کد خبر: 1192237
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
فرانسه در روز‌های اخیر در پی بروز موج جدید ناامنی در این کشور، ناچار به اعلام وضعیت تهدید اضطراری حمله شده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از میزان، در ماه‌های اخیر با موج‌های متوالی و خشونت‌باری از ناآرامی‌ها مواجه بوده و ناچار به تشدید تدابیر امنیتی شده است.

موج‌های مذکور برای فرانسه هزینه‌های سنگین مالی و اعتباری ایجاد کرده و سبب انتقاد‌های گسترده از پاریس در موضوع‌های مختلفی شده‌اند؛ نژادپرستی نهادینه، خشونت پلیس، نژادپرستی پلیس، ... از جمله چالش‌هایی هستند که فرانسه به دلیل بی‌توجهی به آن‌ها یا انکار وجودشان مورد انتقاد قرار گرفت.

اکنون فرانسه با موج جدیدی از ناامنی مواجه شده و تقریبا به‌صورت روزانه شاهد وقوع حملات خشونت‌بار یا تهدید به بمب‌گذاری است.

گابریل آتال، وزیر آموزش‌و‌پرورش فرانسه اعلام کرد که از آغاز سال تحصیلی جدید در ابتدای ماه سپتامبر تا نیمه نوامبر ۱۶۸ تهدید به بمب‌گذاری در مدارس فرانسه دریافت شده است.

وی گفت: این غیرقابل قبول و غیرقابل تحمل است؛ تحقیقات در این باره در جریان است.

سایه ناامنی بر سر فرانسه

فرانسه در حالی در روز‌های اخیر با موج نگران‌کننده‌ای از خشونت و تهدید به بمب‌گذاری مواجه شده، که به تازگی توانسته خود را از ورطه اعتراض‌های سراسری خشونت‌بار بیرون بکشد.

اعتراض‌های مذکور که چند هفته‌ای ناامنی گسترده‌ای را برای این کشور در پی داشت، پس از آن رخ داد که پلیس «نانتر» در حومه پاریس یک نوجوان الجزایری – مراکشی را در ایست ترافیکی به قتل رساند.

این حادثه سبب شد تا نارضایتی‌های چند دهه‌ای از خشونت و نژادپرستی پلیس، بستر اعتراض‌های ضد دولتی شود که فرانسه را با چالش ناامنی گسترده‌ای روبرو کرد؛ ضمن اینکه به برخورد‌های خشونت‌بار پلیس فرانسه با معترضان نیز منجر شد.

فرانسه در عین حال در روز‌های اخیر شاهد تهدید‌های متعدد به بمب‌گذاری در اماکن عمومی است.

در پی اعلام چنین تهدیدهایی، فرانسه ناچار به تخلیه موزه لوور، ایستگاه اصلی قطار پاریس و کاخ ورسای در هفته گذشته شد.

تخلیه ۲ مکان گردشگری فرانسه به‌عنوان پربازدیدترین مکان‌های گردشگری جهان در حالی رخ می‌دهد که این کشور با موجی از خشونت‌ها و تهدید‌ها مواجه شده است.

یکی از جدیدترین موارد خشونت در فرانسه، حمله با سلاح سرد به یک مدرسه بود.

در عین حال، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه وضعیت تهدید اضطراری حمله را اعلام کرد؛ اعلام این وضعیت به دولت اجازه می‌دهد تا به‌طور موقت نیرو‌های مازاد را برای حفاظت از اماکن عمومی در کنار دیگر اقدام‌های امنیتی مستقر کند.

به همین دلیل، فرانسه ۷ هزار سرباز مازاد را برای تامین بیشتر امنیت در سراسر کشور مستقر کرد.

موج تهدید به بمب‌گذاری در مدارس

وزیر آموزش‌و پرورش فرانسه اعلام کرد که طی کم‌تر از ۲ ماه گذشته، مدارس این کشور ۱۶۸ تهدید به بمب‌گذاری را دریافت کردند.

یک منبع پلیس در فرانسه با اشاره به شمار قابل‌توجه تهدید‌های بمب‌گذاری در مدارس شهر‌های مختلف از جمله در پاریس، پایتخت این کشور، اعلام کرد که برخی از این تهدید‌ها غیرواقعی هستند.

دفتر دادستانی شرق پاریس نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دادگستری بیش از ۲۵ مدرسه را شناسایی کرده که از آغاز سال تحصیلی تاکنون هدف حدود ۱۵ تهدید بمب‌گذاری دروغین قرار گرفته‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار