کد خبر: 1178755
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱
در بیانیه مجمع طلاب و روحانیون دورودی مقیم قم به مناسبت آغاز ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان آمده است: در ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران، با أخذ رأی و نظر مردم از طریق برگزاری انتخابات، مردم در اداره کشور، سهیم و نقش آفرینی می‌کنند ومشروعیت و مقبولیت جمهوری اسلامی به شرکت مردم در انتخابات است.

به گزارش جوان از لرستان، مجمع طلاب و روحانیون دورودی مقیم قم در راستای آغاز ثبت نام مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بیانیه ای صادر کردند.

متن بیانیه بدین شرح است:

نقش مردم در حکومت اسلامی، نقشی اساسی و بی بدیل است و از نظر اسلام، تشکیل و تداوم حکومت اسلامی مشروط به حضور و همراهی مردم است و حاکم اسلامی با حمایت و پشتیبانی مردم می تواند حکومت اسلامی را هدایت و مدیریت کند و چنانچه اعتماد و رضایت عمومی به هر دلیلی، آسیب ببیند و مردم حاکم اسلامی را همراهی نکنند، تداوم حکومت اسلامی نیز ممکن نخواهد بود.

در ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران، با أخذ رأی و نظر مردم از طریق برگزاری انتخابات، مردم  در اداره کشور، سهیم و نقش آفرینی می‌کنند و با انتخاب نمایندگان و خدمتگزاران خود، نسبت به حاکم اسلامی  و کارگزاران آن اعلام همراهی و حمایت می کنند و در سطح بین المللی نیز مشروعیت و مقبولیت جمهوری اسلامی به شرکت باشکوه مردم در انتخابات است.

اکنون که ثبت نام، نامزدهای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری شروع شده است، شایسته و لازم است که افراد داری صلاحیت‌های لازم برای حضور در صحنه رقابت های انتخاباتی ثبت نام نمایند و مردم شریف نیز می‌بایست نسبت به دعوت از افراد دلسوز، مومن و توانمند،همت نمایند.

نکته مهم این است که باید با هوشیاری مراقب باشیم که تبلیغات مسموم و گسترده رسانه های گوناگون دشمنان و عوامل داخلی آنها و عملکرد نادرست و بعضا فاسد برخی مسئولین و پاره ای مشکلات دیگر، موجب بی رغبتی و سستی مردم  برای شرکت در انتخابات نگردد زیرا دشمنان با همه توان تبلیغاتی خود تلاش می‌کند مردم را ناامید کنند تا در انتخابات شرکت نکنند.

اگر بزرگترین نعمت برای ملت بزرگ ایران اسلامی، عزت و استقلال بدست آمده به برکت انقلاب اسلامی است، قطعاً بزرگترین خسارت نا امیدی و بی اعتنائی به سرنوشت کشور و شرکت نکردن در انتخابات است.

همه معترضیم که در خانه ی جمهوری اسلامی، مفاسدی وجود دارد و همه هم می دانیم که اگر درون خانه فسادی پیدا شد باید آن را دور ریخت ولی نباید خانه را تخریب کرد و در قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی مهمترین قدرت نظارتی و نظافتی است که باید با مفاسد مبارزه کند  و خانه جمهوری اسلامی را تمیز نگهداری کند و البته تحقق این مهم اولا به حضور با شکوه در انتخابات و ثانیا به تصمیم درست مردم و انتخاب افراد شایسته و توانمند است.

البته نباید غفلت شود که فساد حتی کم آن هم در جامعه اسلامی قابل قبول و قابل دفاع نیست و به هیچ وجه نباید با مفاسد مدارا  و مسامحه کرد و با قدرت باید توی دهان مفسدین در هر موقعیت و مقامی باشند، کوبید و خانه جمهوری اسلامی را از وجود پلید آنها پاک کرد.

شرکت نکردن و حضور کم رنگ در انتخابات خواسته دشمنان ایران اسلامی و فراهم کردن فرصت برای  انسان‌های بی‌مقداری است که به دنبال منفعت طلبی و موقعیت‌های شخصی هستند و دل در گرو عزت و پیشرفت این ملت ندارند.

در پایان تذکر این نفرین و نهیب قرآنی را برای خود و همگان لازم می‌دانیم«قُتِلَ الْإِنسَانُ مَا أَكْفَرَهُ» مرگ بر انسان، چه ناسپاس است! عبس(١٧).  مراقب باشیم برخی ضعف ها و مفاسد که توسط دشمنان مغرض و دوستان نادان بزرگنمائی می شود، باعث نشود که از نعمت بزرگ استقلال ، عزت و پیشرفت های چشم گیر کشور غافل شده و گرفتار کفران نعمت و ناسپاسی شویم.

به امید حضور با شکوه ملت عزیز ایران در انتخابات و انتخاب نمایندگانی دلسوز و کارآمد.

برچسب ها: انتخابات ، بیانیه ، مردم
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار