کد خبر: 1191982
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
پناهجویان در بیابان‌های مرزی آمریکا با بحران‌های زیادی مانند کمبود آب و غذا مواجه هستند و مرگ و میر در این مناطق همچنان در حال افزایش است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از میزان، «دانیل مدرانو»، آتش‌نشان کهنه‌کار مکزیکی، جایی در حومه‌های خشک و بی‌آب و علف نیومکزیکو، از کامیون خود پیاده شده و با جسد یک پناهجو مواجه می‌شود.

«مدرانو»، رئیس آتش نشانی پارک سانلند، شهری در مرز مکزیک در مجاورت ال‌پاسو، گفت: می‌توانید ببینید که اجساد در این منطقه وجود دارند.

وی با اشاره به بیانبان‌های دور دست و گسترده، می‌گوید که اجساد بسیاری از پناهجویان در این بیابان‌ها پیدا می‌شود.

افزایش ۳ برابری مرگ پناهجویان در مسیر ال‌پاسو

در ۱۲ ماه منتهی به ماه سپتامبر، گمرک و حفاظت مرزی آمریکا ۶۰ کشته بر اثر گرما را در بخش ال‌پاسو ثبت کرده است که ۳ برابر مدت مشابه سال قبل است.

این بخش از صحرای «چی‌وا‌وا» از طریق نیومکزیکو و بخش‌هایی از تگزاس در امتداد ۲۶۸ مایلی مرز آمریکا می‌گذرد؛ این منطقه شلوغ‌ترین مسیر برای عبور مهاجران به سمت جنوب غربی آمریکا بوده است، در زمانی که دستگیری‌های مرزی به طور کلی در مسیر یا فراتر از سطوح رکورد هستند.

حامیان مهاجران و کارشناسان سال‌ها گفته‌اند که سیاست‌هایی مانند افزایش حصار‌های مرزی و پست‌های بازرسی با هدف بازدارندگی افرادی که قصد عبور غیرقانونی به آمریکا را دارند، مهاجران را به سمت مسیر‌های خطرناک‌تر برای فرار از شناسایی سوق می‌دهد.

این امر شامل سفر‌های طولانی‌تر در مناطق دورافتاده بیابانی است که در آن پناهجویان مستعد خستگی و کم‌آبی هستند.

مهاجران همچنین ممکن است از سوی قاچاقچیان انسان بدون آب رها شوند یا در کامیون‌ها جان خود را از دست دهند.

آمار تلفات سال ۲۰۲۲ در مرز آمریکا و مکزیک باعث شد که آژانس مهاجرت سازمان ملل این منطقه را مرگ‌بارترین مسیر مهاجرت زمینی در جهان بداند.

از آنجایی که انتظار می‌رود به دلیل تغییرات آب و هوایی، شرایط جوی شدید بدتر شود، این سفر‌ها احتمالا خطرناک‌تر می‌شوند.

تبعات سیاست‌های مرزی سخت‌تر آمریکا بر پناهجویان

«فرناندو گارسیا»، رئیس شبکه مرزی حقوق بشر در ال‌پاسو، با تاکید بر اینکه سیاست‌های مرزی سخت‌تر همچنان علت اصلی این بحران است، گفت: اکنون به دلیل آب‌وهوا این بحران بدتر خواهد شد؛ این یک عامل آسیب‌زای اضافی برای افزایش مرگ و میر پناهجویان است.

مرگ و میر ناشی از گرما کمتر از نیمی از کل تلفات مهاجران در بخش‌ال پاسو در ۱۲ ماه گذشته را تشکیل می‌دهد.

با احتساب علل دیگر مانند تصادفات رانندگی و غرق شدن، تعداد کل مرگ و میر مهاجران نسبت به سال قبل ۲ برابر شد و به رکورد ۱۴۸ کشته رسید.

اما این رقم می‌تواند بسیار کمتر از نرخ واقعی باشد، زیرا حامیان مهاجران و کمیته تحقیقاتی خود کنگره در برابر گمرک و حفاظت مرزی آمریکا تلفات مهاجران را کمتر شمارش می‌کنند.

این آژانس سال گذشته در پاسخ به گزارش کنگره گفت که در حال تلاش برای بهبود داده‌های خود است که از سوی مجریان قانون، ادارات آتش‌نشانی و اولین واکنش دهندگان از جمله ماموران گشت مرزی به دست می‌آید.

وب سایت این نهاد بیان می‌کند که هدف آن «ردیابی این اطلاعات تا حد امکان کامل و دقیق» است، در حالی که تشخیص می‌دهد «این داده‌ها همه موارد را شامل نمی‌شوند.»

این آژانس در پاسخ به سؤالات رسانه‌ها گزارش داد که از مهاجران می‌خواهد از مسیر‌های قانونی استفاده کنند.

اگرچه داده‌های نهایی هنوز در مورد دستگیری مهاجران در بخش ال‌پاسو در سال جاری میلادی در دسترس نیست، اما به نظر می‌رسد افزایش مرگ و میر بسیار بیشتر از افزایش گذرگاه‌های مرزی است.

«فیدل باکا»، سخنگوی گمرک و حفاظت مرزی آمریکا طی مصاحبه‌ای در دیوار مرزی پارک سانلند گفت: ما تابستان بسیار گرمی داشتیم، به طوری که خطرات را در صحرای «چی‌واوا» افزایش داد. نیومکزیکو و تگزاس هر دو دمای بالاتر از میانگین را در طول تابستان ثبت کردند.

«رامیرو ریوس»، رئیس اداره آتش‌نشانی پارک سانلند، هنگام همراهی با «مدرانو» برای معاینه اجساد پناهجویان در پارک سانلند، گفت: مهاجران انتظار شدت گرمای خشک را ندارند، سپس آن‌ها شروع به سردرگمی می‌کنند و نمی‌توانند راهی برای خروج از بیابان پیدا کنند، سپس دچار گرمازدگی شدید می‌شوند و در نهایت جان خود را از دست می‌دهند.

برای سال‌ها، داده‌های آژانس تحقیقاتی کنگره نشان می‌دهد، قرار گرفتن در معرض گرما یکی از دلایل اصلی مرگ مهاجران در امتداد مرز آمریکا بوده است، اما مهاجران به دلیل ترس از اخراج، تمایلی به درخواست کمک ندارند.

گمرک و حفاظت مرزی آمریکا طی ۲ سال گذشته ۲۰ «فانوس نجات» مشابه برج‌های برق را در مناطق دورافتاده بخش ال‌پاسو نصب کرده که در آن مهاجران می‌توانند از طریق آن درخواست کمک دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار