کد خبر: 1188761
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۰

کتاب یادداشت‌های مادرانه، حاصل مطالعه، تحقیق و تجربیات مادری است که آرزو دارد تمامی بانوانی که پا در جاده پر فراز و نشیب مادری می‌گذارند، گام‌های خود را آگاهانه و با اطلاعات بیشتر بردارند تا در آینده فرزندانی با اعتماد‌به‌نفس، شاداب، مسئولیت‌پذیر و موفق تربیت کنند. این کتاب از سوی تکتم مزدگیر روزانه به رشته تحریر درآمده است.
مطالب به صورت نکته‌وار و کوتاه، در سه فصل که هر فصل مربوط به دورانی خاص است (دوران پیش از بارداری، دوران بارداری و دو سال اول پس از زایمان) طبقه‌بندی شده تا مطالعه آن برای همه، در هر زمان و مکان راحت باشد.
در بخشی از کتاب یادداشت‌های مادرانه می‌خوانیم:
۱- اصلاح رابطه زن و شوهر: تا حد امکان اختلافات را حل کنید، آن‌ها را کنار نگذارید، چون جایی که فکرش را هم نمی‌کنید از کنار به میدان می‌آیند.
۲- بر سر بچه‌دار شدن با یکدیگر تفاهم کنید: بچه‌دار شدن با تصمیم یکی از والدین مشکلات بعدی را به دنبال خواهد داشت، از جمله عدم همکاری والد مخالف در نگهداری و تربیت فرزند در ماه‌ها و سال‌های اول زندگی.
۳- مسائلی را که کودک همراه خود می‌آورد بشناسید: از افرادی که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند، در مورد مشکلات مرتبط با نگهداری کودک و تغییراتی که او با آمدنش در زندگی شما ایجاد خواهد کرد بپرسید، واقع‌بین باشید و صادقانه ببینید می‌توانید از عهده آن‌ها بربیایید یا خیر.
۴- اصلاح اقتصاد خانواده: میزان درآمد خانواده بر میزان هوش و زیبایی کودک تأثیرگذار است. درآمد پایین، تغذیه نامناسب را به همراه دارد و تغذیه مناسب نیز از عوامل رشد هوش و زیبایی کودک است.
۵- سن مناسب بارداری را فراموش نکنید: سعی کنید قبل از ۱۸ سالگی باردار نشوید زیرا در این سن هنوز خودتان در حال رشد هستید و ضرر بچه‌دار شدن در سن پایین کمتر از سن بالا نیست؛ هم برای خودتان و هم برای کودک‌تان. پس از ۳۵ سالگی نیز احتمال داشتن فرزندی سالم و باهوش کم می‌شود. در هر دو حالت باید زیر نظر مراقبت‌های ویژه پزشک قرار گرفت.
۶- نکته: به خاطر داشته باشیم هر زنی توانایی باردار شدن را ندارد و هر زنی هم که باردار شد شایسته مادر بودن نیست، پس باید با کسب مهارت‌های لازم برای مادر خوب بودن این شایستگی را کسب کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار