کد خبر: 1181702
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۷
روایت مهر و زندگی؛
همزمان با هفته ازدواج با زوج فارغ التحصیل رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد هم کلام شدیم تا از مهریه شان که این روز‌ها در فضای مجازی دست به دست می‌شود جویا شویم.
رحیمی

به گزارش جوان به نقل از خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ چند روز پیش بود که انتشار عکس مهریه یک زوج اهل چهارمحال و بختیاری که هر دو فارغ التحصیل رشته پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد هستند در صفحات مختلف فضای مجازی، بیشترین بازدید‌ها را به خود اختصاص داد.

سیده ریحانه آل رسول دهکردی و بهزاد رئیسی لردگانی زوج جوانی هستند که با مهریه به شرح زیر به تفاهم رسیده اند؛

-یک سکه تمام بهار آزادی

-دو روز در ماه ویزیت رایگان افراد کم بضاعت

- اختصاص ۱۰ درصد از درآمد ماهانه به تشخیص و درمان بیماران

-کمک هزینه تحصیلی ۲۰ کودک بی سرپرست نیازمند تا زمان ورود به دانشگاه

-آزادی ۲۰ زندانی جرائم غیرعمد

ریحانه آل رسول دهکردی می‌گوید: مهریه‌ام در واقع یک سکه بهار آزادی است و مقرر شد مابقی امور هر دو با هم انجام دهیم تا با دعای خیر زندگیمان آغاز شود.

وی با بیان اینکه دوری از اشرافی‌گری و ازدواج آسان باعث شد اثرات مثبت آن را در زندگی خود ببینم، ادامه داد: مهریه نمی‌تواند ضامن خوشبختی باشد و همسر را به زندگی متعهد کند.

ریحانه آل رسول متولد سال ۱۳۷۳ و همسر وی متولد سال ۱۳۶۹ است که مهمترین ملاک برای انتخاب همسر را "اخلاق و ثبات شخصیتی" عنوان می‌کند.

وی افزود: شروع زندگی با یک قدم خیر که نشآت گرفته از اعتقادات و تفکرات درونی است باعث شد تا مهریه را متفاوت‌تر از معمول درنظر بگیریم.

وی می‌گوید: واژه مهریه از "مهر و محبت" می‌آید و باید باعث اینجا مهر در میان زوجین شود و تفکر افراد در این زمینه مهم است.

وی افزود: من و همسرم اینستاگرام نداریم و به علت مشغله شغلی، زمان و انرژی بر بودن آن تمایلی به فعالیت در فضای مجازی نداریم.

این تازه عروس حالا به جوانانی که مثل خودش و همسرش قصد آغاز زندگی مشترک دارند، تأکید می‌کند: زندگی همیشه یک جور نیست و پستی و بلندی و سختی و آسانی دارد، اگر شرایط برای ازدواج سخت است، خود جوانان می‌توانند شرایط را برای خودشان آسان کنند و هر دو طرف کوتاه بیایند و زندگی مشترک‌شان را آغاز کنند.

وی اضافه می‌کند: وقتی دو فرد صالح و هم‌مسیر یکدیگر را پیدا می‌کنند، نباید به دلیل سختگیری‌ها و مشکلات مالی ازدواج را به تعویق بیاندازند. مناسبت‌ها، خانه و ماشین و… در زندگی می‌آید و می‌رود، اما آن‌چه که مهم است این است که شاید دیگر آن فرد خوب و صالح برای زندگی مشترک پیدا نشود.

اگر شرایط سخت است، خودمان آن را سخت‌تر نکنیم... 

گفتنی است: در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ همزمان با سالروز ازدواج آسمانی امیرالمومنین علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) و روز ازدواج، خطبه عقد برای این زوج جاری شد. 

۳۰ خرداد تا ۴ تیرماه ۱۴۰۲ به عنوان هفته ملی ازدواج نامگذاری شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر