براتی زاده، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در نشست خبری روز دوشنبه با اصحاب رسانه به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه گفت: هفته قوه قضاییه فرصت بسیار مناسبی برای تبیین وظایف و اختیارات دستگاه قضایی می باشد تا مردم ما بتوانند بیشتر به وظایف و اختیارات آشنا شوند و مورد بعدی فرصتی برای بیان عملکردها، کمبودها و نیازهای دستگاه قضایی می باشد.
براتی زاده اعلام نمود: در دو ماهه نخست سال جاری تعداد ۳۶ هزار و ۴۸۸ پرونده وارده به دادگستری استان بود، که نسبت به دو ماهه نخست سال ۱۴۰۱ حدود ۵ هزار فقره پرونده بیشتر بوده است.
وی بیان کرد: تعداد پرونده های وارده به دادگستری استان در دو ماهه سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۱ هزار و ۶۱۹ فقره پرونده بوده که در دو ماهه نخست سال جاری ۳۶ هزار و ۴۸۸ پرونده به دادگستری استان ارائه گردید که نسبت به سال قبل افزایش ۱۵ درصدی داشت.
رئیس کل دادگستری استان گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۹۳ هزار و ۴۰۹ فقره پرونده وارده به دادگستری استان اعم از دادسراها، شعب دادگاه کیفری ۲، ۱، انقلاب، حقوقی و تجدیدنظر می باشد.
وی افزود: از این تعداد پرونده تعداد ۲۸۹ هزار و ۸۲۰ فقره پرونده مختومه شدن و ۳ هزار و ۵۸۹ پرونده باقی مانده است.
براتی زاده اظهار داشت: تعداد پرونده های وارده به دادگستری کل استان نسبت به سال ماقبل، ۳ درصد افزایش داشته است.
۱۶ درصد پرونده های قضایی دادسراها مربوط به سرقت می باشد
سید جواد ایلالی دادستان خراسان شمالی در ادامه گفت: حوزه رسانه حوزه مهمی است که می‌تواند در پیشبرد امور همه دستگاه ها به ویژه دستگاه قضایی نقش بسزایی داشته باشد.
ایلالی بیان کرد: شأن اولیه دستگاه قضایی قضاوت است، آنچه که اولویت اصلی در حوزه کاری دستگاه قضایی به صورت تخصصی است.
وی تصریح کرد: در قانون برای دستگاه قضایی وظایف برون سازمان تعریف شده که یکی از آنها دادسراهای عمومی و انقلاب بوده که عمدتاً با موضوعات کیفری می باشد.
دادستان خراسان شمالی اعلام کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۵۲ هزار و ۲۲۸ فقره پرونده به دادسراهای حوزه های قضایی استان وارد شد که اکثریت منجر به صدور قرار نهایی شد.
وی افزود: متاسفانه از این تعداد پرونده ها ۱۶ درصد آن مربوط به سرقت می باشد. ایلالی گفت: یکی از موضوعاتی که مهم است و در مراحل ۵ گانه دادسرای کیفری می باشد، اجرای حکم است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار