کد خبر: 1194847
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
رئیس هیئت شنای استان اصفهان مطرح کرد:
اصفهان - باشگاه آینده سازان درپی آینده سازی واترپلو بانوان و با تلاشاین اکادمی اعضای تیم واترپلو دختران حدود دو سال است که به صورت مداوم تمرین دارند، درسال ۱۴۰۱ بانوان استان اصفهان، پر افتخارترین تیم تاریخ شنا بودند.

به گزارش ایزدی خبرنگار جوان آنلاین. رئیس هیئت شنا استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به سیاست‌های این هیئت اذعان داشت: با توجه به تاکید فدراسیون شنا از سال ۹۶-۹۷ به تقویت باشگاه‌ها و مدارس پرداختیم. با این وجود تا سال ۱۴۰۰ هیئت شنا استان تیم‌ها را به مسابقات اعزام می‌کرد ولی امسال برای اولین بار یک باشگاه کاملا مستقل اقدام به اعزام ورزشکار می‌کند.

پیمان گرامی افزود: بدنه تیم ملی شنا ایران اصفهانی هستند و مربی تیم ملی شنا در مسابقات هانگژو گامر گیلانچیان اصفهانی بود و سرپرست تیم ملی در مسابقات کشورهای اسلامی سال گذشته نیز از اصفهان بوده است، به تازگی رضا کرم زاده به کادر فنی تیم ملی دعوت شد و علیرضا کاردان‌پور نیز به کادر فنی تیم ملی واترپلو اضافه شد. همچنین شنتیا نظری شناگر جوان و استعداد جدید شنای اصفهان برای مسابقات آسیایی فیلیپین به تیم ملی دعوت شده، ایمان مقصودی نیز اخیرا به تیم ملی دعوت شده است. مهرشاد افقری، متین سهران، علیرضا یاوری و مهران قاسم زاده نیز به عنوان شناگران اصفهانی پای ثابت تیم ملی شنا هستند.

 وی در ادامه این نشست بیان کرد: در المپیاد استعدادهای برتر که بزرگترین پروژه وزارت ورزش است، واتر پلوی بانوان جایگاهی ندارد اگر واتر پلوی بانوان در المپیاد استعدادهای درخشان وزارت ورزش اضافه شود آن وقت است که می‌توانیم بگویم نگاه ویژه به این رشته در بخش بانوان شده است و باید اعضای تیم ملی واترپلو حمایت شوند.

گرامی بر لزوم اضافه شدن واترپلو بانوان به المپیاد استعدادهای برتر وزارت ورزش تاکید کرد وافزود: در بخش بانوان به دلیل اینکه نمی‌توانیم اعزام برون مرزی داشته باشیم ورزشکاران کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند.که به همت اکادمی آینده سازان  شنای اصفهان مسیر خود را پیدا کرده است، ماامیدواریم در مسابقات رده‌های سنی آسیا بتوانیم کسب عنوان کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر باشگاه‌های صنعت فولاد راه اندازی شده، یعنی این باشگاه‌ها برای خانواده فولاد است و قطعا تمام قهرمانان نمی‌توانند جزء آن جامعه هدف باشند، اما با این وجود در مسابقات رده‌های سنی زیر 10 سال استان تمام مقام‌‌ها را کسب کردند و تیم‌های خوبی در فولاد تشکیل شده، اگر در آینده این سرمایه گذاری به افراد خارج از خانواده فولاد برسد که فرآیند استعدادیابی آن آغاز شده، اتفاقات خوبی رخ می دهد، اما تا آن زمان ما باید روی 103 مدرسه خودمان تمرکز کنیم.

رئیس هیئت شنای استان اصفهان تصریح کرد: اگر یک باشگاه تخصصی واترپلو بانوان تشکیل شود، اتفاقات بسیار خوبی رخ می‌دهد، زیرا اگر این بخش را معطوف به دو باشگاه ذوب آهن و سپاهان کنیم، این احتمال وجود دارد که یک هیئت مدیره با یک جلسه تیم را کنسل کند، کما اینکه این اتفاقات رخ می‌دهد اما باشگاه تخصصی واترپلو امری هست که می‌دانیم وجود دارد و روی آن حساب باز می‌کنیم. ما با همین باشگاه‌های موجود سال گذشته توانستیم مقام اول واترپلو بانوان را کسب کنیم، مقامی که باشگاه‌های بزرگ نتوانستند آن را به دست بیاورند.

وی اضافه کرد: سال 97 تیم اریس اصفهان در مسابقات شنای کشور به مقام قهرمانی رسید، سال 98 وقتی محمدحسن انصاری فرد مدیرعامل باشگاه پرسپولیس شد، امتیاز تیم اریس اصفهان را خرید، اتفاقی که رخ داد عدم پرداخت قرارداد بازیکنان و مشکل در اعزام بازیکنان بود و منجر به آسیب بزرگ به مجموعه اریس شد، اما اریس سال گذشته احیا شد و در مسابقات شنا کشور سال گذشته سوم شد و امسال نیز تیم خواهد داشت. ما دوست داریم در مجموعه‌ای تیم شنا داشته باشیم که جزء اولویت‌های اول باشیم.

گرامی خاطر نشان کرد: تنها باشگاهی که در تاریخ 80 ساله شنای ایران موفق شد حد نصاب B المپیک را بگیرد باشگاه اریس اصفهان بود، که این عنوان را دو سال پیش در مسابقات بلغارستان گرفت، در حالی که در این مجموعه دانشگاه و نفت نیز تیم دارند اما باشگاه تخصصی آبی اریس موفق به کسب این عنوان شد. ما به باشگاه‌های‌مان ایمان داریم و نمی‌خواهیم باری روی دوش فولاد مبارکه و ذوب آهن باشیم.

درادامه نشست مدیر باشگاه آینده سازان اظهار داشت : امسال تیم آینده سازان با اتحاد وغیرت همه اعضای تیم پایه‌گذاری شد و با تمرینات سخت شروع به فعالیت شبانه روزی کردند تا به آمادگی لازم رسیدند که حاصل آن اعزام به مسابقات لیگ برتر دختران واتر پلوی کشور است.

وی اظهارداشت : ورزشکاران تیم آینده سازان حدود دو سال است که با این مجموعه به صورت مداوم تمرین دارند و در سال ۱۴۰۱ با حضور بانوان استان اصفهان پرافتخارترین تیم تاریخ شنا شدند و به مقام قهرمانی رسیدند و حضور در کنار این تیم برای مجموعه باشگاه آینده سازان یک افتخار بزرگ است.

طاهر یوسفی با اشاره به حمایت هیئت شنا استان اصفهان افزود: ورزشکاران با همت خود به نوعی لیگ برتر سال جاری را پایه گذاری کردند. آنها در زمان آغاز فعالیت برای مدتی از تمرین به دور بودند، اما با همت مثال زدنی در ساعتی از شبانه روز که شرایط خاصی داشت، در کنار مربیان به تمرین پرداختند و ماحصل تمرینات این است که تیم آینده سازان فردا به مسابقات لیگ برتر دختران کشور اعزام می‌شود.

در خصوص زیرساخت‌های ورزش‌های آبی بانوان در باشگاه آینده سازان گفت: فکر می‌کنم باشگاه آینده سازان تنها باشگاهی در اصفهان باشد که تیم شنای نابینایان و سندروم داون بانوان نیز راه اندازی کرده است. یعنی این مجموعه علاوه بر توجه به ورزش قهرمانی به اقشار خاص نیز توجه دارد که کار بسیار بزرگ است. همچنین تنها شناگر پسر سندروم داون اصفهان در باشگاه آینده سازان فعالیت می کند.

یوسفی با تاکید بر لزوم توجه به آینده ورزش‌های آبی اضافه کرد: مهرماه سال جاری بزرگترین جشنواره شنای بانوان استان یا حتی کشور با عنوان جشنواره آینده سازان با هزار و 150 شرکت کننده برگزار شد که این جشنواره می‌تواند یک آمار تاریخی باشد. در حال حاضر تمرکز ویژه ما ورزش تخصصی بانوان از پایه تا قهرمانی است

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار