کد خبر: 1175917
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳
تصاویر منتشر شده از نسل سوم هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر DALL-E خبری از قدرت درک و پردازش بسیار بالای این فناوری می دهد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، استفاده از هوش مصنوعی این روزها بین کاربران اینترنت بالا رفته و کمتر کسی پیدا می شود که درباره چت بات ChatGPT اطلاعات نداشته باشد. اما شرکت سازنده این چت بات یک هوش مصنوعی قدتمند دیگر نیز دارد که کار اصلی آن تبدی متن به عکس است. ظاهرا شرکت اپن ای آی قصد دارد به زودی نسخه جدیدی از این هوش مصنوعی عرضه کند که به تازگی تصاویرجدید از عملکرد آن در فضای مجازی منتشر شده است. بر اساس اطلاعاتی که یک فرد ناشناس منتشر کرده است، نسل سوم DALL-E بسیار بهتر از نسل های قبلی این هوش مصنوعی ظاهر خواهد شد.

تصاویر منتشر شده از نتیجه پردازش این هوش مصنوعی از رقبای آن یعنی Stable Diffusion و میدجرنی بهتر بوده و توانایی تصویر سازی بسیار خوبی از انسان ها دارد. برای مثال این هوش مصنوعی توانسته تصویری از شرک را داخل یک گودال که سه انسان بالای سر او هستند طراحی کند.

تصویر دیگر منتشر شده از این هوش مصنوعی نیز دست دادن یک پاندا با یک دلقک سوار بر دوچرخه های ساخته شده از پنیر را نشان می دهد.

بر اساس تصاویر منتشر شده مشخص است که این نسل از هوش مصنوعی قابلیت ادراک بسیار بالایی دارد و این موضوع نگرانی کشورها برای قانون گذاری و کنترل تصاویر ساخته شده توسط هوش مصنوعی را افزایش خواهد داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر