کد خبر: 1188946
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن اشاره به عضویت اوکراین در این اتحادیه در آینده، گفت که برای اولین‌بار نشست وزرای خارجه کشورهای عضو را در کی‌یف برگزار می‌کند. بورل: نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در کی‌یف برگزار می‌شود

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس،  در ادامه رفت‌وآمد مقامات کشورهای غربی به اوکراین با هدف پمپاژ تسلیحات به این کشور برای جنگ با روسیه، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم به برگزاری دیدارهای مشترک در کی‌یف پرداخت.

بورل که روز گذشته به اوکراین سفر کرده، امروز (دوشنبه) گفت که جلسه وزرای خارجه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا را برای اولین‌بار در خارج از حوزه این اتحادیه، در کی‌یف برگزار می‌کند.

وی با اعلام خبر برگزاری نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در کی‌یف، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: «آینده اوکراین در اتحادیه اروپا قرار دارد».

این مقام اروپایی در توئیت دیگری گفت: «ما جلسه تاریخی وزرای خارجه اتحادیه اروپا را در اینجا، اوکراین، به‌عنوان کشور کاندید عضویت و عضو آتی اتحادیه اروپا برگزار می‌کنیم. ما اینجا هستیم تا همبستگی و حمایت خود از مردم اوکراین را نشان دهیم».

بورل روز گذشته نیز با «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور و «رستم عمروف» وزیر دفاع اوکراین دیدار و ادعا کرده بود: «جنگ روسیه علیه اوکراین، تهدید وجودی علیه همه ماست. اوکراین به قابلیت‌های بیشتر و سریع‌تر به آن‌ها نیاز دارد. در حال آماده‌سازی تعهدات امنیتی بلندمدت برای اوکراین هستیم».

پیش از این نیز «دنیس شمیهال» نخست‌وزیر اوکراین مدعی شد که کی‌یف برای عضویت در اتحادیه اروپا در عرض دو سال آینده کاملا آماده خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار